ad
  • 8.086.512 stemmen

Morten - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Morten

IMDb beoordeling: 7,2 (141)

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 7 april 2019

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

Morten

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Evelien

Morten Mathijsen heeft een mooie vrouw, drie dochters, een succesvolle carrière en een glanzend vooruitzicht als politicus. HIj grijpt zijn kans om zich te profileren als premierskandidaat.

2. 2. Marijn

Onder de naam Marijn Flanders besluit Kelly te infiltreren in Mortens leven. Morten Mathijsen maakt politieke furore, maar hij krijgt steeds steeds dwingender berichten van een chanteur. Evelien jaagt op zijn kwelgeest en stuit op een schokkende boodschap. Daarnaast loopt het smetteloze imago van Morten een deuk op wanneer zijn aanwezigheid op het feest in villa Maison Neuf in de media verschijnt.

3. 3. Eva

Marijn Flanders krijgt een opdracht van Evelien Bax om op zoek te gaan naar de schrijfster van het Maison Neuf-manuscript: Eva Laurillard, en komt tot een schokkende ontdekking over haar eigen verleden. De chanteur van Morten Mathijsen blijkt over een nog heel ander wapen te bezitten, waardoor niet alleen de relatie met Evelien Bax op het spel komt te staan maar ook die met zijn vrouw Esther.

4. 4. Tilda

Aan de vooravond van de verkiezingen wil Morten Mathijsen korte metten maken met zijn vermeende chanteur en waagt zich in het hol van de leeuw. Ook lijsttrekker en nummer één van de partij Tilda Adema moet zich aan Mortens geldingsdrang onderwerpen. Marijn Flanders schiet Morten te hulp als de nood hoog is.

5. 5. Otto

De dag van de verkiezingen is aangebroken en het is niet alleen voor Morten Mathijsen alles of niets, maar ook voor zijn afperser. Mortens vrouw Esther realiseert zich dat ze de zwakke schakel naast Morten is en overweegt een drastisch besluit. Marijn moet van Evelien een zekere Otto de Kooning opsporen en komt tot een schokkende ontdekking met verstrekkende gevolgen.

6. 6. Esther

Morten Mathijsen gaat als formateur van een nieuw kabinet voortvarend te werk en betrekt Mo Limam in zijn grootse plannen, maar Mo heeft zijn eigen problemen thuis. Marijn weet zich steeds meer in the inner circle van Morten binnen te dringen en wordt door Esther in vertrouwen genomen. Op de dag van de presentatie van het eerste kabinet Mathijsen komen Marijn en Evelien in aanvaring met elkaar.

7. 7. Kelly

De dood is niet alleen in Mortens privéleven binnengedrongen, maar dreigt nu ook zijn politieke carrière te breken, als het experiment met de Drion zelfmoordpil uit de hand loopt. Marijn weet de waarheid hierover een leugenachtige draai te geven en stijgt in Mortens aanzien. Een onverwacht telefoontje brengt het gezinsleven van Mo Limam in grote verwarring.

8. 8. Morten

De dood van Pierre de Kooning leidt tot geheel nieuwe inzichten over wat er ooit in Maison Neuf heeft plaats gevonden. Morten confronteert Esther met een geheim uit het verleden en heeft een nietsontziende oplossing voor ogen. De gedwongen dadendrang van Mo Limams zoon en Kelly's onophoudelijk speurwerk leiden tot een onverwachte climax waarin Morten Mathijsen kleur moet bekennen.

Alle Acteurs en Actrices

Max Polak

Hakan Turan

Veronique Anker

• 2082 berichten

En ik 6 afl. lang denken dat Elisa Beuger Leonie ter Braak is...

Hier trouwens een recensie, waar ik niet bepaald mee eens ben: zap!.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Werd bij de laatste 4 afleveringen toch wel spannender ,dit had ik in het begin niet verwacht,

Zal nog wel een volgend seizoen komen,denk ik zo

• 2082 berichten

Vond het erg geforceerd en rommelig bij elkaar verzonnen. Op een gegeven moment dacht ik te zien dat die kroegbaas vermoord werd (in ieder geval aangevallen), maar dat kwam verder niet meer aan bod...

Acteerwerk was vaak (op zich) nog wel te doen, maar dat helpt dan ook niet veel. Positieve uitschieter was Claire Bender, negatieve uitschieter degene die Bax speelde. P.P. Muller was in orde.

1,5*.

" Sjerrul" was toch iedere keer het geluid wat ik verwachtte als PPM dat grote huis van hem inliep...

• 2082 berichten

Gokje: dat komt uit Gooische Vrouwen?

• 2082 berichten

Dit is trouwens de eerste tv serie ooit (ook bij films nooit gezien) waarbij bij de 'optiteling' de producent ná de regisseur wordt vermeld.