Mijn Series +

Flikken Maastricht - Seizoen 10 (2015)

Nederland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Reinout Oerlemans
met Victor Reinier, Angela Schijf en Oda Spelbos

De ambitieuze en aantrekkelijke politierechercheur Eva van Dongen moet in eerste instantie niets hebben van Floris Wolfs, de ervaren collega uit Amsterdam die haar nieuwe partner wordt. Terwijl de strijd tegen de misdaad in en rond het prachtige Maastricht steeds heftiger vormen aanneemt, groeien zij echter onweerstaanbaar naar elkaar toe.

1. Overvallen
  9. Het Stuk
  10. Klem
  11. Safe?
Teejey
Seizoen 1 t/m 7 heb ik ooit 'gebingewatched', en ik heb me hier erg mee vermaakt, hetzelfde gold voor seizoen 8 en 9 de 2 jaren er op.

Seizoen 10 kent niet echt een rode draad door het hele seizoen maar bestaat uit losse cases, op de laatste 3 afleveringen na, wat ik een sterk seizoenseinde vond rond de engerd Jens Bols. Al met al niet zo sterk als voorgaande seizoenen, maar toch weer vermakelijk, ik vind Wolfs en Van Dongen 1 van de leukste personages van de Nederlandse tv.

Wel moet ik tot de conclusie komen dat de 4.5* voor elk seizoen tot nu toe niet erg realistisch is, vergeleken met vooral Amerikaanse series. Ik denk dat 4* een meer dan verdienstelijk cijfer is, in de loop van de dag zal ik dit denk ik aanpassen.