• 8.985.515 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Nick Antosca, Michelle Dean en Michelle Dean

Met: Patricia Arquette, Chloë Sevigny en Joey King

Datum van release: woensdag 20 maart 2019

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

Plot The Act

The Act is een op personages gebaseerde reeks van ware misdaad-anthologieën. Elk seizoen concentreert zich op één specifiek geval. Het eerste seizoen is gebaseerd op Dean's 2016 Buzzfeed-artikel: "Dee Dee wanted her daughter to be sick, Gypsy wanted her mom to be murdered". Het is het waargebeurde verhaal van de alleenstaande moeder Dee Dee Blanchard die iedereen in haar omgeving ervan overtuigd dat haar dochter, Gypsy, lijdt aan meerdere ernstige ziekten, hoewel Gypsy volkomen gezond was. Wanneer Dee Dee dood wordt gevonden met meerdere steekwonden, zijn haar buren en familie verbaast als blijkt dat Gypsy verantwoordelijk is. Ze heeft haar vriend overtuigd om haar moeder te vermoorden.

1. 1. La Maison du Bon Reve

20 maart 2019 (50 minuten)

Toegewijde moeder Dee Dee Blanchard en haar lieve dochter Gypsy komen aan in een nieuwe stad, waar Gypsy zich eenzaam voelt vanwege een overvloed aan medische problemen en waar ze graag vrienden wil maken.

2. 2. The Body

20 maart 2019 (52 minuten)

Dee Dee is in de wolken omdat Gypsy “Kind van het Jaar” wordt. Dee Dee voelt zich daardoor Moeder van het Jaar.

3. 3. Two Wolverines

27 maart 2019 (50 minuten)

Dee Dee laat Gypsy zich verkleden voor een cosplay-conventie, waar ze allebei charmante mannen aantrekken die hun geïsoleerde relatie gevaarlijk kunnen compliceren.

4. 4. The Tower

3 april 2019 (48 minuten)

Gypsy wordt ouder en Dee Dee moet noodgedwongen overgaan tot nieuwe juridische manoeuvres om de controle te houden over haar 'kleine meisje'.

5. 5. Plan B

10 april 2019 (55 minuten)

Gypsy en Nick maken plannen om elkaar in het echt te ontmoeten en ze hopen Dee Dee's goedkeuring te krijgen, maar wanneer hun plan compleet fout afloopt, worden ze tot een extreme keuze gedwongen om samen te kunnen zijn.

6. 6. A Whole New World

17 april 2019 (45 minuten)

Terwijl Gypsy en Nick op de vlucht zijn, onthullen flashbacks van een veel jongere Dee Dee hoe een trauma door haar eigen moeder tot de conflicten met Gypsy heeft geleid.

7. 7. Bonnie & Clyde

24 april 2019 (45 minuten)

Gypsy is blij dat ze opnieuw kan beginnen met Nick in Wisconsin, maar hun nieuwe leven is toch niet zo gelukkig als ze had gedacht en ze krijgt het nog moeilijker als ze geconfronteerd worden met vroegere misstappen.

8. 8. Free

1 mei 2019 (56 minuten)

Gypsy vecht voor haar leven door haar daden te verdedigen, terwijl Mel en Lacey beseffen dat wat achter gesloten deuren gebeurde, niet altijd was wat het leek.

Clauddine "Dee Dee" Blanchard

Gypsy Rose Blanchard

Nick Godejohn

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

avatar van renzoroy_mm

Er staat bij horror, maar het is een true cime drama. Heb de correctie al ingediend.

Ben er ook benieuwd naar.

avatar van Corcicus

Corcicus

Sterke factfiction over een totaal ontspoorde moeder en haar 'zieke' dochter. Bijzonder goed geacteerd en ondanks de overkill aan drama behoorlijk onderhoudend.

Lijkt mij ook wel wat...!

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Best wel een goeie serie, en de cast is met zorg gekozen want ze lijken best veel op de echte. Ik heb nadat is deze serie gezien had ook de docu "Mommy Dead and Dearest" nog eens bekeken en dan zie pas hoe goed de serie gemaakt is. Ook heel goed geacteerd.

Patricia Arquette is weer geniaal als Dee Dee Blanchard in dit waargebeurde drama .

Het bestaan van The Act was volledig aan mij voorbij gegaan. Patricia Arquette lijkt hier haar rol uit Escape at Dannemora ietwat over te doen, wat geen verwijt is overigens. Komt heel hoog binnen op de kijklijst hier.

avatar van maurice32

maurice32

Ik vond hem zeer goed, ongelooflijk dat dit echt gebeurd is.

avatar van Daan258

Daan258

Inmiddels is het alweer een aantal weken terug dat ik deze serie heb gezien, maar het was zeker geen verkeerde!

Bizar dat dit gebasseerd is op een waargebeurd verhaal. Met de weinig episodes kijk je er ook zo doorheen.

Goed acteerwerk van de cast!

avatar van Danny19998

Danny19998

Goede serie. Geweldig geacteerd! Vond het wel wat traag en viel er diverse keren bij in slaap. Maar dat kan ook aan mij liggen,lol. Gewoon kijken mensen naar dit bizarre verhaal. 3,5 Sterren!

avatar van dion.ollie

dion.ollie (hoofdredacteur)

Interessante serie over een ronduit bizar verhaal. Hoewel - of misschien juist doordat - de hoofdpersonages uitstekend nagespeeld werden door zowel Arquette als King, begon ik naarmate de afleveringen verstreken een enorme ergernis jegens hen op te bouwen. Die zure nasmaak was waarschijnlijk niet zo nadrukkelijk aanwezig geweest als het verhaal minder was uitgesmeerd. Dat hadden ze ook in vier afleveringen kwijt gekund.