Mijn Series +

Airwolf - Seizoen 1 (1984)

Actie

ontwikkeld door Donald P. Bellisario
met Jan-Michael Vincent, Ernest Borgnine en Alex Cord

Stringfellow Hawke is een einzelgänger en woont hoog in de bergen, slechts vergezeld door zijn Bluetick Coonhound "Tet". Hij leeft teruggetrokken en slijt zijn dagen met het genieten van zijn verzameling dure schilderijen en het bespelen van zijn Stradivarius cello. Zijn enige echte vriend en mentor is de oude en altijd vrolijke Dominic Santini. Voorheen was Hawke testpiloot van Airwolf, een geavanceerde supersonische helikopter met stealth-eigenschappen en een uitgebreid arsenaal. Hawke wordt opgeroepen door een man met de codenaam "Archangel" met de missie om Airwolf terug te stelen van haar doorgedraaide maker, doctor Charles Henry Moffett, die haar heeft meegenomen naar Libië.

1. Shadow of the Hawke (1)
  2. Shadow of the Hawke (2)
  3. Daddy's Gone a Hunt'n
  10. And They Are Us
  11. Mind of the Machine
  12. To Snare a Wolf
Stringcello Hawke dus.

Want cello spelen kentie wel die Jan, Michael of Vincent.

Leuk dat ze dit eindelijk weer eens uitzenden. Altijd wel stilletjes op gehoopt na het jeugdige sentiment ooit gevestigd. Iets als Knightrider of The A-Team hebben we genoeg voorbij zien komen door de jaren heen maar dit heeft toch behoorlijk lang op zich laten wachten om een of andere reden, minstens net zo classic. Ik ben dan ook zeker verheugd om de komende tijd zo nu en dan een afleverinkje mee te pakken, daar waar deze eerste zeker naar meer smaakte.

Toontje
Het startend tweeluik waar ze de Airwolf terugkaaien van slick viezerik Moffet in ieder geval zeer het aanzien waard.

Ja, leuke serie omgeven door dat typische jaren tachtig knullige wat zoals bekend niet geheel zonder charme is en de beelden van een verdraaid sexy helikopter hard in aktie doen ‘t ‘m ook nog steeds wel.

Toontje
Je moest goed opletten deze derde aflevering.

Wilde je ook nog eens weten waar het nou eigenlijk over ging.

Waardoor het mij eigenlijk een beetje is ontgaan.

Waar het nou eigenlijk over ging.

Tegen het eind een erg aparte actiesequentie waar alle gebruikelijke geluiden plaats moesten maken voor voornamelijk de iconische theme.

En Iconisch istie.

Dat sowieso.

Maar kon me niet herinneren dat ik het ooit eerder op die manier had gezien, en vond het ook niet direct heel treffend uit de verf komen.

Wel tof het zachtjes intimiderend aanvliegen van een of ander gastje met in zijn knuisten een uitzinnig spuwende buksknuppel anderzijds benoembaar als zijn stikgevaarlijk ratelende apparatus, waarna je vervolgens onaangedaan wegsjeest met je harde straaljager helikopter functie.

Ja dat was wel nice.

Maar afgezien daarvan toch niet zo heel denderend.

Deze derde aflevering.

Maar ongetwijfeld beter, een van de volgende keren.

En ook deze week weer:

Fletse schurk netjes gestrekt.

Zijn onbeduidende chopper tegenover forser geschut trefzeker getjopt.

Blijft wel vermakelijk tot dusver.

Hoeft voor mij ook weer niet elke dag, maar zo eentje per week.

Goed te doen.

Dit eerste seizoen biedt uitstekende jaren 80 actie vermaak. Onder begeleiding van de prachtige muziek van Sylvester Levay voert "The Lady" missies uit van Nationaal en internationaal belang.
wat resulteert in een groot aantal mooi geschoten aerial combats.

Een ander groot pluspunt is de chemie tussen hoofdpersonages, die al bijna net zo aanstekelijk als het intro deuntje.

alle aflevering zijn eigenlijk wel goed maar de laatste 3 springen er wat mij betreft echt boven uit.

Alle seizoenen van Airwolf in bezit. Lekker af en toe eentje kijken. Nostalgie

avatar van Scarafax
Die hele uit die berg... machtig mooie intro... heerlijk om weg te kijken.

avatar van Phantasm
Erg leuke aktie serie die lekker wegkijkt.