Mijn Series +

De Film van Ome Willem - Seizoen 10 (1982-1983)

Nederland
Komedie / Familie

ontwikkeld door Aart Staartjes en Edwin Rutten
met Edwin Rutten, Harry Mooten en Frank Noya

Ome Willem komt door een papieren deur gelopen en begroet iedereen uitbundig. Vervolgens ontvangt Ome Willem tekeningen van de kinderen, begroet hij De Geitenbreiers en geeft de Grote Grijze Geitenbreier een kus op zijn hoofd, alvorens zijn drumstel te beklimmen en onder begeleiding van De Geitenbreiers “Luister even wat ik vraag?” te zingen, met daarin de bijzondere uitspraak “Lust je ook een broodje poep?”. Het thema van de aflevering wordt geïntroduceerd middels een sketch door Ome Willem, Teun, Toon en August, waarbij er dikwijls een conflict tussen de personages ontstaat. Dan is het tijd voor de zogenaamde buitenfilmpjes, waarin Ome Willem alleen op pad gaat terwijl de camera hem volgt, en de poppenkast met Jan Klaassen, Katrijn en Jantje.

1. Teuntje Krijgt een Puzzel
  8. De Zingende Auto
  9. Picknicken
  10. Ome Willem Krijgt een Piano
jakkepoes
ik denk dat dit het laatste seizoen was dat ik nog gekeken heb. Daarna zo nu en dan nog wel eens een losse aflevering. Je wist precies wat er ging komen meestal maar toch was het leuk om er als kind naar te kijken.