Mijn Series +

De Film van Ome Willem - Seizoen 1 (1974)

Nederland
Komedie / Familie

ontwikkeld door Aart Staartjes en Edwin Rutten
met Edwin Rutten, Harry Mooten en Frank Noya

Ome Willem komt door een papieren deur gelopen en begroet iedereen uitbundig. Vervolgens ontvangt Ome Willem tekeningen van de kinderen, begroet hij De Geitenbreiers en geeft de Grote Grijze Geitenbreier een kus op zijn hoofd, alvorens zijn drumstel te beklimmen en onder begeleiding van De Geitenbreiers “Luister even wat ik vraag?” te zingen, met daarin de bijzondere uitspraak “Lust je ook een broodje poep?”. Het thema van de aflevering wordt geïntroduceerd middels een sketch door Ome Willem, Teun, Toon en August, waarbij er dikwijls een conflict tussen de personages ontstaat. Dan is het tijd voor de zogenaamde buitenfilmpjes, waarin Ome Willem alleen op pad gaat terwijl de camera hem volgt, en de poppenkast met Jan Klaassen, Katrijn en Jantje.

1. Aflevering 1
  11. Aflevering 11
  12. Aflevering 12
  13. Aflevering 13
avatar van brawljeff
Ik heb dit als kind om de één of andere reden best vaak gezien, maar ik vond er eigenlijk helemaal niets aan. Wellicht een generatie-dingetje

"Dag Rakkers", "deze vuist op deze vuist en zo ga ik naar boven"
Hoe lang is dit eigenlijk op tv geweest? want ik ben van eind 70 en ken het ook nog goed.

avatar van Heino
Heino (moderator)
hilversum3 Op IMDb staan 16 seizoenen die tot 1989 gaan, ik zal de komende tijd aan de slag gaan om deze toe te voegen. Zelf ben ik van 1980 en heb dit vroeger ook vaak gezien, voor zover ik me kan herinneren heb ik me daar destijds goed mee geamuseerd

Als jonge Belg was dit een raar geval op TV waar ik desondanks vaak ben blijven hangen. Het was niks waar ik voor thuis of zelfs binnen bleef, maar eens het opstond stoorde het ook niet. Achteraf gezien evenzeer deel van mijn tv cultuur als films op ARD, ZDF of tekenfilms op een zaterdag ochtend.