• 8.985.579 stemmen

The Man in the High Castle - Seizoen 3 (2018)

Show titel: The Man in the High Castle

Ontwikkeld door: Frank Spotnitz

Met: Rufus Sewell, Luke Kleintank en Alexa Davalos

Datum van release: vrijdag 5 oktober 2018

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 3 via Amazon Prime

Plot The Man in the High Castle

De serie speelt zich af in een alternatieve geschiedenis waarin Duitsland en Japan de Tweede Wereldoorlog hebben gewonnen door de moord op Franklin D. Roosevelt in 1933. Het draait om SS-undercoveragent Joe Blake, de Joodse Frank Frink en diens ex Juliana Crain, die in San Francisco een filmrol van haar stervende zus krijgt waarin de geallieerden de oorlog winnen, zij het pas in 1947. Juliana wil die subversieve film naar het ondergrondse verzet in Colorado brengen, maar raakt verzeild in een complex spel van spionnen, dubbelspionnen en triplespionnen rond SS-leider Heydrich, de oude Hitler, de Japanse geheime politie Kempeitai en de Japanse kroonprins, die Californië bezoekt.

Afleveringen Seizoen 3 (2018)

1. 1. Now More Than Ever, We Care about You

5 oktober 2018 (1 uur en 10 minuten)

Juliana ontmoet in de neutrale zone de Ierse Wyatt, maar moet later op de vlucht slaan en Tagomi om hulp vragen. De Japanners testen een atoombom. Joe wordt op missie naar San Francisco gestuurd. Kido huurt een nieuwe sergeant in. Nicole komt aan in New York om er een propagandacampagne te leiden. De familie Smith worstelen met de dood van Thomas.

2. 2. Imagine Manchuria

5 oktober 2018 (52 minuten)

Juliana beseft dat zowel haar lot als dat van Tagomi verweven met elkaar zijn. Tagomi en de admiraal Inokuchi ontdekken dat het Reich in het geheim een embargo op olie willen opleggen. Rockwell en J. Edgar Hoover werken samen voor een complot tegen John Smith. Helen begint aan haar therapie om over de dood van Thomas heen te komen en neemt drastische maatregelen om haar familie te beschermen. Kido en Tagomi ruziën over Juliana.

3. 3. Sensô Kôi

5 oktober 2018 (58 minuten)

Juliana en Tagomi achterhalen de mysteries uit films en Juliana wordt herenigd met een oude vriend. Childan is zenuwachtig om naar San Francisco terug te keren nu de vergeldingsacties zijn gestopt. Een potentieel nieuwe romance zorgt ervoor dat Ed aarzelt om te vertrekken. Kido ontvangt informatie dat hem op een nieuw spoort brengt.

4. 4. Sabra

5 oktober 2018 (53 minuten)

Een nieuwe gemeenschap vecht om te overleven in neutrale zone. Juliana en Joe ontmoeten elkaar weer. Joe zet zijn undercoverwerk voor Himmler voort. Wyatt komt onaangekondigd binnen bij Juliana in San Francisco. Smiths verleden teistert hem. Ed en Childan staan, onderweg naar San Francisco, voor een uitdaging. De spanningen stijgen waardoor Tagomi in levensgevaar is.

5. 5. The New Colossus

5 oktober 2018 (54 minuten)

De Reichsführer blijft de Japanse Pacifische Staten uitdagen. Juliana weet maar net aan de dood te ontsnappen en ontdekt een aantal geheimen van de Nazi's. De Nazi's bereiden zich voor op 'het jaar nul'. Joe en Juliana bereiken een keerpunt in hun relatie.

6. 6. History Ends

5 oktober 2018 (56 minuten)

Met de hulp van Wyatt kan Juliana naar San Francisco vluchten met de gestolen Nazi-geheimen op zak. Childan kan eindelijk naar huis gaan, terwijl Ed besluit in de neutrale zone te blijven. Tagomi doet onthullingen aan Kido waardoor diens kijk op de zaken verandert. John Smiths carrière neemt een andere wending.

7. 7. Excess Animus

5 oktober 2018 (58 minuten)

Juliana is op een missie om de nazi's een halte toe te roepen en wordt hierdoor herenigd met oude vrienden. Ondanks de risico's die eraan verbonden zijn groeien Thelma en Nicole nader tot elkaar toe. Kido eist aan Tagomi dat deze de waarheid vertelt over de films en zijn vermogen om te kunnen reizen.

8. 8. Kasumi (Through the Mists)

5 oktober 2018 (49 minuten)

Juliana beseft dat er niet veel tijd meer kan resten. Het rekruteren van aanhangers blijkt evenwel een uitdagende taak. Tagomi komt in een gevaarlijke situatie terecht. Tijdens haar therapie gaat Helen Smith een stapje te ver. Kido zit zijn doelwit achterna in de neutrale zone.

9. 9. Baku

5 oktober 2018 (53 minuten)

De missie van Juliana en Wyatt brengt hen gevaarlijk dichtbij het centrum van een geheim nazi-project. Tagomi probeert de relaties te verbeteren en reikt een hand uit naar Smith. Zelf doet deze een erg belangrijke ontdekking. Kido kan eindelijk een hoofdstuk afsluiten.

10. 10. Jahr Null

5 oktober 2018 (57 minuten)

Juliana's poging om de nazi's te stoppen brengt haar in een gevaarlijke positie. Himmler en John Smith leiden een festiviteit omtrent 'het jaar nul'. Tussen enkele overwinningen door krijgt Smith een tegenslag te verwerken. Kido keert terug naar San Francisco met een trofee. Tagomi neemt een moeilijke beslissing. Ed keert terug naar San Francisco waar hij weer de band aanhaalt met Childan.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

avatar van eldorado

eldorado

Seizoen 3 helaas een stuk mínder. Hopelijk is seizoen 4 weer top

avatar van macrobody

macrobody

Ik wil deze serie echt wel goed vinden, maar het wordt alsmaar belachelijker. Geheime clubs voor lesbiennes, Pinokkio die klaagt over het zoenen met een andere man met cowboyhoed en meer van dat soort woke gedoe. Als er 1 ding zou zijn dat je 100% zeker niet had gehad als de nazi's en jappen hadden gewonnen dan was het wel een woke cultuur.

Verder is er een teveel aan karakters die allemaal enkele minuten moeten hebben voor zijsporen. John Smith en Chief Kido maken het nog enigszins de moeite waard om te blijven kijken ook al is het meeste wel erg voorspelbaar. Denk ook wel dat ik weet hoe seizoen 4 gaat eindigen, maar ik laat me graag verrassen.

Aflevering 9 was toch verrassend.

avatar van centurion81

centurion81

• 2038 berichten

De serie heeft sowieso een wat gezapig tempo, wat ik eigenlijk wel heerlijk vind. Alleen dit seizoen (ben nu bij afl. kom ik toch echt (stukken van) afleveringen tegen die wat als filler beginnen te voelen. De focus van de serie lijkt een beetje weg. Wellicht is dit nodig hoor, in opbouw naar een conclusie, maar het voelt wat traag en all over the place. Ook lopen de hoofdrolspelers elkaar af en toe wel heel toevallig tegen het lijf. Benieuwd of de laatste afleveringen het wat recht weten te zetten.

Als ik kijk naar de waardering hier van de verschillende seizoenen is seizoen 3 ook het slechtst beoordeeld trouwens.

avatar van AniSter

AniSter

• 1969 berichten

Zie mijn mening bij het eerste seizoen. Dit derde seizoen vond ik gelijkwaardig aan het tweede.

avatar van david bohm

david bohm

Vind dit minder dan het vorige seizoen. Het zwalkt wat en houdt mijn aandacht niet steeds vast. Juliana is ook een wat slap en tegelijkertijd grotesk personage.