Mijn Series +

The Man in the High Castle - Seizoen 2 (2016)

Sciencefiction / Thriller

ontwikkeld door Frank Spotnitz
met Luke Kleintank, Alexa Davalos en Rufus Sewell

De serie speelt zich af in een alternatieve geschiedenis waarin Duitsland en Japan de Tweede Wereldoorlog hebben gewonnen door de moord op Franklin D. Roosevelt in 1933. Het draait om SS-undercoveragent Joe Blake, de Joodse Frank Frink en diens ex Juliana Crain, die in San Francisco een filmrol van haar stervende zus krijgt waarin de geallieerden de oorlog winnen, zij het pas in 1947. Juliana wil die subversieve film naar het ondergrondse verzet in Colorado brengen, maar raakt verzeild in een complex spel van spionnen, dubbelspionnen en triplespionnen rond SS-leider Heydrich, de oude Hitler, de Japanse geheime politie Kempeitai en de Japanse kroonprins, die Californië bezoekt.

1. The Tiger's Cave
  7. Land O' Smiles
  8. Loose Lips
  9. Detonation
  10. Fallout
En ik ben begonnen met deze serie, nu ik blijkbaar sinds een tijd amazon prime heb. En de eerste aflevering verrast direct, door eigenlijk meer uit te leggen dan ik gewend ben van dit soort series. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

avatar van JTV-kijker
Het 2e seizoen is nog altijd zeer intrigerend en de personages vind ik sterk. Dat er echter 2 dimensies blijken te zijn, vind ik echter eerder een minpunt.