Mijn Series +

Hatfields & McCoys (2012)

Western / Drama
Miniserie, 286 minuten

ontwikkeld door Nancy Dubuc, Leslie Greiff en Dirk Hoogstra
met Kevin Costner, Bill Paxton en Matt Barr

Op ware gebeurtenissen gebaseerde miniserie over een befaamde familieruzie die bijna een oorlog tussen de staten Kansas en West-Virginia veroorzaakte. Devil Anse Hatfield en Randall McCoy zijn twee goede vrienden uit de Burgeroorlog die thuis terugkeren op de grens tussen Kansas en West-Virginia aan de TugRiver. Misverstanden en spanningen lopen steeds verder op en leiden tot hevige gewelddadige uitspattingen, mede door een romance tussen twee jonge leden van beide families.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
avatar van theo79
Hier ben ik wel bemieuwd naar, binnenkort maar eens kijken. Mensen hier die dit gezien hebben en zoja is het wat?

avatar van theo79
Afgelopen dagen deze mini serie bekeken die vrij degelijk was. Te bedenken dat dit gebaseerd is op ware gebeurtenissen maakt het extra indrukwekkend. In het begin vond ik de serie wel wat lastig te volgen omdat je soms niet weet wie bij welke familie hoort. Dat werd gelukkig later beter. Ondanks dat de serie vrij degelijk was had ik er nog wel iets hogere verwachtingen van aangezien de serie op imdb een hoge score krijgt. Ik hou het op 3,5 ster.

avatar van Robbie.T.
Hmm... nog niet gezien, maar misschien dat ik deze dan ook maar eens moet gaan bekijken theo79. Krijgt op IMDB inderdaad een bijzonder hoge waardering.

Robbie.T. schreef:

Ja persoonlijk vind ik een 8 wel iets overdreven maar het is zeker wel een degelijke serie. De serie laat vooral de waanzin zien die ruzies tussen families kunnen veroorzaken. Het begint met iets 'kleins' en het wordt van kwaad tot erger.