Mijn Series +

Gråzon - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: Greyzone

Zweden / Denemarken
Drama / Thriller

ontwikkeld door Morten Dragsted, Oskar Söderlund en Rasmus Thorsen
met Virgil Katring-Rasmussen, Birgitte Hjort Sørensen en Ardalan Esmaili

Gråzon draait om een mogelijke aanslag in Scandinavië, die de Zweedse en Deense veiligheidsdiensten uit alle macht proberen te voorkomen. Door de hoge tijdsdruk en aanhoudende dreiging lopen de emoties bij de betrokkenen echter hoog op. Daarbij belandt drone-ingenieur Victoria Rahbek in een nachtmerrie wanneer ze in haar eigen huis in gijzeling wordt genomen door terroristen die in het bezit zijn van nucleaire wapens.

1. Avtalet
  8. Överlevnad
  9. Simone
  10. En Ny Värld
avatar van sparinkie
Matige serie, wel tot het eind gekeken maar het verhaal bevatte teveel onwaarschijnlijkheden om hoger te beoordelen.

avatar van arevee
Heb net afl 7-8/10 gezien en ik moet het eens zijn met sparinkie, in deze afleveringen komen allerlei ongeloofwaardigheden aan een stevig tempo naar buiten, de ene nog straffer dan de andere, de veiligheidsdiensten zelf zijn ongelooflijk amateuristisch, en komt er dan nog bij dat er iets voorvalt dat ik nogal moeilijk te verteren vond De arme terrorist is terrorist geworden mét reden, zijn vrouw en kindje zijn gestorven door de grote boze Amerikaantjes in samenwerking met de Zweden, fuck een eind op, een vrouw en kind verliezen is vermoedelijk iets van het ergste dat je kan overkomen, akkoord maar géén en ik herhaal géén énkele gebeurtenis in je leven mag als verklaring gegeven worden om terroristje te gaan spelen, die kerel hoeft geen "goede" kant te hebben of een achtergrond verhaal te krijgen om zo te proberen begrijpen waarom hij het doet, een terrorist hoort bij het laagste soort mens dat er is, punt.

Nog wel drie sterren omdat ik de hoofdacteurs sterk vind acteren, ik de intro erg geslaagd vind en de eerste afleveringen wel goed zijn, ik ga ook de laatste twee nog kijken komende zaterdag op Canvas (of later als ik niet thuis ben en het opneem) maar ik ben eigenlijk echt teleurgesteld door afl 7 en 8.