Mijn Series +

And Then There Were None (2015)

Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller
Miniserie, 174 minuten

ontwikkeld door Lisa Hamilton Daly, Tanya Lopez, Sarah Phelps, Mathew Prichard, Matthew Read, Hilary Strong, Karen Thrussell en Damien Timmer
met Douglas Booth, Charles Dance en Maeve Dermody

1939. Europa staat op voet van oorlog. Tien vreemdelingen worden uitgenodigd op Indian Island, een geïsoleerd eilandje nabij de Zuid-Engelse kust. Ze zijn volkomen afgesloten van de buitenwereld en hun genereuze gastheer en gastvrouw blijken mysterieus afwezig te zijn. Als alle tien gasten beschuldigd worden van een gruwelijk misdaad en ze vervolgens één voor één vermoord worden aangetroffen, realiseren de overgebleven gasten zich dat iemand van hen een moordenaar is.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
avatar van JorisTVmeter
Dit spreekt me wel aan. Iemand dit al gezien?

Hendrick99
Dit is de reactie zoals ik die toentertijd gegeven heb in het forum van MovieMeter:

"Onlangs via import deze DVD aangeschaft. Indrukwekkende BBC-miniserie van het beste boek van Agatha Christie. In Nederland ook wel bekend onder de titel "Tien kleine negertjes".
De film volgt het boek nagenoeg perfect. Het enige verschil is de enigszins afwijkende ontknoping. Ik vermoed dat dit gedaan is om goede redenen. Het einde zoals beschreven in het boek, had wellicht in de film voor een anticlimax gezorgd.
De cast is redelijk onbekend, met uitzondering van Sam Neill (Jurassic Park) en Charles Dance.
De beeldkwaliteit tenslotte is verbluffend en toont het beste van wat er momenteel mogelijk is."

avatar van ZAP!
Hendrick99 schreef:
Net als de kostuums en de settings. Maar het is ergens ook allemaal zo bloedeloos, net als bv. Picnic at Hanging Rock (2018) me dat ook lijkt. Wel net kijkbaar.

jakkepoes
Hij is deze week te zien op BBC First

jakkepoes
Is mij niet tegengevallen. Een oplettende kijker zal wel al enigszins door hebben hoe de vork in de steel zit maar de cast doet goed zijn best. Een mooi victoriaans huis op een eiland is de setting .