Mijn Series +

Sons of Anarchy - Seizoen 5 (2012)

Misdaad / Drama

ontwikkeld door Kurt Sutter
met Charlie Hunnam, Katey Sagal en Ron Perlman

Deze dramaserie neemt je mee naar de meedogenloze onderwereld van de buitenwettelijke motorrijders. De 'Sons of Anarchy' leven, rijden en sterven voor het broederschap. Maar wanneer de leider van de club en zijn vrouw steeds verder van de wet afdwalen, moet zoon Jax kiezen tussen het broederschap en de ideologie.

1. Sovereign
  11. To Thine Own Self
  12. Darthy
  13. J'ai Obtenu Cette
Teejey
Ook seizoen 5 zit erop, nog maar 2 seizoenen te gaan helaas.

Opie, je was fantastisch! Prachtig hoe Ryan Hurst moeite had SOA te verlaten, mooi afscheid met het scheren van zijn baard . Google maar als je dit nog niet gezien hebt, aanrarer voor de fans!

Ik vond het begin met onder andere de introductie van Pope en Nero ijzersterk, maar om heel eerlijk te zijn vond ik dit het enige seizoen met een anticlimax. De grootste gebeurtenissen spelen zich hier juist vroeg in het seizoen af en het einde is allesbehalve zo (positief) bombastisch als bijvoorbeeld seizoen 3. Clay en Tara de bak in, tjah, dat zat er heletijd al aan te komen toch? Ook Pope's dood had ik grootser verwacht al was het best geniaal gedaan door Jax. Voor wraak voor Opie geldt hetzelfde.

Zo, het negatieve is eruit, maar ik blijf SOA net zo fantastisch vinden. Ik haal het nog maar eens aan: de sfeer is zó fijn door de basiselementen als locaties, camerawerk en muziek.

Het plot zat ook prima in elkaar verder, maar bleef ditmaal wat braver als gewoonlijk. Interessant hoe Jax omgaat met zijn voorzitterschap

Tig die door een emotionele achtbaan gaat bewees wat voor geweldig acteur Kim Coates is, hij wist me voor de volle 100% te overtuigen zowel tijdens Fawn's moord als in de nasleep ervan. Groot pluspunt van dit seizoen.

Ben blij dat zowel Tig als Juice het voorlopig lukt onbeschadigd te blijven.

Op naar seizoen 6!

avatar van 606
Oh nee niet hem, verdorie (aflevering 4)

Hoe heet het nummer dat tegelijk werd gedraaid met de gebeurtenis ?

Walton Goggins als Venus van Dam in aflevering 5 was echt zo goed geacteerd.

Teejey
606, tijdens de wake van Opie wordt Greg Holden - The Lost Boy afgespeeld, ik neem aan dat je die bedoeld? Prachtig nummer.

avatar van 606
Teejey.

Ja inderdaad (Opie ) Vond het zo'n knuffelbeer type.

avatar van joy4ever
Een voor mij toch wat tegenvallend seizoen. Zeker na de geweldige seizoenen 3 en 4. Het ontbrak hier een beetje aan een rode draad. Het verhaal waaierde alle kanten op. Alsof er zoveel mogelijk verhaallijnen moesten zijn. Ik vond het ook nergens echt boeiend. De slotaflevering deelde helaas in die malaise. Het blijft heerlijk kijkvoer maar ik hoop echt dat de laatste twee seizoenen een stuk sterker zullen zijn.

Ik moet trouwens zeggen dat ik de keuze qua songs niet heel erg sterk vind. Dit geldt voor de hele serie. Dit doet soms wat afbreuk aan het geheel.