• 8.985.604 stemmen

Dark Tourist - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Dark Tourist

Ontwikkeld door: David Farrier

Met: David Farrier

Datum van release: vrijdag 20 juli 2018

Plot Dark Tourist

De Nieuw-Zeelandse documentairemaker David Farrier is professioneel ramptoerist. Tijdens zijn reizen naar onconventionele toeristische trekpleisters, verkent hij de meest morbide bestemmingen ter wereld. Van het rondhangen met de huurmoordenaar van Pablo Escobar tot het bijna schieten van een koe met een raketwerper. Honderden kilometers afleggen om de voetstappen van een seriemoordenaar te traceren, tot het getuigen van een "echte" vampiervoeding. Waarom zijn we zo gefascineerd door de macabere?

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Latin America

20 juli 2018 (41 minuten)

David gaat naar een voodoofestival in Benin, bezoekt een beruchte wijk in Johannesburg en praat met blanke Zuid-Afrikaanse separatisten.

2. 2. Japan

20 juli 2018 (42 minuten)

David bezoekt een stad die is blootgesteld aan zware straling, wandelt door een vermeend spookbos en verkent een verlaten eiland met vroegere bewoners.

3. 3. United States

20 juli 2018 (41 minuten)

David ontmoet een Jeffrey Dahmer-kenner in Milwaukee, volgt twee rondleidingen over de moord op JFK in Dallas en gaat eten met vampiers in New Orleans.

4. 4. The Stans

20 juli 2018 (39 minuten)

In Kazachstan zwemmen David en een 'collega' in een meer dat is gevormd door een nucleaire explosie. Later verloopt zijn reis naar Turkmenistan niet zoals gepland.

5. 5. Europe

20 juli 2018 (42 minuten)

Nadat David heeft deelgenomen aan een re-enscenering van WO II, bezoekt hij een beangstigend museum. Hij reist vervolgens naar Cyprus in de hoop een verboden stad te zien.

6. 6. South East Asia

20 juli 2018 (41 minuten)

In Cambodja krijgt David de kans om op een koe te schieten. Later toert hij door Myanmar voordat hij getuige is van de schoonmaak van een gemummificeerd lijk in Indonesië.

7. 7. Africa

20 juli 2018 (42 minuten)

David ontmoet de huurmoordenaar van Pablo Escobar in Colombia. Later is hij getuige van een exorcisme in Mexico en neemt hij een tour om illegaal de grens over te steken.

8. 8. Back in the USA

20 juli 2018 (41 minuten)

De penvriend van Charles Manson wordt confronterend in een interview. David bereidt zich voor op het einde van de wereld en bezoekt een extreem spookhuis.

De synopsisen lopen volgens mij niet helemaal gelijk met de bijbehorende landen/regio's.

avatar van IcU

IcU

Inderdaad zeg. Ik heb het aangepast.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Wat een laag gemiddelde. Geweldige docu serie. Met name de eerste aflevering in Medellin is super. Gare Pablo Escobar tour en een ontmoeting met Escobar's meest trouwe huurmoordenaar die, na het vermoorden van 250 mensen waaronder zijn eigen vriendin, nu geld verdient met tours geven en voorstellingen waarin hij zijn oude leefstijl uit de jaren 80 met trots aan de wereld toont.

Verder worden onderwerpen als vampieren, voodoo en de gevolgen van radioactiviteit op een toffe manier aangesneden. David Farrier doet het top.

Wat een heerlijke docu-serie! Deze stond al een tijdje in mijn kijklijst, maar had er eigenlijk nauwelijks over meegekregen. Om he te proberen, heb ik heel veilig de 'Verenigde Staten' afleveringen als eerste bekeken en dat was mij goed bevallen. Hoogtepunt van deze reeks is de presentator: David Farrier. Ik kende de beste man niet, maar hij weet alle onderwerpen zowel inhoud als humor mee te geven. De perfecte presentator voor dit programma. De variatie van onderwerpen was prima. Je had echt horror-elementen, maar ook veel geschiedenis en cultuur. Wel vond ik het onnodig dat er twee keer een stralingsgebied bezocht werd.

Volgens mij is het nog niet 100% zeker dat er een seizoen 2 komt, maar ik hoop het echt van harte. Zo zou hij bijvoorbeeld Auschwitz en de Catacomben van Parijs nog kunnen bezoeken. En er zijn vast nog honderden andere verboden, gevaarlijke en controversiële locaties.

Eerste twee afleveringen gezien. Kan deze docuserie nu al aanraden!

avatar van NRT

NRT

Lijkt me ook heel interessant. Van dit soort programma's ben ik wel fan. En het staat op netflix wat de drempel natuurlijk minder hoog maakt.

Grappig, gek, bizar en zelfs droevig. Dark Tourist is een zeer veelzijdige documentaire. Ik heb me eigen echt geen moment verveeld. David Farrier is ook zeker het noemen waard. Zeer fijne journalist/gozer die elk onderwerp met respect behandeld. Ook ik hoop op een tweede seizoen.

Fingers crossed!

4 solide sterren van mijn kant voor 'Dark Tourist - Seizoen 1'.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Soms briljant, soms degelijk maar nooit zwak. Zeer degelijke serie die eens wat anders toont dan gebruikelijk dit allemaal voor een aanzienlijk deel dankzij de prima presentator.

Best wel tof. Het concept is geweldig, om morbide plekken te bezoeken en daar over te vertellen met mensen die bij het onderwerp betrokken zijn. De Amerika-afleveringen vond ik super, net als zijn trip in het stralingsgebied in Kazachstan of het koeien schieten in Cambodja. Wat is onze wereld toch weird. Het is niet elke aflevering even boeiend en sommige onderwerpen trokken me minder, maar dit heeft potentie. Ik kan nog heel wat locaties bedenken waar hij David Farrier heen kan. Overigens een bijzonder intelligente, sympathieke en boeiende onderzoeker. Hopelijk komt er vlot een tweede seizoen.

3,5* met drang naar 4*

aburefan dat hoop ik met je mee, maar Netflix wil niet verder met deze serie.

Ook ik heb me goed vermaakt met deze documentaireserie. Ik wil niet zeggen dat alle onderwerpen even interessant zijn, maar iedere aflevering is in ieder geval de moeite waard. Ik vind het dan ook lastig om er een als favoriet aan te wijzen, want iedere aflevering heeft wel iets te bieden. Fijn ook dat de focus niet te lang op één plek blijft hangen, maar dat je ook niet het gevoel hebt dat er gejaagd wordt. De tijd die aan een onderwerp besteed wordt is eigenlijk precies goed. David Farrier doet het bovendien uitstekend. Hij is nieuwsgierig, geïnteresseerd, stelt goede vragen en weet de unieke vondsten te brengen met humor, zonder dat hij respectloos overkomt. Complimentwaardig!

Mocht er een tweede seizoen komen, zo te lezen ben ik niet de enige die daarop hoopt, dan zou ik er zo snel mogelijk aan beginnen. De serie heeft me moeiteloos weten te boeien en ik ben heel benieuwd wat voor een andere plekken hij nog zou kunnen bezoeken.