Mijn Series +

Dark Tourist - Seizoen 1 (2018)

Documentaire

ontwikkeld door David Farrier
met David Farrier

De Nieuw-Zeelandse documentairemaker David Farrier is professioneel ramptoerist. Tijdens zijn reizen naar onconventionele toeristische trekpleisters, verkent hij de meest morbide bestemmingen ter wereld. Van het rondhangen met de huurmoordenaar van Pablo Escobar tot het bijna schieten van een koe met een raketwerper. Honderden kilometers afleggen om de voetstappen van een seriemoordenaar te traceren, tot het getuigen van een "echte" vampiervoeding. Waarom zijn we zo gefascineerd door de macabere?

1. Latin America
  6. South East Asia
  7. Africa
  8. Back in the USA
avatar van Donkerwoud
De synopsisen lopen volgens mij niet helemaal gelijk met de bijbehorende landen/regio's.

avatar van IcU
IcU
Inderdaad zeg. Ik heb het aangepast.

Wat een laag gemiddelde. Geweldige docu serie. Met name de eerste aflevering in Medellin is super. Gare Pablo Escobar tour en een ontmoeting met Escobar's meest trouwe huurmoordenaar die, na het vermoorden van 250 mensen waaronder zijn eigen vriendin, nu geld verdient met tours geven en voorstellingen waarin hij zijn oude leefstijl uit de jaren 80 met trots aan de wereld toont.

Verder worden onderwerpen als vampieren, voodoo en de gevolgen van radioactiviteit op een toffe manier aangesneden. David Farrier doet het top.

avatar van brawljeff
Wat een heerlijke docu-serie! Deze stond al een tijdje in mijn kijklijst, maar had er eigenlijk nauwelijks over meegekregen. Om he te proberen, heb ik heel veilig de 'Verenigde Staten' afleveringen als eerste bekeken en dat was mij goed bevallen. Hoogtepunt van deze reeks is de presentator: David Farrier. Ik kende de beste man niet, maar hij weet alle onderwerpen zowel inhoud als humor mee te geven. De perfecte presentator voor dit programma. De variatie van onderwerpen was prima. Je had echt horror-elementen, maar ook veel geschiedenis en cultuur. Wel vond ik het onnodig dat er twee keer een stralingsgebied bezocht werd.

Volgens mij is het nog niet 100% zeker dat er een seizoen 2 komt, maar ik hoop het echt van harte. Zo zou hij bijvoorbeeld Auschwitz en de Catacomben van Parijs nog kunnen bezoeken. En er zijn vast nog honderden andere verboden, gevaarlijke en controversiële locaties.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Eerste twee afleveringen gezien. Kan deze docuserie nu al aanraden!

avatar van Dorstigjimmyke
Lijkt me ook heel interessant. Van dit soort programma's ben ik wel fan. En het staat op netflix wat de drempel natuurlijk minder hoog maakt.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Grappig, gek, bizar en zelfs droevig. Dark Tourist is een zeer veelzijdige documentaire. Ik heb
me eigen echt geen moment verveeld. David Farrier is ook zeker het noemen waard. Zeer fijne
journalist/gozer die elk onderwerp met respect behandeld. Ook ik hoop op een tweede seizoen.
Fingers crossed!

4 solide sterren van mijn kant voor 'Dark Tourist - Seizoen 1'.

avatar van arevee
Soms briljant, soms degelijk maar nooit zwak. Zeer degelijke serie die eens wat anders toont dan gebruikelijk dit allemaal voor een aanzienlijk deel dankzij de prima presentator.

avatar van The Oceanic Six
Best wel tof. Het concept is geweldig, om morbide plekken te bezoeken en daar over te vertellen met mensen die bij het onderwerp betrokken zijn. De Amerika-afleveringen vond ik super, net als zijn trip in het stralingsgebied in Kazachstan of het koeien schieten in Cambodja. Wat is onze wereld toch weird. Het is niet elke aflevering even boeiend en sommige onderwerpen trokken me minder, maar dit heeft potentie. Ik kan nog heel wat locaties bedenken waar hij David Farrier heen kan. Overigens een bijzonder intelligente, sympathieke en boeiende onderzoeker. Hopelijk komt er vlot een tweede seizoen.

3,5* met drang naar 4*

avatar van brawljeff
The Oceanic Six dat hoop ik met je mee, maar Netflix wil niet verder met deze serie.