Mijn Series +

Inspector George Gently - Seizoen 8 (2017)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Mystery

ontwikkeld door Peter Flannery
met Martin Shaw, Lee Ingleby en Simon Hubbard

George Gently gaat over een Scotland Yard-detective van de oude stempel die zich in de jaren zestig van de vorige eeuw probeert te verzoenen met het feit dat de grens tussen politieagent en crimineel steeds vager begint te worden. Hij is een van de weinigen die het als zijn taak ziet om het land nog te dienen. Het is 1964, de vooravond van de seksuele revolutie. De toename van drugsgebruik zal het werk van de politie aanzienlijk veranderen. George Gently neemt in Northumberland de jonge ambitieuze Detective Sergeant Bacchus aan voor de eerste zaak. Maar is hij wel te vertrouwen. Hoe integer is hij?

1. Gently Liberated
  2. Gently and the New Age
het laatste seizoen met jammer genoeg maar 2 afleveringen.

eerlijk gezegd vond ik de eerste aflevering beter dan de slot aflevering. Had het gevoel dat daar meer uit te halen was.

wel jammer dat de serie gestopt is, Shaw en Ingleby waren/zijn geweldig als detective duo en het tijdsbeeld spreekt me ook enorm aan (ver weg van mijn geboortejaar).

Mooi slot van een serie die uitblonk in het neerzetten van het tijdsbeeld en de chemie tussen de karakters, waarbij de wisselwerking tussen Shaw en Ingleby steeds beter werd en tot een goede climax kwam in dit seizoen. Jammer dat Shaw te oud werd voor de serie (zoals hij zelf aangaf wilde hij niet een bejaarde politieman spelen) want hij heeft een veel charisma en speelt altijd met veel flair, iets wat in veel Engelse detectives een gebrek aan is.