- Home
- Serieforum
- Series - Overige series en seizoenen
- Jouw favoriete seizoen van American Horror Story?
Jouw favoriete seizoen van American Horror Story?
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
De succesvolle anthologie horror serie American Horror Story brengt elk seizoen een nieuw verhaal met andere personages.. Welk seizoen is jouw favoriet?? Persoonlijk vind ik seizoen 5 Hotel het beste, vooral door de sterke performance van Lady Gaga als the countess.
Mijn top 5
-1 Hotel
-2 Coven
-3 Freakshow
-4 Murder House
-5 Asylum
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Asylum
Murder House
Coven
Freakshow
Hotel
Laatst genoemde drie schelen niet eens zoveel van elkaar, vanaf Coven vond ik het wel wat inzakken. Seizoen twee was voor mij echt het sterkste seizoen met het beste verhaal. Laatste seizoen vond ik zeer slecht afgesloten, ik had niet het gevoel dat ik naar een finale zat te kijken, zag zelfs achteraf pas dat dat zo was. Ik deel je mening van Gaga, zij zette haar rol goed neer. Ik ben zeker geen fan van haar en was erg sceptisch over haar komt, maar mijn vooroordelen zijn weggenomen. Ik hoop dat het volgende seizoen weer wat sterker gaat worden, maar aangezien jouw lijstje bijna het tegenovergestelde is van mij, zal dat voor jou anders liggen.
Opvallend lijstje trouwens! Seizoen 2 (Asylum) wordt door heel veel mensen als beste seizoen gezien, jij hebt hem helemaal onderaan staan. Freakshow wordt over het algemeen volgens mij het slechtst gewaardeerd.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Ik vond geen enkel seizoen slecht hoor, vind het 1 van de beste horror series ooit (elk seizoen)
Ik vind de laatste 3 seizoenen wat beter, vooral omdat ik Kathy Bates onwijs goed vind, vooral in haar rol in Coven en Emma Roberts die er nu helaas weer uit is door Scream Queens (Ook leuk en is ook een serie van Ryan Murphy) Dat gevoel wat jij had bij het einde van Hotel, had ik niet. Seizoen 6 is nog niet heel veel over bekend, behalve dat Lady Gaga, Evan Peters, Angela Bassett, Denis O'Hare,
Matt Bomer, Cheyenne Jackson & Leslie Jordan weer van de partij zijn. Overige cast is nog niet bekend. Jessica Lange is niet van plan om ooit nog terug te komen naar de serie helaas.
Qua verhaal heeft Murphy gezegd (quote) it will involve children and operatic themes.
brawljeff
-
- 2772 berichten
- 3163 stemmen
1 Asylum
2 Murder House
3 Hotel
4 Freak Show
5 Coven
Heb steeds dat ik het de eerste helft heel leuk vind en de tweede helft vreselijk langdradig. Benieuwd wat ze nu gaan doen
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Die traagheid ervaar ik vooral in de laatste drie seizoenen. Eerste twee was ik wel gelijk compleet weg van, de plottwists in seizoen 1 vond ik trouwens ook wel erg sterk kan ik me zo herinneren.
Kathy Bates is meer dan goed! Geweldige actrice, Emma Roberts ben ik een minder groot fan van. Ze is zeker niet slecht, maar behoort zeker niet bij de top van de cast, zoals eerder genoemde Kathy Bates. Is het inmiddels al zeker dat Gaga terug gaat keren? Las een tijdje terug dat het nog niet zeker was. Benieuwd of ze het wederom waar kan gaan maken. De rest van de cast is geen verrassing, die acteurs komen (vrijwel) elk seizoen terug. Dat maakt deze serie voor mij ook interessant, het feit dat ze ieder jaar een andere rol spelen, maar ik zit tijdens het kijken niet te denken aan voorgaande rollen. Ze zetten stuk voor stuk hun rol erg goed neer. Exit van Jessica Lange was ik mij bewust was, erg jammer, goede, krachtige actrice.
'Children and operative themes'. Eigenlijk nog helemaal niks dus, in Hotel speelden de kinderen ook een aardig belangrijke rol. Verwacht met zo'n uitspraak echter wel dat de kinderen een nog grotere rol gaan spelen. Ben benieuwd, ze kunnen het altijd heel lang geheim houden.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Ja, ik vind Emma Roberts ook niet leuk voor haar acteerwerk Ja het is zeker dat Gaga meedoet. Lange gaat wel in de nieuwe Murphy serie spelen, Feud.
Dying Rose
-
- 1302 berichten
- 3004 stemmen
Als een schip dat reeds lang geleden is vergaan.
1. MURDER HOUSE - 5*
2. ASYLUM - 3.5*
3. COVEN - 3*
4. HOTEL - 2.5*
5. FREAK SHOW - 2*
In seizoen 6 heb ik niet veel vertrouwen. Idem in het volgende seizoen: Lena Dunham, serieus?
Shaky
-
- 3717 berichten
- 12391 stemmen
Voor mij tot nu toe:
1. ASYLUM - 4*
2. COVEN - 4*
3. HOTEL - 3*
4. MURDER HOUSE - 3*
5. FREAK SHOW - 2,5*
Seizoen 6 moet ik ook nog zien, maar de geluiden zijn niet al te positief.
Serieus DoortjeDartel, Lena Dunham in seizoen 7?? Dat vind ik zo'n vreselijke actrice....
Dying Rose
-
- 1302 berichten
- 3004 stemmen
Blijkbaar. Ben blij dat oudgedienden als Sarah Paulson en Evan Peters steeds terugkomen, maar de cast uit S1 wordt toch nooit geëvenaard. Hoogstens enkele leuke verrassingen zoals Chloë Sevigny en Lizzie Brocheré die hun kopje in een seizoen laten zien. Ik blijf de serie wel volgen, maar met lange tanden en hoop dat Dunham niet de volgende Emma Roberts wordt en ietsje leuker is om zien. Graag ook een serieuze rol.
Shaky
-
- 3717 berichten
- 12391 stemmen
Na het zojuist afronden van seizoen 6 kan ik mijn lijstje bijwerken:
1. ROANOKE- 4,5*
2. ASYLUM - 4*
3. COVEN - 4*
4. HOTEL - 3*
5. MURDER HOUSE - 3*
6. FREAK SHOW - 2,5*
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Nu met seizoen 6 en 7 erbij, moet ik hem ff aanpassen
-1 Cult (Alleen jammer dat die ineens onwijs Charles Manson gaat nadoen)
-2 Hotel
-3 Coven
-4 Freakshow
-5 Murder House
-6 Roanoke (Zonde van de 2e helft, aangezien ik de 1e helft onwijs goed vond)
-7 Asylum
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Grappig om te zien hoe iedereen een ander rijtje heeft Tomtommer. Die van mij is bijna het ongekeerde. Halverwege met cult dus benieuwd waar die bij mij eindigt.
ja idd, haha. Meeste mensen vinden Asylum 1 van de betere seizoenen. Ik vond geen 1 seizoen slecht btw, vond Asylum gewoon het minst goed.. Hotel vind ik 1 van de beste seizoenen omdat het gebaseerd op het Horror Kasteel van H.H. Holmes en ik vond Lady Gaga erg goed spelen.
Cult is zo onwijs goed, vooral door het briljante acteerwerk van Evan Peters. Wordt alleen beetje gek van die Sarah Paulson, die mag van mij nou wel een x de serie verlaten, ipv Emma Roberts, Jessica Lange, Lady Gaga en Kathy Bates. Vooral in de 2e helft van Roanoke vond ik haar mega irritant.