• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.880 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.942 gebruikers
  • 9.369.514 stemmen

Beste Stephen King (mini)series.

zoeken in:

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Wat zijn jullie favoriete Stephen King series (incl. miniseries)?

01 Mr. Mercedes

02 IT

03 Rose Red

04 The Stand

05 Castle Rock

06 The Shining (de 1997 miniserie)

07 The Tommyknockers

08 The Langoliers

09 Haven

10 Kingdom Hospital

11 Bag Of Bones

12 11.22.63

12 Nightmares & Dreamscapes

13 Storm of the Century

14 Golden Years

15 Salem's Lot (2004 miniserie)

16 Under The Dome

17 The Mist

Heb The Dead Zone tv serie en de originele miniserie van Salem's Lot (1979) nog nooit gezien.

Als het goed is heb ik alle King series & miniseries nu genoemd.

In 2019 komt er trouwens een nieuwe limited serie van The Stand en een tv serie van The Dark Tower.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Er zijn er nog een heel aantal die ik moet kijken. Haven vond ik na een aantal seizoenen niet zo goed meer, wel afgekeken. Under the Dome geldt hetzelfde, al vond ik daar alleen het eerste seizoen goed van. Seizoen 2 vond ik al niet meer heel boeiend en seizoen 3 lachwekkend slecht.

Ik denk dat ik de miniserie van The Shining nooit heb gezien, alleen de film. Rose Red is heel lang geleden, maar weet wel dat ik daar aardig van onder de indruk was. Tijd om eens te herzien. IT was mijn eerste horrorfilm, was toen een jaar of 7. Later nog een paar keer gekeken en het blijft toch een zeer aardige serie (al noem ik het altijd film). Tim Curry was daarin overigens ook wel perfect gecast, evenals Jack Nicholson in The Shining.

Verder nog wel een aantal gezien van deze series, maar weet zo niet meer wat ik daarvan vond. Zal weinig indruk achtergelaten hebben. Voor nu wil ik in ieder geval Rose Red en Kingdom Hospital nog eens herzien. The Mist sla ik sowieso over, de film was al niet mijn ding en de recensies over de serie zijn toch wel veelal een heel stuk slechter dan over de film.

Ik lees trouwens geen boeken, dus heb nooit het probleem dat ik het moet vergelijken met een geschreven boek. Iets waar mensen nog wel eens overheen vallen bij een verfilming.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.