Series / Toplijsten en favorieten / Welke serie wens jij terug?

avatar van renzoroy
Aangezien er de laatste 2 dagen zoveel series gecancelled zijn... ben ik benieuwd welke er gemist worden en welke niet. Ik zelf vind het erg jammer van The Mick, Lucifer, Brooklyn 9-9 en The Crossing, Voor Brooklyn 9-9 en The Mick is er nog een redelijke kans dat een andere zender of Netflix het over gaat nemen.

avatar van brawljeff
Brooklyn Nine Nine gaat verder op NBC!

Ik zou graag een vervolg op Firefly willen zien. Een afsluitend seizoen voor Marco Polo en Mob City zou ook fijn zijn.

avatar van renzoroy
Een afrondend seizoen van The 4400 zou ik ook erg op prijs stellen, ook al is die serie al 100 jaar oud

De originele Dallas graag terug op tv.

avatar van The Oceanic Six
24: Live Another Day hoort nog een goed slotseizoen te krijgen. De mislukte spin-off 24: Legacy met een andere cast vergeten we maar even.

avatar van renzoroy
Vinyl, van HBO. Ik als groot muziekfan vond dat zo'n goede serie....

renzoroy schreef:
Van Lucifer komt een 4e seizoen is onlangs bekend gemaakt.

grindhouse62 schreef:
Van Lucifer komt een 4e seizoen is onlangs bekend gemaakt.

weet ik.

Snap de titel niet echt goed. De meeste oudere series zijn te koop op DVD.
Maar goed.
Series uit het (verre) verleden die ik graag bekeek:

Peyton Place. Heeft de eer de allereerste soapserie allertijden te zijn. Ik herinner me nog goed dat destijds alle mannen binnensmonds liepen te vloeken als het weer dinsdagavond was, want dat was Peyton Place-avond voor moeder de vrouw. Nog geen tien kanonnen konden de vrouwen verdrijven van hun favoriete tv-serie.
En waarom? Het was zo herkenbaar. Leuk gezellig dorps sfeertje in een klein stadje. Maar als je verder keek, kwam je een hele hoop vuiligheid tegen. En dat laatste was duidelijk verzonnen want, zo redeneerde men toen, dat komt bij ons niet voor. Hier gaat niemand vreemd, is niemand in het geniep aan de drank, of verkracht zijn (stief)dochter.
(Ik vond de boeken 1000 keer beter, maar goed, dat hoort dan weer in een andere afdeling van onze Meters.

Birds of a feather.
Britse serie over twee zussen, waarvan eentje getrouwd met een 'geslaagde' man, want een villa met zwembad en dure auto. De ander is niet zo gelukkig, want getrouwd met een Griek en woont in een achterstandwijk in een flat waar de lift altijd kapot is.
De twee mannen verdwijnen voor lange tijd achter de tralies na een mislukte bankoverval en de arme zus trekt in bij haar rijke zus.
Daar maken ze kennis met de hoerige maar tevens snobistische buurvrouw die zorgt voor de broodnodige humor.
Deze serie vond ik heel leuk omdat de tegenstellingen zo haarscherp en toch zo grappig worden verbeeld.
Leuk detail: De twee 'zussen' kennen elkaar hun hele leven al, gezien een filmpje dat deze twee laat zien toen ze nog nauwelijks 12 jaar waren.
Junket 89 - YouTube

En dan nu 'Due South' weet niet meer precies wanneer deze in Nederland op tv was, maar het ging over een Canadese mountie die na de moord op zijn vader verkast naar de USA en moet daar samenwerken met een typische Amerikaan.
Twee tegenpolen dus; de altijd correcte mountie tegen de yank die het niet zo nauw neemt met de regels.
Toch leuke televisie.

Head of the class. Slechts een seizoen in Nederland, vanwege lage kijkcijfers. Jammer, want deze serie had onamerikaanse, intelligente humor. Geen seks of ander puberaal gekwijl en gehinnik maar echte woordgrappen en doordenkertjes.

Early edition. Een fantasy-serie over een gewone jonge man die er op een dag achter komt dat hij de krant van morgen vandaag al ontvangt. En daardoor plaatselijke rampen en ongelukken kan voorkomen.
Leuk gedaan met veel humor.

Verder nog wat series die ik via BBC first leerde kennen.
New tricks. Een serie over gepensioneerde pliesieagenten die oude zaken opnieuw bekijken.
Leuk gedaan.

Misschien later meer.
Hopelijk komen hier wat reacties op en maakt dit TV meter wat levendiger.

Oz zou wat mij betreft wel een reboot mogen krijgen na 15 jaar. Oz was een geweld(ad)ige serie over een maximum security prison. Zou in principe met een geheel nieuwe cast kunnen want oud worden in Oz was maar weinig gegund.

Cold Case zou wat mij betreft ook een reboot mogen krijgen met een nieuwe cast. De combinatie heden en verleden vond ik wel iets aparts hebben. Wel iets meer en vooral betere characterontwikkeling voor de leadcharacters dit keer.

Een tour of duty reunion episode zou ik ook leuk vinden. Gewoon nog een keer de cast, althans diegene die nog levend waren in de laatste episode, bij elkaar laten komen. Bijvoorbeeld vanwege de onthulling van the Vietnam Veterans Monument in Washington DC in 1982. Kunnen we eindelijk zien of Zeke, Goldman, Doc Hock, Major Brewster en Taylor ooit levend naar huis teruggekeerd zijn.