Series / Genres / Series over seriemoordenaars

Petey
Dit topic is speciaal voor liefhebbers van series over seriemoordenaars, zoals deze:

Fall, The

(afbeelding)

Iemand nog tips?

Dexter (leuk)
True Detective (s1 viel mij tegen)
Slasher
Bosch
To Catch a Killer (1992) - MovieMeter.nl (miniserie, 2 delen)
The Deliberate Stranger (1986) - MovieMeter.nl (tv-film, wel van ruim 3 uur)
+ nog een lijst op Listal: zap!.

En in de non-fictie categorie een zeer goede: Born to Kill? (TV Series 2005– ) - IMDb

avatar van DionneDarko
Whohooo, top-topic! Bedankt voor het aanmaken Petey!

Morgen kom ik hier nog wat droppen!

avatar van DionneDarko
Het onweert, ik kan niet slapen... dus ideaal moment om het over seriemoordenaars te hebben.

Bron Erg goede serie, vrij luguber ook wel. Aanrader.

The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst (docu-serie die niet op Netflix staat dus nog niet op deze site kan/mag helaas). The Jinx
What a creep this guy is! Hier thuis hebben we er wel een leuk zinnetje aan overgehouden. Na een boertje zeggen we geregeld " And then the burping!" It never gets old!

Luther Behoorlijk freaky stuff komt deze inspecteur tegen.

Surviving Evil (true crime show) heeft ook enkele afleveringen waarin iemand weet te ontsnappen van een serial killer. Pretty intense. Surviving Evil

Nog een goede true crime serie Killer Psychopaths

Criminal Minds (Alleen een beetje erg jammer dat de slachtoffers altijd op het nippertje gered worden... Maakt het na een aantal afleveringen erg ongeloofwaardig en haalt flink wat spanning weg.

Ik vond het 1e seizoen van True Detective juist het beste. Erg duister, werd er helemaal in meegezogen. Het meest interessante vind ik het wanneer het juist een beetje subtiel gedaan wordt met een grimmig sfeertje erbij. Dexter vond ik zeker amusant (laatste seizoenen vond ik dan wel echt rampzalig) alleen deed dat verder weinig met me. Dat is gewoon puur vermaak, geeft me geen chills. Staat voor mij te ver van de werkelijkheid af. Heb ik eigenlijk wel met de meeste series hoor.

Wat dat betreft lijk ik net Peter R. de Vries. Die zit ook op allerlei politieseries af te geven op Twitter omdat hij het allemaal onrealistisch vind. Omdat ik me in zoveel echte zaken verdiept heb denk ik ook geregeld; Jaaa maar die modus operandi van deze killer is zo ongeloofwaardig! Haha, ik wil niet zo zijn maar kan er soms niets aan doen.

Ik ben trouwens ook een seriemoordenaar, ik verslind allerlei series binnen no time (vooral de laatste tijd, mede dankzij Netflix en deze site). Voorheen keek ik best veel films maar vind 2015 en 2016 best magere filmjaren. Ik ga zo denk ik maar eens Happy Valley kijken op Netflix. Geen idee of dat ook echt over een seriemoordenaar gaat maar kreeg het idee van wel. Iemand dat gezien?

Petey
DionneDarko schreef:

avatar van Donkerwoud
Zijn de echte seriemoordenaars niet de omroepbazen die de stekkers uit jouw favoriete shows trekken?

avatar van DionneDarko
Haha ja idd! Jericho, Survivors, United States of Tara... Ze zijn allemaal bruut afgeslacht...

avatar van renzoroy
Aquarius.... Losjes gebaseerd op Charles Manson... Zijn alleen heel wat dingen veranderd en bij verzonnen wat ik persoonlijk een beetje lomp vind.. Creëer dan een fictief personage of doe Charles Manson en gebruik dan het feitelijke verhaal om hem heen.... Ik begon met grote verwachtingen aan seizoen 1 maar vond het daardoor al snel tegenvallen...

avatar van renzoroy
Deadly Women is ook interessant. Gaat over real life vrouwelijke killers. Zijn al 9 seizoenen van...

avatar van DionneDarko
Robbie.T. jij nog wat aanvullingen?

Ik ondertussen wel, binnenkort plaats ik hier weer een update!

avatar van Robbie.T.
Goeie vraag... Inside the Mind of a Serial Killer, al weet ik niet of dat wat is; nooit gezien.
Op filmgebied is veel meer te vinden over real-life serial killers dan op tv-serie gebied. Wie weet dat het succes van Mindhunter de deur heeft opengezet voor meer van dit soort gruwelijk goede series.

avatar van ZAP!
Born to Kill (2017) - best aardig.
Rellik - Seizoen 1 (2017) - zou ik niet meteen aanraden, maar niet slecht.
En nu wel op TvM, alleen nog niet alles: Born to Kill? - dikke aanrader.

Mindhunter ben ik wel benieuwd naar!

-edit - Nog even een paar opgezocht die ik zelf ook niet ken, maar mogelijk de moeite zijn:
Wire in the Blood
Den som Dræber - Seizoen 1 (2011) en de Amerikaanse remake ervan: Those Who Kill (met Chloë Sevigny!)
Wicked City
En (nog) niet op TvM: Manhunt: Unabomber (TV Series 2017– ) - IMDb

avatar van DionneDarko
Ik heb even gecheckt en eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel om toe te voegen. Enkele afleveringen van Real Detective betreffen een seriemoordenaar maar deze zijn schaars. (Staat nog niet hier maar wel op Netflix te zien) Elke aflevering gaat over een echte zaak
De ene is wat boeiender dan de ander.

Hmm wat verder? Het eerder genoemde Mindhunter wat werkelijk subliem is natuurlijk.

Oja en laat ik Mr. Mercedes niet vergeten!

Qua films is het makkelijker idd. Dit jaar gezien, allemaal recente films: Hounds of Love, the Transfiguration, Prevenge, Berlin Syndrome, the Killing Ground en the Snowman maar die laatste kan ik echt niemand aanraden...

avatar van renzoroy
Quentin Tarantino is bezig met een film over Charles Manson...

avatar van brawljeff
renzoroy niet om het voor ome Manson op te nemen, maar volgens mij ben je geen seriemoordenaar als je andere mensen het vuile werk laat doen

avatar van ZAP!
Deze kan ook in het rijtje: Cardinal (2017).

brawljeff schreef:
Letterlijk genomen misschien niet, maar hij wordt wel standaard in het rijtje meest beruchte seriemoordenaars opgenomen, zie ook: Born to Kill? - Seizoen 3 (2012). Hij is ook 'gewoon' schuldig bevonden aan moord (en aanzetten daartoe) en daarvoor veroordeeld.

In de film waar renzoroy het over heeft, dient de zaak Manson trouwens enkel als achtergrond voor een ander verhaal, als ik Imdb goed begrijp.

avatar van arevee
Craith recent op canvas hoort hier ook nog bij en was meer dan vermakelijk vond ik

jakkepoes
Manhunt met Martin Clunes

Manhunt (TV Series 2019– ) - IMDb

jakkepoes
Bite Club | Alibi Channel - alibi.uktv.co.uk

Met Dominic Monaghan onder anderen.

avatar van ZAP!
Hidden - Seizoen 1 (2018). Is ook een 2e seizoen van, maar die staat nog niet op TvM.