• 15.254 nieuwsartikelen
  • 175.683 films
  • 11.968 series
  • 33.553 seizoenen
  • 642.690 acteurs
  • 198.315 gebruikers
  • 9.329.622 stemmen
Avatar
 
Five nights at freddy's
Foto: © Universal Pictures

Five nights at freddy's
Foto: © Universal Pictures

Emma Tammi, de regisseur van Five Nights at Freddy's, was vastbesloten: de animatronics in de film moesten echt zijn en geen computeranimatie (CGI). Hoewel ze door deze keuze wel enkele uitdagingen tegenkwam.

In een gesprek met IGN US vertelde Tammi dat ze hierover veel discussies had met Blumhouse. "Scott Cawthon en ik hebben daar in het begin van het proces veel over gesproken, samen met Blumhouse," aldus Tammi. "De film speelt zich af in het jaar 2000 en we maken flashbacks naar de jaren 80 en 90, en ik denk dat we een eerbetoon wilden brengen aan die tijdperken en de manier waarop films destijds werden gemaakt. Scott en ik wilden dat in het bijzonder. Jim Henson's bedrijf kon geen betere partner zijn voor dat doel en als je met Jim Henson's poppenspelers en hun animatronica gaat werken, wil je zoveel mogelijk praktische effecten gebruiken. Dus onze hele VFX-benadering was gericht op het ondersteunen van wat we praktisch deden in plaats van het vervangen ervan."

Wat voor voordeel neemt het met zich mee?

Volgens Tammi is het bij het maken van een horrorfilm veel eenvoudiger als de acteurs kunnen zien waar ze bang voor moeten zijn en wat hen wil aanvallen. "Het was veel hard werken, maar het was ook heel leuk. Dat zijn de twee dingen die ik erover zal zeggen", legde de regisseur uit. "Het echte hoogtepunt was het feit dat de acteurs in realtime konden acteren met deze animatronics. We hadden een heel team van poppenspelers om hen op de been te helpen en hen tot leven te brengen. Dat was een ongelooflijke toevoeging aan het talent in deze film. Het gaf de animatronics zoveel detail, zorg en aandacht in elke stap van het proces, waarvan ik denk dat de duivel in de details zit. Ik denk dat het echt te zien is."

Tammi benadrukte dat ze erin geslaagd zijn veel van de persoonlijkheid van de oorspronkelijke personages te behouden. "In de game komen bepaalde kenmerken naar voren voor elk personage, dus we hebben die in overweging genomen", vertelde Tammi. "Wat betreft hoe ze bewogen en welke acties ze zouden ondernemen, zorgden we ervoor dat het authentiek en trouw aan het spel was. Bovendien kwamen ze op een geheel nieuwe manier tot leven in de film, dus we begaven ons ook op nieuw terrein en probeerden echt uit te vinden wat de beste elementen waren van elke pop zodra ze daadwerkelijk tot leven kwamen."

Wat voor problemen bracht het met zich mee?

Niettemin bracht de keuze voor echte machines en poppen enkele problemen met zich mee. Volgens Tammi vatte zelfs een van de poppen vlam. "Er was toen een moment dat ik iemand rustig hoorde zeggen: 'Foxy's arm staat in brand'", aldus Tammi. "Ik keek op en een van de servomotoren was al geruime tijd aan het draaien en raakte oververhit, wat soms gebeurt, maar dit was eigenlijk de enige keer dat het op de set gebeurde. Het begon gewoon te roken, en iedereen liep rustig weg. We hebben het vuur geblust en de arm vervangen. Maar ja, het was... Er waren live robotische elementen in het spel, en soms hebben ze maar een bepaalde tijd dat ze kunnen werken."

Reacties (1)


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

  • 515 berichten
  • 2327 stemmen

Nu na dit te lezen nog veel meer zin in deze five nights at freddy's!