Netflix gaat binnenkort aan de slag met vijf nieuwe animetitels. Dat maakt het bedrijf bekend op het virtuele Netflix Anime Festival in Tokyo. De streamingdienst wil zich in de toekomst naast live action- en animatie-projecten ook meer op de Japanse filmvorm gaan richten.
Tijdens het virtuele Netflix Anime Festival in Tokyo heeft Netflix aangekondigd voortaan ook meer willen te investeren in de productie van anime-titels. Dat zou volgens het bedrijf één van de meest lucratieve content van het moment zijn geworden. In het afgelopen jaar zouden meer dan 100 miljoen huishoudens minstens één animetitel hebben bekeken. Daarmee is de interesse in deze categorie met zo'n vijftig procent toegenomen ten opzichte van de vorige periode.
Het is dan ook niet voor niets dat we tegenwoordig wereldwijd steeds meer van dit soort titels in de top 10-lijsten voorbij zien komen. "In slechts vier korte jaren sinds de lancering van ons creatieve team in Tokio heeft Netflix het bereik en het totale publiek van anime uitgebreid - een categorie die traditioneel gezien wordt als niche. We zijn nu meer dan ooit enthousiast om onszelf uit te dagen om onze ambitieuze animeprogrammering voor fans over de hele wereld uit te breiden," zo laat Taiki Sakurai, Netflix-producent van de afdeling anime weten.
Goed start
Netflix belooft zich niet alleen meer op anime te richten, het maakt zijn woorden ook meteen waar. Om een goede start te maken, kondigde het bedrijf tijdens het festival in één klap maar liefst vijf verschillende nieuwe titels aan. Zo zal de streamingdienst de komende tijd aan de slag gaan met Rilakkuma's Theme Park Adventure, Thermae Romae Novae, High-Rise Invasion, Thus Spoke Kishibe Rohan en The Way of the Househusband. Eerder aangekondigde animeseries zijn onder meer Eden, Resident Evil: Infinite Darkness en Cyberpunk 2077. Van eerstgenoemde verscheen eerder deze week nog een trailer. Deze is hieronder te bekijken.
Reacties (1)