Netflix gaat de komende tijd niet aan de slag met andere soorten content, zoals nieuws, sport, videogaming of user-generated content. Dat laat CEO Reed Hastings weten in een interview met Variety. Volgens Hastings gaat de streamingdienst zich eerst richten op het aanbieden van grote titels, alvorens andere markten aan te boren.
Netflix-CEO Reed Hastings heeft in een interview met Variety laten weten voorlopig niet dezelfde weg in te slaan als concurrenten Amazon Prime en Hulu wat betreft het introduceren van nieuwe soorten content. Volgens de directeur wil Netflix zich vooral toespitsen op het verbreden en verdiepen van het film- en serie-aanbod. "Ik betwijfel of nieuws, sport, videogaming, user-generated content en andere soortgelijke grote categorieën op dit moment zinvol zijn. Op dit moment zet Ted (Sarandos, red.) in op grotere films, series en animaties. De komende jaren heeft elke dollar die we aan content uit willen geven en plekje gekregen," zo zegt hij.
Concurrentie experimenteert
Hoewel Netflix dus bij zijn eigen leest wil blijven, experimenteren andere streamingdiensten zoals HBO Max en Amazon Prime met nieuwe soorten content. Hulu, één van de belangrijkste concurrenten van de Rode N in de Verenigde Staten beschikt zelfs al over een functie waarmee gebruikers live naar sport, nieuws en entertainmentzenders kunnen kijken. In Nederland wordt iets vergelijkbaars enkel aangeboden door Ziggo GO en NPO Start+. Over de langetermijn-strategie van Netflix heeft Hastings het overigens niet gehad. Het is dus niet uitgesloten dat we ergens in de toekomst toch ook via Netflix naar live-content kunnen gaan kijken.
Reacties (1)