Het aantal Netflix-abonnees is in het eerste kwartaal van 2025 weer flink gestegen. Dat liet het bedrijf donderdag doorschemeren tijdens een presentatie de kwartaalcijfers. Tijdens de vergadering, waarin een grote winststijging ten opzichte van vorig jaar werd gepresenteerd, werden specifieke abonnee-aantallen voor het eerst niet genoemd.
Het lijkt erop dat Netflix de stijgende lijn van de afgelopen tijd ook in het eerste kwartaal van 2025 gewoon heeft weten door te trekken. Het bedrijf maakte donderdagavond de kwartaalcijfers bekend en kon daarbij vooral goed nieuws brengen. Waar Netflix vorig jaar in deze periode 1,9 miljard euro winst wist te boeken, was dat dit jaar maar liefst 24 procent meer, namelijk 2,6 miljard euro. En ook de totale omzet steeg met maar liefst 13 procent tot 10,45 miljard euro. Iets dat hoogstwaarschijnlijk vooral te wijten is aan stijgende abonnementsgelden. Zo werd in januari een prijsverhoging van 16 procent doorgevoerd in onder meer de Verenigde Staten.
Niet alleen gingen de prijzen omhoog, ook scoorde de rode N begin dit jaar haar zoveelste gigantische hit met de Britse serie Adolescence. Deze reeks, waarvan iedere aflevering één onafgebroken shot is, wist namelijk op te klimmen tot de derde plek in de lijst van best gestreamde Netflix-series aller tijden. Volgens de interne ranglijst van de dienst is de serie van Stephen Graham wereldwijd maar liefst 124,2 miljoen keer bekeken. Dat komt neer op 476 miljoen uur kijktijd.
Vorig jaar boekte Netflix zijn grootste groei ooit: wereldwijd kwamen er maar liefst 41 miljoen nieuwe abonnees bij, de hoogste toename in de 27-jarige geschiedenis van het bedrijf. Om even een beeld te schetsen: in 2021, te midden van de coronacrisis, waren dat er slechts 4 miljoen. Toch is het onduidelijk hoeveel nieuwe gebruikers het platform in het eerste kwartaal van dit jaar precies heeft mogen verwelkomen. Voor het eerst besloot Netflix namelijk geen kwartaalcijfers meer te delen over het totale aantal abonnees. Dat besluit werd vorig jaar al aangekondigd.
Reacties (0)