- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- aansluiten DVD-speler op oude TV
aansluiten DVD-speler op oude TV
Liessa
-
- 16 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een probleem. Ik wil mijn DVD-speler aansluiten op een oude televisie. Nu kan dit best, er zit een skart-aansluiting op, maar nu het probleem.
Op de afstandsbediening doet de AV-knop het niet meer. De hele ab is nogal verrot, en het is al de tweede voor deze tv, dus wil ik geen nieuwe kopen.
Nu kan ik dus alleen een DVD kijken als ik eerst de tv aanzet en dan de DVD-speler. Als ik (per ongeluk) heb gezapt kan ik niet meer terugzappen!
Is hier een oplossing voor of moet ik toch maar een fatsoendelijke TV nemen?
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Kun je niet zo'n afstandsbediening kopen die het op alle TV's doet?
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Precies... Hier in de stad ligt een afstandbediening winkel waar je werkelijk voor elk apparaat wel een afstandbediening krijgt!... Dus informeer eens... Een nieuwe tv lijkt me niet direct nodig hoor.
Kijk eens hier anders;
Liessa
-
- 16 berichten
- 0 stemmen
ja, maar ik zit al aan de tweede, en de tv is het al bijna niet meer waard (ik kocht hem 11 jaar geleden voor 350 gulden).
Ach ja, dan maar niet he...
Is wel irritant, want dat betekend dat ik ook niet mijn Gamecube of N64 erop kan aansluiten en dan op een andere tv gewoon tv kan kijken...
aedanhoff
-
- 30 berichten
- 0 stemmen
Kan ik een DVD-speler aansluiten op het antenne signaal van mijn (oude tv) er zit dus geen scart op en vraag me af of daar een interface voor bestaat ( ik heb ook geen andere videp ingangen erop zitten
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8429 stemmen
Volgens mij niet, je kunt het misschien wel via een videorecorder met een SCART-ingang via de antennekabel op de tv aansluiten.
dafoefan
-
- 373 berichten
- 1502 stemmen
Kan ik een DVD-speler aansluiten op het antenne signaal van mijn (oude tv) er zit dus geen scart op en vraag me af of daar een interface voor bestaat ( ik heb ook geen andere videp ingangen erop zitten
Nee, dat kan niet.
Alleen bij een dvd-recorder zit een kabel-out, en op een videorecorder idd.
Bij een gewone dvd-speler heb je geen kabel nodig.
Ik zou het je aanraden om een nieuwe tv of minstens een nieuwe afstandsbediening te kopen, meer keuzes heb je eigenlijk niet...
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Je hebt toch een tv in en een tv out... De een zit op de dvdspeler en de andere op je tv tenmiste zo had ik ff snel me dvdspeler aangesloten. Inmiddels wel een scartkabel gekocht...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Hier maar even neerpennen....
Weet iemand hier hoe en wat je precies moet doen om de beste connectie te krijgen tussen dvd speler en televisie? Ik heb een redelijk dikke, goedkope scartkabel, ik heb mijn dvd speler in het menu op 'TV/RGB' gezet, en ik heb op mijn vrij oude TV twee scart-uitgangen. Als ik 'm op de bovenste uitgang aansluit komt er op mijn beeld een icoontje te staan met de message ÁV1/RGB'. Dat lijkt me de juiste te zijn.... maar toch. Het beeld is veel scherper, kleuren zijn beter, maar bij bewegingen op het beeld lijken er frames te missen. Je weet wel, net als bij een NTSC dvd die je per ongeluk op PAL afspeelt. Ik snap hier geen ruk van. Sluit ik 'm op de onderste uitgang aan, dan heb ik dit probleem niet, maar dan lijkt de beeldkwaliteit stukken minder te zijn. Iemand enig idee hoe dit komt en wat er tegen te doen?
kappeuter (crew films)
-
- 74241 berichten
- 5914 stemmen
Koop sowieso een goede (vergulde) scartkabel voor een paar tientjes.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
In principe wil ik dat wel doen, maar ik vrees dat het weinig zal helpen (heb inmiddels een tweede kabel geprobeerd). Heb je nog andere suggesties? Of zou ik, met mijn technisch onvermogen, weer dingen door elkaar gehaald hebben?
Zijn er geen experts op MM? Want ik snap er maar weinig van. RGB, S-video", Interlace-YUV, P-Scan... hoe weet ik wat ik moet inschakelen?
tukkerstein
-
- 2184 berichten
- 3236 stemmen
Kun je geen S-Video gebruiken? Ik weet dat het geen echte oplossing van het probleem is, maar S-Video is sowieso stukken beter qua beeld.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand hier hoe en wat je precies moet doen om de beste connectie te krijgen tussen dvd speler en televisie? Ik heb een redelijk dikke, goedkope scartkabel, ik heb mijn dvd speler in het menu op 'TV/RGB' gezet, en ik heb op mijn vrij oude TV twee scart-uitgangen. Als ik 'm op de bovenste uitgang aansluit komt er op mijn beeld een icoontje te staan met de message ÁV1/RGB'. Dat lijkt me de juiste te zijn.... maar toch. Het beeld is veel scherper, kleuren zijn beter, maar bij bewegingen op het beeld lijken er frames te missen. Je weet wel, net als bij een NTSC dvd die je per ongeluk op PAL afspeelt. Ik snap hier geen ruk van. Sluit ik 'm op de onderste uitgang aan, dan heb ik dit probleem niet, maar dan lijkt de beeldkwaliteit stukken minder te zijn. Iemand enig idee hoe dit komt en wat er tegen te doen?
Ik ben er al uit, en het komt erop neer dat ik een (dure) nieuwe TV zal moeten aanschaffen (72 Herz zou het probleem moeten kunnen verhelpen?). Ik heb wel eens vernomen dat bepaalde users immer NTSC discs willen omdat ze gevoelig zijn voor de 4% PAL speed up. Ik heb dat niet. Ik heb een ander omgekeerd probleem (en ik zal de technische details besparen, die snap ik niet eens): ik zie bij NTSC discs de zogenaamde NTSC judder. Ik had nog nooit van die term gehoord, maar het houdt in dat ik bij bepaalde camerabewegingen (vooral pans) een bepaald gestotter zie. Hoogst irritant, als je dat eenmaal waargenomen hebt, blijf je dat ook waarnemen. Ik heb een 60 Herz TV, overgaan op een TV met een 72 Herz optie zou volgens vele fora het probleem moeten verhelpen. Iemand anders hier ook ervaring mee? En is 't ook nog op een andere manier op te lossen?
rondej
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een probleem. Ik wil mijn DVD-speler aansluiten op een oude televisie. Nu kan dit best, er zit een skart-aansluiting op, maar nu het probleem.
Op de afstandsbediening doet de AV-knop het niet meer. De hele ab is nogal verrot, en het is al de tweede voor deze tv, dus wil ik geen nieuwe kopen.
Nu kan ik dus alleen een DVD kijken als ik eerst de tv aanzet en dan de DVD-speler. Als ik (per ongeluk) heb gezapt kan ik niet meer terugzappen!
Is hier een oplossing voor of moet ik toch maar een fatsoendelijke TV nemen?
goedkope oplossing (als je in de buurt van hilversum woont) ff langs de kringloopwinkel test zelf radio's en tv's ik heb een behoorlijke voorraad afstandsbedieningen voor de grote en bekende merken zowel oude modellen als oude modellen afstandsbedieningen ik verkoop ze voor 50 cent per stuk eigen risico.
kortom als je niet in de buurt van hilversum woont gewoon even bij een kringloopwinkel proberen succes Ron
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
2005 ...
Die heeft inmiddels vast al een LCD.
Zinema (crew films)
-
- 10197 berichten
- 7052 stemmen
Ik zelf zweer (als het om ouderwetse CRT's gaat) bij een DVD-aansluiting via RGB ivm met het scherpere beeld, is alleen wel interlaced waardoor snelle bewegingen nog wel eens willen stotteren. Een goede SCART-kabel van plsm 20 euro p/0,75m helpt. Anders gebruik je toch gewoon de 480 progressief optie? Heb je je DVD-speler wel uitgelegd dat ie RGB uitzend?
Met wegwerp DVD-spelers onder de 100 eu zal het resultaat waarschijnlijk minder zijn, evenals met goedkopere TV's met weinig hertzjes en dergelijke.