menu

Film / Algemeen / Figureren in films en tv-series

zoeken in:
Bij Fok Jou! (2006):

Maar is het nou écht zo leuk? Deed laatst figuratiebegeleiding bij een serie en stond toen niet te springen om zelf te figureren...

Sssht.

gotti schreef:
Maar is het nou écht zo leuk? Deed laatst figuratiebegeleiding bij een serie en stond toen niet te springen om zelf te figureren...

Oh en daarom vraag je mij dan (alhoewel dat een andere serie was volgens mij)?

Omdat jij niet zo veel eet...

Bij Fok Jou! (2006):

LOL. Helaas kan ik niet hele dagen van mijn leven missen om voor een bak (ranzig?) vreten even met een ledemaat in beeld te komen.

Ik ben inmiddels lichtelijk figurant-af sinds ik - overigens met behulp van Stephan - zelf een korte film heb geregisseerd, nu precies een jaar geleden. Hoewel ik alle kanttekeningen inmiddels al ken - zoals bijvoorbeeld ook bovenstaanden - blijf ik het toch een prettige hobby vinden. Je ontmoet mensen, je komt soms in bizarre situaties terecht en het is een rare kick om jezelf een halve van een seconde in beeld te zien. Toen ik nog bij dvd-club.nl/moviemotion.nl werkte heb ik er het volgende artikel over geschreven:

Artikel

Maar...de situatie is inmiddels wel enigszins veranderd.

Dus we kunnen over vijf jaar je eerste speelfilm verwachten?

Waar is je film te zien?

Sorry dat ik voor mijn beurt praat hoor maar je kunt hem hier bekijken.

http://www.vidster.nl/view_video.php?viewkey=2f408f2153cd9ce66304&msg=Your%20inappropriate%20request%20is%20sent%20successfully

Leuk gedaan overgens BlueJudasKiss.

Volgende vraag: hoe kom jij aan deze link? Verder offtopic: zie wat je met 1000 euro, twee dagen draaien en een klein enthousiast (professioneel) team kan bereiken. Er valt ontzettend veel op De Bestemming aan te merken, maar ik heb er in elk geval nog hele warme herinneringen aan.

Las een tijdje terug dat stukje over je figuratie ervaringen en ik was er benieuwd naar of je ook meer had gedaan, zoals film(pjes) maken ofzo, dus googlede ik je naam even op en stuite ik dus op dat filmpje.

Lang leve Google

In Film > Nieuws > Figureren in de nieuwe bioscoopfilm van Hanro Smitsman:

Hey,

Op het moment ben ik werkzaam bij de opnames van de speelfilm Schemer van Hanro Smitsman (Skin,De Punt) en wij zijn nog op zoek naar figuranten, lees onderstaande berichtje als je het leuk vind om zo'n opnamedag mee te maken;

Op dit moment zijn de opnames voor de nieuwe Nederlandse speelfilm Schemer in volle gang.

Voor dinsdag 11 augustus zijn wij op zoek naar figuranten voor een grote discotheek scene. We zoeken er zo'n 150-200, dus alle vrienden/vriendinnen/broers/zussen zijn welkom!

De exacte locatie of tijd staan nog niet vast, maar het zal om een hele dag gaan en hoogstwaarschijnlijk omgeving Hilverum/Amsterdam.

Als vergoeding bieden wij een cadeaubon.

Je kunt een mail met al je gegevens (naam, leeftijd, telefoonnummer) sturen naar [email protected] onder vermelding van 'discotheek scene'.

Hopelijk tot dinsdag!
Karolina, productie-assistent

m.v.g.

Dennis

In Film > Cast en crew > MM gebruikers als filmfigurant?:

Hier is jullie kans:

http://www.universalextras.co.uk/wordpress2/wordpress-pg-1.2.1-1.0/index.php

kappeuter (crew)
Lijkt het je leuk om te figureren voor een kleine vergoeding?
De thrillerserie “Macht van Meneer Miller” van de VPRO en Pupkin Film (Van God Los, Doodslag, Loft) krijgt een vervolg in de filmzaal: BELLICHER II - CEL.
Hiervoor zijn wij op zoek naar mannen en vrouwen tussen de 30 en 55 jaar.

Figuranten gezocht voor speelfilm » Leden - weblogs.vpro.nl

kappeuter (crew)
(oproep van de producent van Michiel de Ruyter)

(afbeelding)

Altijd al eens in een film willen spelen?

Dan is dit jouw kans!

Voor de nieuwe Nederlandse bioscoopfilm ‘Michiel de Ruyter (2015) van regisseur Roel Reiné zijn we op zoek naar enthousiaste figuranten!
Opnames van half mei t/m juli 2014.

(afbeelding)

Omdat de film zich afspeelt in de zeventiende eeuw zijn wij bij voorkeur op zoek naar mannen tussen de 15 en 60 jaar, vrouwen met lang haar, liefst krullend en/of rood en jongens en meisjes met lange haren.

Lijkt het je leuk om te ervaren hoe het was om te leven in de tijd van Michiel de Ruyter en tegelijkertijd mee te spelen in een film?
Geef je dan vandaag nog op via de website: www.michielderuyterdefilm.nl

Shit, ik had me voorgenomen nooit meer te figureren, maar met Roel als regisseur en volgens mij Rolf achter de camera moet ik daar denk ik toch weer op terug gaan komen.

kappeuter (crew)
Met spoed gezocht: bebaarde mannen die klaar zijn voor massale vechtscènes | Eindhoven | AD.nl

Voor de opnames van drie massale vechtscènes in de film Redbad 754 jaar na Christus, die momenteel gedraaid wordt in en rond het PreHistorisch Dorp in Eindhoven, zijn de makers nog op zoek naar zo'n 400 figuranten. De eerste vechtscènes worden komend weekend gefilmd.

kappeuter (crew)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121743.300.jpg?cb=1539713194

Figuranten gezocht: wie wil er rellen in Baantjer? - Amsterdam - PAROOL

Een gedroomde rol als lijk is het niet, maar voor opnames van de nieuwe Baantjer-film wordt wel gezocht naar figuranten die rellende krakers willen spelen.

Multa Casting zoekt voor komende woensdag mannen en vrouwen tussen de 17 en 35 jaar voor opnames in Diemen. Zij zullen figureren als krakers uit de jaren 80. Het castingbureau belooft 'gave stuntscènes', omdat er flink gereld en geknokt zal worden.

606
Ik heb vandaag bericht gehad van MULTA Casting................. en JA IK heb een Figuranten rol te pakken !!!!!!!!!!

Een rol bij De Bevrijdingsscenes voor de serie De Stamhouder!

606
Zo meteen kleding passen voor de draaidag op maandag !!! Spannend is het best wel !!!

606
Zo zeg wat een ervaring (smaakt naar meer) maar ik heb serieus iets totaal anders gedaan dan ik had gedacht of überhaupt had kunnen dromen vandaag. Je hebt een idee waar je jezelf voor op geeft. En daar focus je dan op

Je had verschillende rollen, de militaire, kinderen en volwassenen als civilians, de mannen in blauwe overal met wapen. En de moffen dames.

Nou had ik mezelf opgegeven als civilian, dus dacht nou loop gewoon mee en dat is het !!!

Na 2,5 uur was het rond 16.00 denk en moesten we naar de Bredaseweg dat stuk was al afgesloten. Dus vermoeden al dat het daar was. Vervolgens komt dan zo'n mannetje die ook de zaak regelde en die zegt ga jij ook op die vrachtwagen bij de bak staan bij de gene met de schaar. Dus dat was verandering 1 een stap omhoog in de rol

Later werd er ook voor mij een schaar geregeld, en daar sta je dan, mag je 1 van de 4 moffendames de haren naar de Filistijnen knippen.

En of dat niet genoeg is? Komt na overleg met dat mannetje en de Regisseur Ook nog eens een cameraman in de wagen erbij en wordt je met de andere vol gefilmd in beeld en mag je dus de moffendame knippen vol in beeld

Moet het nog verwerken want dit had ik dus totaal niet verwacht, echt geweldige ervaring

Je foto werkt niet 606.

606
Ajax&Litmanen1 schreef:
Je foto werkt niet 606.
gelukkig heb ook weggehaald, mag misschien ook niet pas als serie uitkomt!

606 schreef:
Later werd er ook voor mij een schaar geregeld, en daar sta je dan, mag je 1 van de 4 moffendames de haren naar de Filistijnen knippen.

Geknipt voor de rol dus, zeg maar

606
Ebenezer Scrooge schreef:
(quote)

Geknipt voor de rol dus, zeg maar
Haha zou je kunnen zeggen ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.