- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmtitels die niets met de film te maken hebben
Filmtitels die niets met de film te maken hebben

finalman
-
- 1728 berichten
- 1497 stemmen
Voor mij op dit moment: Babel met Brad Pitt.
Het heeft niks te maken met de toren van Babel, wat ik destijds dacht.

Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
KIlling Zoe - die chick gaat niet eens dood noch is dit waar het verhaal om draait in de film.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het heeft niks te maken met de toren van Babel, wat ik destijds dacht.
Het incident bij de toren van Babel heeft ervoor gezorgd dat de mensheid verschillende talen begon te spreken en daardoor nog meer communicatieproblemen ontstonden. De titel past wel degelijk bij het onderwerp van de film.

Apollinisch
-
- 21263 berichten
- 0 stemmen
Het heeft niks te maken met de Ryan Babel, wat ik destijds dacht.

Goodfella_90
-
- 10393 berichten
- 2440 stemmen
Goodfellas; ik kwam er niet eens in voor.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Het incident bij de toren van Babel heeft ervoor gezorgd dat de mensheid verschillende talen begon te spreken en daardoor nog meer communicatieproblemen ontstonden. De titel past wel degelijk bij het onderwerp van de film.
Exact. Juist sterke titel IMO.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zo kun je makkelijk doorgaan natuurlijk. Bijvoorbeeld All About My Mother. Mijn moeder was nergens te vinden
Nu even serieus: de titel O Brother, Where Art Thou? heeft geen betrekking op de inhoud van de film, maar ik vind het niet storend. Ik weet ook wel waarom die film zo genoemd wordt.

606
-
- 23728 berichten
- 11624 stemmen
waren zeker geen goodfellas

finalman
-
- 1728 berichten
- 1497 stemmen
lol

mister blonde
-
- 12252 berichten
- 5170 stemmen
Reservoir Dogs. Was een inside joke van Tarantino en een slecht Engels sprekende klant die een bepaalde film (weet de titel zo snel even niet) goed vond maar de titel niet kon uitspreken en de film daarom maar Reservoir Dogs noemde. [edit] Het was Au revoir Les Enfants, slecht Frans sprekend dus[/edit]

kos
-
- 45729 berichten
- 8263 stemmen
Heat??? Dan zou ik nog maar eens goed kijken.

The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Tja, Heat. Ik denk dan meteen aan heet, of vurig o.i.d. Weet het ook niet zeker hoor.

maxcomthrilla
-
- 15544 berichten
- 2680 stemmen
2 rivalen die elkaar bestrijden in het heetst van de strijd, maar wel even een bakkie doen ( wat dan weer minder passend voor de titel is ). Heat past dus goed bij de inhoud van de film, al had dat bakkie er uitgelaten mogen worden.

Goodfella_90
-
- 10393 berichten
- 2440 stemmen
Ik dacht dat de titel in Heat meerdere malen geciteerd wordt.

combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat de titel in Heat meerdere malen geciteerd wordt.

The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
2 rivalen die elkaar bestrijden in het heetst van de strijd
Daar dacht ik eerst ook aan, maar besefde later dat het wel een behoorlijk droge titel is voor zo'n grote film.

kos
-
- 45729 berichten
- 8263 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 69392 berichten
- 5534 stemmen
Although the movie was titled "Troll 2" to capitalize on the minor success of Troll (1986), it has no connection to the plot or production of the earlier film.
Despite the misleading name, no trolls actually appear in the film. The mythical creatures are goblins, hobgoblins, and a witch.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29832 berichten
- 5071 stemmen
The Karate Kid (Film, 2010) - MovieMeter.nl
De film is qua verhaal in de lijn van de Karate Kid films, maar er komt geen karate in voor. Jackie Chan leert zijn leerling kung-fu aan.