menu

Film / Algemeen / Horror sequels en remakes die het origineel overtreffen

zoeken in:
Hello Mary Lou: Prom Night II overtreft de originele Prom Night in mijn ogen. Originele kills, meer goor en bloed, lekker cheesy en komt vlugger op gang dan de originele.

Reinbo schreef:
Friday the 13th 3D is mede dankzij de geweldige soundtrack ook de beste van de reeks.

Ik snap wat je bedoelt! Ben het met je eens. Vond de griezelmomenten in deel 3 en 4 de beste en steekt met kop een schouders boven de rest van die slappe aftreksels uit.

Vond de amusementswaarde van Jeepers Creepers II ook hoger liggen dan zijn voorganger.

Ik persoonlijk vond de twee sequels van 'Boogeyman" sterker dan de originele.

Anime Fan
Ghoulies 2 was veel beter dan het eerste deel. Troll 2 was ook wel iets beter (maar toch slecht).

Remakes hou ik niet zo van.

Ghoulies 2 was inderdaad een flinke verbetering op het eerste deel. Voornamelijk omdat het meer draaide om de kleine monsters zelf.

Van de Aziatische horror remakes komen enkel The Ring en misschien Mirrors beter uit de verf dan het origineel. Voor de rest is het niet echt de moeite om een remake te zien.

dominion
28 Weeks Later vond ik wel een stuk beter dan 28 Days.

Mijn top 10 horror sequels (niet allen overtreffen ze het origineel, maar komen op zijn minst in de buurt:

Top 10 horror sequels - MovieScene

Friday the 13 th schreef:
En The Amityville horror? Die remake vond ik echt goed en spannend, lang geleden dat ik het origineel heb gezien, dus durf me er niet zo goed over uitspreken, wat denken jullie?

Ik heb onlangs het origineel gezien en ik moet zeggen dat ik de remake een pak beter vind dan het origineel.
Ook The Blob remake vond ik beter dan het origineel. De meest andere remakes vind ik niet beter dan het origineel en soms ronduit veel zwakker.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:42 uur

geplaatst: vandaag om 13:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.