- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Is Jason Voorhees homoseksueel?
Is Jason Voorhees homoseksueel?
Lui (crew films)
-
- 3490 berichten
- 11859 stemmen
ik sluit mij aan bij film pegasus, het lijkt mij sterk om de conclusie te kunnen trekken of Jason nou echt homoseksueel is of niet
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
je praat overgens net alsof het een soort handicap is ofzo we leven in het jaar 2008 en voor mij is het de normaalste zaak van de wereld (weet niet hoe het met de rest hier zit) er zijn wel vreemdere dingen in de wereld (vind ik).
Dan is dit totaal verkeerd begrepen, want homoseksualiteit als een handicap beschouwen is wel het laatste wat ik zou doen.
Ik ben deze stelling met bijhorende artikels gewoon erg veel tegengekomen op Amerikaanse sites en vermits Moviemeter een discussie-site is, leek het me niet fout om dit hier te posten.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Omg 
Ik denk dat ik maar een goede relatie met mijn pa ga beginnen want dan weten de aanhangers van deze onzin in ieder geval dat ik hetero ben ...
totalreject
-
- 408 berichten
- 1089 stemmen
LOL wat een stelling. Jason is toch duidelijk A-seksueel.
Seks is duidelijk iets wat hem totaal niet bezighoud.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
LOL wat een stelling. Jason is toch duidelijk A-seksueel.
Seks is duidelijk iets wat hem totaal niet bezighoud.
In tegendeel zelfs, zodra er een koppeltje aan het vrijen is, wordt hij al pisnijdig. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Een ver doorgedreven oedipuscomplex misschien, maar gay is een beetje vergezocht volgens mij.
totalreject
-
- 408 berichten
- 1089 stemmen
In tegendeel zelfs, zodra er een koppeltje aan het vrijen is, wordt hij al pisnijdig. 
Mja dat wil niet zeggen dat ie geinteresseerd is in seks he.
Anders had ie wel een paar kampeerdertjes gepakt.
Het is niet alsof ze veel tegen te stribbelen hebben. 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Hij is gewoon verlegen en jaloers. Is niet meteen gay... Maar wel een beetje.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Moest hij gay geweest zijn had hij wel een Venitiaans masker en geen hockeymasker genomen. 
totalreject
-
- 408 berichten
- 1089 stemmen
Moest hij gay geweest zijn had hij wel een Venitiaans masker en geen hockeymasker genomen. 

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dan is dit totaal verkeerd begrepen, want homoseksualiteit als een handicap beschouwen is wel het laatste wat ik zou doen.
Waarom eigenlijk niet? Het lijkt me bijvoorbeeld erg lastig om kinderen te krijgen. In die zin heeft Jason een zelfde 'eindigende invloed' op het leven als homosexualiteit of impotentie. Sexueel gefrustreerd lijkt hij me zeker. Zoals vrijwel alle slashers die met een fallus symbool vrouwen vermoorden.
En het zijn juist de tieners die zich wagen aan voortplantingsactiviteiten die vermoord worden, dus jalousie speelt ook een duidelijke rol.
Kortom: Jason is gay as hell! 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Misschien is hij wel geestelijk geïnspireerd en is hij trouw aan het celibaat met geile tieners vermoorden als grote missie. 
totalreject
-
- 408 berichten
- 1089 stemmen
Waarom eigenlijk niet? Het lijkt me bijvoorbeeld erg lastig om kinderen te krijgen. In die zin heeft Jason een zelfde 'eindigende invloed' op het leven als homosexualiteit of impotentie. Sexueel gefrustreerd lijkt hij me zeker. Zoals vrijwel alle slashers die met een fallus symbool vrouwen vermoorden.
En het zijn juist de tieners die zich wagen aan voortplantingsactiviteiten die vermoord worden, dus jalousie speelt ook een duidelijke rol.
Kortom: Jason is gay as hell! 
lol.
Alleen Jason doet niet aan seks en is dus a-seksueel.
Zoals ik eerder al zei, anders had ie al wel een paar tiener meisjes of jongens keihard geraped.
En ik had eerlijk gezegd nog nooit bij een machete aan een fallus gedacht. Dus ligt dat dan aan Jason of aan jou? 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Jason is vóór besnijdenissen waarschijnlijk met die machete. Brengt ons aan de volgende vraag of Jason Voorhees jood is. 
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7938 stemmen
Ik moet altijd even lachen als ik dit topic in de updates voorbij zie komen 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Italianen inderdaad meer moederskindjes, maar daarom minder kans om gay te zijn dan andere bevolkingsgroepen die moederskindjes zijn.
En waarom zouden Italianen minder kans hebben om gay te zijn?
Wat een onzin, alsof Italianen een soort Übermenschen zijn waarvoor andere regels gelden dan voor de gewone stervelingen.
Denk eraan, gay zijn is geen ziekte die je kan krijgen, het is gewoon iets wat in je aard zit. Als die Jason gay is (wat waarschijnlijk niet eens zo is), dan heeft dat dus totaal niets met de hechte band tussen hem en zijn moeder te maken.
Ik ben bij mijn moeder opgegroeid en heb mijn vader nooit gekend. Het is dan toch ook normaal dat mijn moeder belangrijk voor me is. Oh ja, ik heb geen Italiaans bloed. Ben ik dan gay??
Als een hechte band met je moeder je gay maakt, dan is mijn hele wijk en iedereen die ik ken gay. Behalve mijn Italiaanse vrienden dan, want zij mogen blijkbaar wel een hechte band met hun moeder hebben zonder gay te zijn.
Wat een onzin, grootste onzin topic dat ik hier ooit heb gezien op de site.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Mmm niet altijd. Maar het is toch wel bewezen dat moederskindjes, vooral van dominante moeders (zeker Pamela) toch wel dikwijls homoseksueel zijn. Vermits Jason geen italiaanse origine heeft, neemt de kans nog meer toe.
Jason was mentaal niet 100%, en ook kwa uiterlijk was hij niet helemaal normaal.. Dat verklaart elk argument die je geeft.
Dat naast het feit dat ik het bullshit vind dat een sterke band met de moeder op homofilie duidt...
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Bij mijn weten is A Nightmare on Elmstreet part 2 al altijd beschouwd als eerste gay-slasher omdat de film (ongewild volgens de makers) talrijke gay-ingrediënten bevatte.
Nooit gehoord. 'Elmstreet' en 'gay' googlen helpt me ook niet verder.....
Hij had immers een enorm sterke band met zijn moeder.
Dat is gay?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Mmm niet altijd. Maar het is toch wel bewezen dat moederskindjes, vooral van dominante moeders (zeker Pamela) toch wel dikwijls homoseksueel zijn. Vermits Jason geen italiaanse origine heeft, neemt de kans nog meer toe.
Ah. Je bent een trol...
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Homoseksualiteit is voor een groot deel erfelijk.
Bron?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Na de release van Freddy's Revenge werden er allerlei homoseksuele ondertonen en links naar homoseksualiteit gevonden. Men dacht dat dit met opzet was gedaan, maar in werkelijkheid was dit gewoon puur toeval, zo verklaarde regisseur Jack Sholder in een interview. Maar hij moest eveneens toegeven dat als je de film goed bekijkt, je inderdaad een aantal duidelijke zaken die met homoseksualiteit te maken (zouden kunnen) hebben eruit kan halen.
totalreject
-
- 408 berichten
- 1089 stemmen
Bron?
fridaythe13th
-
- 23 berichten
- 7 stemmen
Ik vond altijd al dat Jason zich wat als een wijf gedroeg. Dat loopje enzo
Dat maakt hem juist angstaanjagend , als hij wat sneller zou lopen dan zou het eerder grappig zijn dan eng 
En als jason gay zou zijn dan zou hij die jongen die in zijn bed vermoord word ( freddy vs jason ) dan zou hij zeker een intieme aanpak gehebben nomen maar nee , hij vermoord hem zoals hij iedereen zou vermoorden dus persoonlijk vind ik heb nog altijd een no-lover.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Jason is vóór besnijdenissen waarschijnlijk met die machete. Brengt ons aan de volgende vraag of Jason Voorhees jood is.
Jason Voorhuid 
Geweldig onzintopic trouwens.
Wat me veel meer opvalt: Voorhees en Myers lijken allebei Nederlandse voorouders te hebben aan de namen te zien 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Misschien niet gay, maar toch wel zeker een Oedipuscomplex.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Wat about Norman Bates van de films psycho. Hij doet de kleren van zijn moeder aan en koestert dezelfde "ongezonde" moeder-zoonsituatie zoals Jason en Pamela.
Er is volgens mij trouwens geen enkele connectie tussen moederliefde en homoseksualiteit.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Na de release van Freddy's Revenge werden er allerlei homoseksuele ondertonen en links naar homoseksualiteit gevonden. Men dacht dat dit met opzet was gedaan, maar in werkelijkheid was dit gewoon puur toeval, zo verklaarde regisseur Jack Sholder in een interview. Maar hij moest eveneens toegeven dat als je de film goed bekijkt, je inderdaad een aantal duidelijke zaken die met homoseksualiteit te maken (zouden kunnen) hebben eruit kan halen.
Had dat idee ook heel erg bij die film. De scene in de douche, veel ontblote mannenlijven, "There's something in me..."
De film deed het toch ook goed in de gaycommunity?
Hip-Hop Drunkie
-
- 372 berichten
- 166 stemmen
Wat een ongelooflijke bullshit is dit! Friday The 13th (user) , ik appreciëer jouw berichten meestal wel en vind je zeker een goede bijdrage aan deze site maar hier sla je de bal toch helemaal mis!
Jason is gewoon een hardcore killer en een ongelooflijke loner vanwege z'n eenzame jeugd.... En hij is 100 % heterosexueel!
En moederskindjes gay? Komop zeg , er zijn zeker en vast een heleboel macho's en vrouwenverslaafden die ook moederskindjes zijn , dus wat is klinkklare onzin wat je dat vertelt.... Snap de link ook niet....
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Hoe weet je zo zeker dat hij hetero is?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
De meeste slashers zoals freddy krueger, jason, leatherface, pinhead zijn vaak niet bezig met vrouwen versieren,maar ze vermoorden ze liever.
Zou ook niet echt opgewonden raken als die gasten even lekker gaan tongen met een lekker vrouwtje. Eerder ranzig. Maar ze zijn allemaal gay of zo dan? Raar forumonderwerp is dit.