- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Onderwerpen voor films
Onderwerpen voor films

N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Misschien is El Padrino wat voor je?
Ik kik geen film die zo laag op imdb en moviemeter scoren.
Moet wel een hoge rating hebben

wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Een film maken las ik hier ergens, ik zou zelf wel een film maken ja, het moet wel over de Tweede Wereldoorlog gaan!!!!
Dan zou ik een film maken waarbij ook de andere kant van de oorlog weergeven word: Vrouwen aan het front, gevechts-scenes met kinderen aan het front (hitler jugend), en dan een film over de inval van Nederland zou ook wel leuk zijn om te maken, zover ik weet is er geen één van !!!
Dus ook gewoon strijd aan de Grebelinie, ijssellinie etc.
Zulke films MOETEN gewoon gemaakt worden. Misschien zijn er zulke wel maar dan wel 1 op de 150 wo2 films ofzo

N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
een serieuze, erg sceptische film over het leven van Jezus Christus
(als hij niet de zoon van God was moet het dus een geesterlijk gestoorde of aandachtgeile man geweest zijn, als ie echt bestond, lijkt me...)

*San*
-
- 102 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Wat voor film?:
Waar vinden jullie nou waar er nog is een film over gemaakt moet worden? Daar ben ik nou nieuwsgierig naar.
Zo lijkt het mij persoonlijk erg boeiend om ooit nog is een film te zien over het leven van de gevallen zangeres Britney Spears of de film over Madeleine McCann.

Goodfella_90
-
- 10393 berichten
- 2443 stemmen
Haha, ja dat lijkt me bere-interessant.

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Wat denken jullie van dit.
Een man in de toekomst in de woestijn. Hij weet niet hoe hij daar komt hij krijgt wat voorraden mee. De man word langzaam gek van eenzaamheid. Hij krijgt op een gegeven moment bijv. een gespleten persoonlijkheid. Uiteinderlijk houd hij het niet tot het einde vol en sterft hij.
Als je dit in een film van een uur doet hoeft het niet saai te worden. Een uurtje voice over. Stop er mooie beelden van de woestijn in, een goede acteur en een mooie soundtrack en je hebt een meesterwerk voor veel minder dan 10.000 dollar.

starbright boy (moderator films)
-
- 20992 berichten
- 4206 stemmen
Heeft wel wat weg van Gerry.

Hayabusa
-
- 453 berichten
- 115 stemmen
Een oorlog tussen weerwolven en vampieren in een wereld waar de mensheid niet meer bestaat.
In de stijl van 300, dat zou vet zijn. Lekker bloedige actie.

Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Voor 10.000 dollar een film van de grond krijgen met een goede acteur, goede soundtrack en dan ook nog opnemen in de woestijn..
Cast Away kosten al flink wat miljoenen dollars
Verder vind ik survival docu's best vermakenlijk, zo ook Cast Away best wel, maar je film zou toch wel wat meer moeten bezitten lijkt me =)

N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
En serieuze piraten film (ouderwetse en moderne)
Sfeervolle indianenfilm
Goede Latinogang film (blood in blood out is niet goed)
Goede Gevangenisgangfilm( blood in blood out is niet goed)

combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
een mafia film met al pacino, robert de niro, edward norton en de beste (vind ik) op dit moment cristian bale en vooruit jack nicholson er ook in...

combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
het word trouwens ook is een keer tijd dat ze een film maken van metal gear!!!

jjvantriet
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
In Film > Genres en landen > film over marvin gaye:
weet iemand of er ooit een film over het leven van marvin gaye heeft gemaakt??

chevy93
-
- 12601 berichten
- 1188 stemmen
weet iemand of er ooit een film over het leven van marvin gaye heeft gemaakt??
Marvin Gaye - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org ...
En koop gelijk even dit boek: Amazon.com: Google for Dummies (9780764544200): Brad Hill: Books

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
Een film over hoe de aarde er zou uitzien als de mensheid niet bestond.

jjvantriet
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > otis redding:
weet iemand of er ooit een film over het leven van otis redding is gemaakt
en of er een film over marvin gaye is gemaakt???

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Idee voor een film?

Minotaures
-
- 7800 berichten
- 2243 stemmen
Zoals vele weten, bestaan er vele verfilmingen van waargebeurde momenten, films zoals
Public Enemy Number One en The Assault.
Ik weet niet of hier een film van is gemaakt (nooit iets over gezien of gelezen, dus neem aan van niet). Maar ik denk dat een film over de aanslagen in Mumbai in 2008 erg interessant zou zijn. Om vanuit perspectieven van zowel getuigen, militairen als de terroristen zelf mee te maken. En dan bij afloop een slotzin met wat confronterende, waargebeurde beelden van toen.
Zoiets zou me best interessant lijken.

Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
In Film > Algemeen > Artikelen die een goede film(scène) zouden maken:
Srebrenica
de grootste genocide in Europa sinds de tweede wereldoorlog, maar niet "De val van Srebrenica" zoals het hier wordt beschreven, maar hoe de rest van de wereld het ziet, en dan als "The Srebrenica Massacre". en dan kijken hoe die laffe eikels in de nederlandse leger hun eigen goed proberen te praten, en dat moet ook derbij op het einde...
Srebrenica massacre - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

TornadoEF5
-
- 5458 berichten
- 1400 stemmen
Bij Film > Genres en landen > Rampenfilms:
Zou me niet verbazen mochten ze binnenkort een film maken over een brugramp, en om dan toch dicht bij Hollywood te blijven, en het allemaal wat spectaculairder te maken... locatie: de Golden Gate Bridge...
Uiteraard wel triestig en mega eng wat er gebeurd is. Gewoon ook zo mega onverwacht... je zou totaal niet denken dat je op zo een manier om het leven zou moeten komen... Ik vind de gedachte mega creepy, en ik denk bijvoorbeeld niet dat ik ooit nog over het viaduct van millau of zoiets wat we in Gent hebben nog wil rijden.
Ik weet niet of er al films zijn over ingestorte bruggen... Misschien films over aardbevingen? En bij een film zoals Final Destination 5 weet ik dat er ook zoiets gebeurt.