menu

Film / Algemeen / Sequels: zijn jullie het ook zat?

zoeken in:
De effecten. Vond ik in de vorige film/trailers compleet niet boeiend, hier heb ik mooie dingen gezien.

Sowieso is het "zwart" Spider-Man verhaal het enige wat mij ooit een beetje kon boeien.

Reinbo
Zwarte pak is idd wel cool, maar zie net dat de film weer 156 minuten gaat duren. Vrees dus erg veel overbodige romantiek en een welbekende hobbit die het 'zwaar' heeft. 85 minuten slingeren en vechten zou meer mijn ding zijn.

Mug
Gelukkig worden we dit jaar ook nog getrakteerd op "Plop en de Pinguïn" [jeuh, pinguïns!] en "Piet Piraat en de Kroon van Snorrebaard" en K3 komt ook nog met een film. Wat een feest!

Film Pegasus (moderator)
Sommige sequels vallen wel mee. Geen hoogstaande films, maar wel entertainment van een bekende formule. Spiderman, Harry Potter, Die Hard en Indiana Jones zal ik wel zien. Al dan niet in de bioscoop. Wel is het grootste deel van de sequels wel van een minder niveau. Om verschillende redenen:

- de verrassing is er af. Saw was sterk, maar bij deel 2 wist je al wat er kwam. Bij Alien had je dat ook kunnen hebben, maar daar is m'n gelukkig meer het accent op de actie gaan leggen, zodat het een sterk vervolg is geworden.

- de acteurs amuseren zich beter dan het publiek. Heb je bvb bij Oceans13 of Pirates of the Carribean. Veel acteren komt er niet meer aan te pas omdat ze zich vooral amuseren ipv een film te maken.

- er komt een vervolg, maar de regisseur of hoofdrolspeler met naam wil niet meer meedoen. Heb je bij veel films die teren op het succes van het hun voorloper. Ook Disneys zitten daarmee, waarbij ze hun B-ploeg als het waren laten experimenteren op de sequels.

Soms is het wel eens leuk om een sequel te zien, maar dan moet het wel de moeite zijn. En in het aanbod van teveel sequels gaan de leuke verloren. En je krijgt ook wat armoede aan ander nieuw materiaal omdat het allemaal vervolgen zijn.

De SAW en Grudge sequels ben ik het meeste zat. Van Hostel wil ik eventueel nog één laatste deel tollereren.

Grudge heeft er toch maar ééntje?

gebruiker_56935
Saw gaat nog vrolijk verder met een paar films helaas..

Ja, verschrikkelijk! Want we zijn natuurlijk verplicht om ze allemaal te kijken.

Film Pegasus (moderator)
Baksteen schreef:
Grudge heeft er toch maar ééntje?

2 originele Japanse en 2 Amerikaanse remakes. (1 echte Amerikaanse sequel dus eigenlijk)

Film Pegasus schreef:
(quote)

2 originele Japanse en 2 Amerikaanse remakes. (1 echte Amerikaanse sequel dus eigenlijk)

En de derde in de aanmaak.

Knisper schreef:
Ja, verschrikkelijk! Want we zijn natuurlijk verplicht om ze allemaal te kijken.

Nee natuurlijk niet. Als je het zat bent ga je gewoon niet. Makkelijk toch.

Pastichio Rocker
Je mist het sarcasme in die post, wyatt earp.

edris.
Of hij negeerde het gewoon, for kicks.

Nou zit ik dit hele topic even door te lezen en het valt me op dat The Dark Knight helemaal niet genoemd wordt. Als ze dat soort sequels gaan maken dan hoor je mij niet klagen hoor. Ook bij Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull heb ik me absoluut niet verveeld.

Spiderman 3, was inderdaad wel om te janken. Dat moet ik toegeven. Die Hard 4 vond ik daarentegen een absolute topper.

Wat ik jammer vind, is dat zowat elke horrorfilm een sequel moet hebben. Ook de baggerfilms moeten opvolgers krijgen, zo denk ik aan:

- reeker
- killjoy
- bloodcamp
- scarecrow
- the fear
- lake placid
- ( scream bloody murder)
......

Ik zie niet in waarom dit nodig is, vermits het origineel al nergens op trekt. Proberen ze nieuwe horror-iconen te ceeëren? In die zin ben ik sequels dus wel beu. Maar er zijn ook reeksen die wel goede sequels hebben en een prachtig origineel! Vaak voel ik me ook verplicht een sequel te kijken als ik het origineel leuk vond.

MR APOCALYPSE
Wat een zinloze topic,puur om aandacht te krijgen of wat te zeiken.
Je noemt wat sequels en klaagt dan dat overal sequels van uitkwamen in die weken.

Pirates 3 was al aangekondigd toen deel 2 in de maak was,van harry weten we ook al dat ze alle boeken gaan verfilmen en the bourne identity had gewoon een deel 3 nodig om af te sluiten dus dat was altijd de bedoeling.
Dan blijft er weinig over om over te klagen,en sequels zullen altijd blijven uitkomen,samen met nieuwe films,what's the problem,je hoeft ze toch niet te kijken???

Meeste van die sequels waren gewoon erg vermakelijk zoals die hard 4...

Reinbo
MR APOCALYPSE schreef:
Wat een zinloze topic,puur om aandacht te krijgen of wat te zeiken.
Je noemt wat sequels en klaagt dan dat overal sequels van uitkwamen in die weken.

Pirates 3 was al aangekondigd toen deel 2 in de maak was,van harry weten we ook al dat ze alle boeken gaan verfilmen en the bourne identity had gewoon een deel 3 nodig om af te sluiten dus dat was altijd de bedoeling.
Dan blijft er weinig over om over te klagen,en sequels zullen altijd blijven uitkomen,samen met nieuwe films,what's the problem,je hoeft ze toch niet te kijken???

Ze hadden met dat geld toch ook originele nieuwe films kunnen maken.... Nu was (het is al weer een jaar oud, mijn bericht) er totaal geen nieuw aanbod in de bios in de zomer..... Dit jaar zijn we overigens duidelijk beter af als we de reviews van G.I. Joe mogen geloven.

(Was verder niet bedoeld om aandacht te trekken wel om te zeiken. )

Friday the 13 th schreef:
Wat ik jammer vind, is dat zowat elke horrorfilm een sequel moet hebben. Ook de baggerfilms moeten opvolgers krijgen

Meestal is dat puur naamsbekendheid, ook al is het maar een beetje. Je hoort vaak dat studio's een script voor één of ander prul hebben liggen en het script gewoon een klein beetje aanpassen en het een vervolg van een andere film noemen. Zulke films zouden los misschien nooit gemaakt worden, maar als je het een vervolg noemt, komen er misschien toch nog een paar mensen op af.

Reinbo
Klopt. Het script van Saw 2 bestond al voordat Saw er was. Het werd volgens de producers pas haalbaar als het onder het mom van Saw 2 'verkocht' kon worden.....

MR APOCALYPSE
Reinbo schreef:
(quote)

Ze hadden met dat geld toch ook originele nieuwe films kunnen maken.... Nu was (het is al weer een jaar oud, mijn bericht) er totaal geen nieuw aanbod in de bios in de zomer..... Dit jaar zijn we overigens duidelijk beter af als we de reviews van G.I. Joe mogen geloven.

(Was verder niet bedoeld om aandacht te trekken wel om te zeiken. )

Precies,je klaagt over al die sequels maar genoot toch meer van die zomer dan deze
Ik vind sequels juist wel leuk,hoewel ze natuurlijk niet altijd positief uitpakken,maar een nieuwe film is ook niet altijd zo fantastisch..
Maar sin city is bijvoorbeeld 1 van mijn favo films(staat in mijn top 10) dus kan niet wachtten op de delen 2 en 3 die gaan komen.
Als het tegenvalt,tja jammer,verandert niks aan de 1ste denk ik dan maar,die blijft net zo sterk.
Als het wel een heerlijk vervolg word is het mooi meegenomen

Ik had het niet verschrikkelijk gevonden als volgende week die hard 5,pirates 4 en bourne identity 4 in de bioscopen waren verschenen hoor,en denk dat jij ook niet ervan wakker gelegen had

Reinbo
Ik lig er heus niet wakker van, maar die is een discussieforum, dus vrij logisch dat men hier meldt wat hem of haar bevalt of niet. Hoe kom je er overigens bij dat ik vorige zomer beter vond? (En is het niet zelfs van twee jaar terug?)

Vrees dat Die Hard 5, Pirates 4 en BI 4 heus al in de pipeline zitten.
Geef mij maar iets nieuws zoals Avatar, Inglorious Basterds en Drag me to Hell.

MR APOCALYPSE
Ik formuleer het een beetje vaag maar bedoel dat ik meer geniette van die zomer met sequels dan deze zomer waarin het aanbod mager is.
En klopt,is 2 zomers geleden..

Ik verheug me zeker op de nieuwe cameron en tarantino!
En drag me to hell moet ik nog kijken maar lijkt me ook een boeiende film.
Ik persoonlijk vind vervolgen altijd wel lekker.
Zeker films als spiderman enz kun je lekker vervolgen maken,zolang ze films als apocalypse now en gladiator maar met rust laten.
Ze zijn nog niet zo gek daaro dat ze zelfs sequels van dat soort films willen uitbrengen..

En blijf vooral klagen hoor overal,vind ik alleen maar leuk al die discussies maar soms ben ik het er mee eens en soms niet,dus mensen reageren ook tegen je

Chainsaw schreef:
(quote)

Meestal is dat puur naamsbekendheid, ook al is het maar een beetje. Je hoort vaak dat studio's een script voor één of ander prul hebben liggen en het script gewoon een klein beetje aanpassen en het een vervolg van een andere film noemen. Zulke films zouden los misschien nooit gemaakt worden, maar als je het een vervolg noemt, komen er misschien toch nog een paar mensen op af.

That makes sense . Nu ja, hoe je het ook draait, geld is er altijd mee gemoeid. En ja soms lukt het wel eens dat films een cultstatus krijgen door de vervolgfilms. Neem nu Leprechaun, een horroricoon en toch waren het allemaal straight to video -vervolgen.

Nou, icoon...

dutchtuga schreef:
Nou, icoon...

Toch wel redelijk bekend niet? Het is natuurlijk geen Freddy of Jason, maar toch wel een legendarisch individu in de horrorwereld.

In die tijden van Freddy vs. Jason wouden ze ook een Chucky vs. Leprechaun maken. Wat toch wilt zeggen dat hij redelijk bekend is.

Zijn ook ondertussen 6 films van

MR APOCALYPSE
(quote)

Leprechaun

Wie??

IcU

In die tijden van Freddy vs. Jason wouden ze ook een Chucky vs. Leprechaun maken.

Lijkt mij dat dit niet gemaakt is doordat Leprechaun niet bekend genoeg was. Dat het allemaal straight to video films waren zegt toch wel genoeg?

Was toch die film met Jennifer Aniston?

MR APOCALYPSE
Heb net ff gezocht maar had nooit van die films gehoord maar de recensies zien er slecht uit en sommige titels ook.
Leprechaun in space.
Leprechaun in the hood
Leprechaun : back 2 the hood
LOL

MR APOCALYPSE
Naomi Watts schreef:
Was toch die film met Jennifer Aniston?

Ja deel 1 doet ze in mee zie ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:00 uur

geplaatst: vandaag om 03:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.