- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films die in visueel opzicht een plaatje zijn?
Films die in visueel opzicht een plaatje zijn?
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2493 stemmen
- Brazil
Die vond ik juist erg lelijk.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Die vond ik juist erg lelijk.
Schitterende decors juist. Maar dat is Gilliam wel toevertrouwd.
Nog wat mooie films:
The Night of the Hunter
The Thin Red Line
The New World
The Man Who Wasn't There
Once Upon a Time in the West
Apocalypse Now
Paris, Texas
The Aviator
The Third Man
Blade Runner
Sin City
300
2001: A Space Odyssey
The Shining
Barry Lyndon
En dit is slechts een kleine greep.
Wouter
-
- 18637 berichten
- 2995 stemmen
Mijn God, wat lelijk (dat bovenste plaatje).
catweasel
-
- 1571 berichten
- 948 stemmen
Mijn God, wat lelijk (dat bovenste plaatje).
Zo vreselijk kitsch...
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Kitsch is JUIST geweldig Beide prachtige plaatjes!
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Die overdaad vind ik ook niet het hoogste visueel genot, maar lelijk zou ik het ook niet noemen.
Vergelijk The Banquet:
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik heb The Banquet gezien maar die scène kan ik me niet herinneren?
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Indrukwekkend! Jongens, mijn nog-zien-lijst groeit weer met de minuut!
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
Zag laatst Labyrinth en die film heeft af en toe echt briljante vondsten op visueel vlak, voornamelijk door die geweldige decors! Af en toe ziet het er helaas juist weer vreselijk campy uit, maar zou hem toch gewoon graag aan dit topic toe willen voegen (je hebt hem namelijk wel al gezien zie ik en vond hem blijkbaar niet zo geweldig )
Verder nog drie films die er af en toe visueel toch wel puik uitzien:
-Avalon
-Pacte des Loups
-Vital
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Zag laatst Labyrinth en die film heeft af en toe echt briljante vondsten op visueel vlak, voornamelijk door die geweldige decors! Af en toe ziet het er helaas juist weer vreselijk campy uit, maar zou hem toch gewoon graag aan dit topic toe willen voegen (je hebt hem namelijk wel al gezien zie ik en vond hem blijkbaar niet zo geweldig )
Verder nog drie films die er af en toe visueel toch wel puik uitzien:
-Avalon
-Pacte des Loups
-Vital
Pacte ken ik niet maar avalon heeft enkele prachtige scenes en shots. Vital is de gehele speelduur ongeloofelijk mooi.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
(je hebt hem namelijk wel al gezien zie ik en vond hem blijkbaar niet zo geweldig )
Klopt ...maar geeft niets, je kunt er tenslotte pas over oordelen als je hem zelf gezien hebt nietwaar. Niet elke suggestie die gedaan wordt blijkt uiteindelijk ook mijn smaak te zijn. Maar dat maakt alleen maar dat ik zo ook eens andere films zie dan dat ik zelf op het eerste gezicht zou uitkiezen!
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
De Avalon uit 1990 of uit 2001? (ik verwacht de laatste?)
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
De Avalon uit 1990 of uit 2001? (ik verwacht de laatste?)
2001, van Oshii.
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Persona (1966)
l'Ange (1982)
2046 (2004)
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Er zal vast al wel het een en ander van genoemd zijn, maar deze films vind ik echt schitterend:
- Sátántangó
- Werckmeister Harmóniák
- Stalker
- Zerkalo
- Solyaris
- Andrey Rublyov
- Dolls
- Sayat Nova
- Metropolis
- Persona
- Kwaidan
- Blade Runner
- Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
- Brazil
- Dai-bosatsu Tôge
- Fa Yeung Nin Wa
- Hadaka no Shima
- Onibaba
- Idi i Smotri
- Koyaanisqatsi
- Letyat Zhuravli
- Mulholland Dr.
- Pi
- Playtime
- Repulsion
- Russian Ark
- Il Vangelo secondo Matteo
Ik kan er sinds vandaag weer een aan toevoegen: L'Année Dernière à Marienbad.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wauw die screens van 2046 en Reconstruction! Die eerste vond ik niet om door te komen, maar moet ik misschien toch nog een extra kans gunnen. De tweede probeer ik al een tijdje te vinden.
Die scène op de trap uit L'Ange is inderdaad weergaloos. Jammer dat ik de rest van de film wat minder indrukwekkend vond.
Daas
-
- 71 berichten
- 97 stemmen
Heb de trailer van 'Pan's Labyrinth' gezien en die ziet er ook prachtig uit (het genre heb ik wat minder mee, maar dat is persoonlijk).
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Ondertussen heb ik zelf ook nog wel een bijdrage te leveren:
Black Dahlia
Confessions of a Dangerous Mind
Head in the Clouds
Giulietta degli Spiriti
The Hudsucker Proxy
V for Vendetta
Down With Love
Pleasantville
The Lost City
En waarom deze nog niet eerder genoemd is?
Innocence (2004)
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Il Conformista
Apocalypse Now
Twee keer Vittorio Storaro
errr
-
- 542 berichten
- 1018 stemmen
Ik vond Hard candy er echt heel erg mooi uit zien!
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Moulin Rouge!
http://www.imdb.com/gallery...
The Beach
Big Fish
Edward Scissorhands
Troy
The lord of the Rings triology
The Planet of the Apes 1968
[img]
http://www.movieprop.com/tvandmovie/PlanetoftheApes/compound.jpg[/img]
Mr. Eddy
-
- 219 berichten
- 771 stemmen
Ik houd het even op een tekstuele bijdrage:
Wintersleepers van Tom Tykwerk en l'Appartement zijn 2 films die met mooie plaatjes een warme sfeer oproepen.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Dat niemand nog Gattaga heeft genoemd. Cypher is ook een film die zo even bij me op komt. De meeste films van David Fincher vind ik ook een lust voor het oog
The viking
-
- 26 berichten
- 707 stemmen
Tegenwoordig zijn 80% van de nieuwe films/ dvd's gedrochten,vanwege de onnatuurlijke kleurenfilters die er worden gebruikt(blauwe opdringere waas die het hele scherm bijna vult.Gek word je ervan