- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Hier ben ik weer een keer hoor:P
Deze keer zoek ik goede kwaliteit films, en met goede kwaliteit bedoel ik goed verzorgd enz enz. Ook moet er natuurlijk een mooi spannend verhaal inzitten. Een film zoals Salt en Inception vallen bij mij onder deze categorie. Dus als iemand wat titels weet die het kijken wel waard zijn dan hoor ik het graag.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Mulholland Dr. (2001)
Stay (2005)
Dogville (2003)
Qua verhaal. Maar kun je misschien iets specifieker zijn, anders blijft het grabbelen natuurlijk 
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Het liefste richting Thriller / Actie. Zoals als No Country for Old Men bijvoorbeeld, dat vond ik een spannende goed verzorgde film.
En die titels die je tot nu toe hebt gegeven vallen ook erg goed in de smaak 
Spijker21
-
- 23 berichten
- 0 stemmen
Sow....daar vallen er heel veel onder...
Shutter Island
Departed
Taken
Bourne Trilogy
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Duidelijk, kan ik je verder de bekendere Léon (1994), Memento (2000) en The Thing (1982) aanraden.
Lynch's (Blue Velvet, Lost Highway, Inland Empire en Eraserhead). gaan nog een stapje verder, mocht je daar behoefte aan hebben.
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Ik wil je ondertussen heel erg bedanken voor al jullie hulp tot nu toe. Het lukt mij namelijk niet altijd om mooie titels te vinden, vandaar dat ik dan hier om hulp vraag
En er komen zoals altijd weer mooie resultaten tevoorschijn 
Dus als jullie ooit een keer hulp nodig hebben dan zal ik mijn best doen (A) Ook zal wilt dat niet altijd lukken 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Graag gedaan, veel kijkplezier toegewenst 
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Dat zal voor vanavond wel goedkomen (A) Als er nog titels zijn dan hoor ik dat graag 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Collateral
Law Abiding Citizen
Anders dan No Country For Old Men, maar wel goede thrillers.
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Nog enige mooie spannende films? 
Goeie thrillers bedoel ik dan, dat is misschien minder lang zoeken 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Zag dat je Fight Club (1999) nog niet heb gezien/op heb gestemd? Da's wel een 'must' eigenlijk. Afgaand op je stem gedrag vind je misschien Brother (2000) ook wel wat.
En natuurlijk is er ook altijd Kill Bill vol. 1 en Zatoichi (2003) of iets recentelijks als Antichrist (2009)
of Gamer (2009).
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Kill Bill dat is lang geleden! Die gaat het denk ik worden voor vanavond. Bedankt!
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Gebruik de zoekfunctie eens. Zet het genre op thriller en een gemiddelde van bijv 3,7. Kom je vanzelf op goede thrillers uit.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Zijn vaak matig tot commerciële thrillers die daar tussen staan hoor, zelf zoek ik ze ook gewoon bij users waarvan ik weet dat we ongeveer dezelfde smaak hebben.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Als je deze lijst bekijkt valt dat wel goed mee. Veel verschillende stijlen, landen en jaartallen en zeker niet allemaal zo commercieel.
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Ik zoek een soortgelijke film als Disturbia. Een spannend verhaal, maar degene die het meemaakt zit dus opgesloten in eigen huis door een enkelband.
Weet iemand toevallig nog een film die hierop lijkt?
newG
-
- 956 berichten
- 2348 stemmen
Ik zoek een soortgelijke film als Disturbia. Een spannend verhaal, maar degene die het meemaakt zit dus opgesloten in eigen huis door een enkelband.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Zijn vaak matig tot commerciële thrillers die daar tussen staan hoor, zelf zoek ik ze ook gewoon bij users waarvan ik weet dat we ongeveer dezelfde smaak hebben.
Maar je kan die zoekfunctie toch zo uitgebreid invullen als je wilt?
Ik gebruik hem zelf vrijwel nooit hoor, dus hang me er niet aan op, maar ik dacht dat ie wel aardig werkte.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Martyrs (2008)
Martyrs (2008)
Martyrs (2008)
@Schram: Zal wel werken hoor voor sommigen, vind het zelf niet specifiek genoeg waardoor ik vaak op rommel stuit. Als ik bijvoorbeeld een goede horror wil zien kijk ik liever even naar jeroentjuhhhhh zijn stemmen.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2781 stemmen
Martyrs en Disturbia passen niet echt in hetzelfde rijtje thuis.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Disturbia lees ik over heen. Hij vraagt om een spannende film met claustrofobisch sfeertje. Martyrs speelt zich af op één plaats. In tegenstelling tot Disturbia is het een echt genre film. Misschien vind hij het niks, maar misschien opent het ook wel een nieuwe deur. Ik zeg dit om dat ik ook daar ben begonnen 
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2781 stemmen
Ik begrijp je bedoeling wel, maar Martyrs is toch een heftig werkje waar Disturbia een middelmatige thriller is voor de jongere mensen. Een remake van Rear Window een stijlvolle thriller van Hitchcock die veel beter is ook. Martys staat hoog op de ranglijst van een doorgewinterde horror fan. Dus als deuropener lijkt het me ook geen geslaagde optie. Maar goed altijd leuk om reacties te lezen bij Martyrs.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Lol. Vraag me niet waarom maar ik zat bij Suspiria (1977). 
Ach, Martyrs blijft een toffe film. Maar goed een spannende film like Disturbia (2008),
Untraceable (2008) misschien verder zou ik het ff niet weten.
bartos01
-
- 6 berichten
- 4 stemmen
Hallo forum leden,
ik zoek een paar soort gelijke films zoals de american pie films en de van wilder films
films dus met platte humor, bier (of wiet), sex en tetten xD
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1571 stemmen
Harold & Kumar ga je zeker leuk vinden...