• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

zoeken in:

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7937 stemmen

Nou, kijk Abre Los Ojos eens. Dat is Vanilla Sky deel 0.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Anarchist schreef:

beste mensen..ik zit met een probleem..

de meeste films die ik zie vallen me min of meer tegen..of soms zelfs zwaar tegen..

Misschien hou je niet van film?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Je zoekt geen standaard hollywoodfilms, maar je houdt wel van The Beach, Troy en Vanilla Sky? Beetje een contradictie lijkt mij. Dit maakt het uiteraard niet makkelijk om je enkele films aan te raden.

Minority Report misschien? Een goede science-fiction die zowel Hollywoodliefhebbers als de alternatieve kijkers iets te bieden heeft.

Of Requiem For A Dream? Ook zo'n film met een typisch sfeertje.

Misschien moet je nog iets preciezer zijn in wat je zoekt. Genre, acteurs, ...

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad heel moeilijk om wat aan te raden.

Het zou kunnen dat Delicatessen of City of Lost Children je liggen...

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Wel van Kubrick, maar met een heel apart sfeertje: Eyes Wide Shut

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Survive Style 5+ voor € 40 te bestellen bij CDJapan.

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

Halcyon schreef:

Je zoekt geen standaard hollywoodfilms, maar je houdt wel van The Beach, Troy en Vanilla Sky? Beetje een contradictie lijkt mij. Dit maakt het uiteraard niet makkelijk om je enkele films aan te raden.

Minority Report misschien? Een goede science-fiction die zowel Hollywoodliefhebbers als de alternatieve kijkers iets te bieden heeft.

Of Requiem For A Dream? Ook zo'n film met een typisch sfeertje.

Misschien moet je nog iets preciezer zijn in wat je zoekt. Genre, acteurs, ...

neenee..

khou van de sfeer en de mooie beelden van the beach en troy...the beach begint ook erg goed vind ik..zeker niet als een standaard hollywood ding

en ik hou niet echt van SF of minority report,heb liever iets dat vrij realistisch is(maar niet onmerkwaardig)

ik heb liefst ook zo n verhaal dat nergens speciaal naartoe wil..dat het niet rond 1 bepaald thema draait(man wordt vermoord men zoekt de dader..men vindt de dader)maar dat er ondertussen allerlei leuke dingen op een goed decor gebeuren..pulp fiction,il ultimo bacio,goodfellas...zoiets zoek ik dus

requiem for a dream deed me echt niks..het enige persoange dat goed uitgewerkt was,was die moeder..de rest zien we maar wat drugs gebruiken en de gevolgen ervan..maar zonder goede inzicht in het begrip verslaving te bieden of ons iets over de personages te vertellen..

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Vreemde voorkeur heb jij zeg .

Persoonlijk vond ik "Hackers" ook een erg sfeervolle film die geen seconde verveelde.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet goed weet wat je aan te raden, dus ik ga voorlopig zwijgen .

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Ik denk dat Mulholland Drive jouw film is...

Hollywoodfilm, maar niet standaard.

Mysterieus en sexy.

Gaat niet bepaald ergens naar toe.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Die beantwoordt inderdaad aan de criteria. Voeg er dan ook maar Blue Velvet en Lost Highway aan toe. LH heb ik nog niet gezien, maar naar ik gelezen heb ligt die in dezelfde lijn.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Hoezo is Mulholland Drive eigenlijk een Hollywood film ?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

- American Beauty

- A Clockwork Orange

- Big Fish

- Pirates of the Caribbean

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Onderhond schreef:

Hoezo is Mulholland Drive eigenlijk een Hollywood film ?

Hollywood 'pilot voor een televisieserie', jij je zin.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Remi schreef:

- A Clockwork Orange

Die vond hij net niet goed .

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Anarchist schreef:

..de rest zien we maar wat drugs gebruiken en de gevolgen ervan..maar zonder goede inzicht in het begrip verslaving te bieden of ons iets over de personages te vertellen..

Dus, het wil nergens speciaal naartoe. Net wat jij wou toch?

donkere films als the godfather,dat tarantino (*) gedoe(geweld en bloed als entertaiment),de steriele emotieloze kubrickfilms(diepzinnig he)..of dat actie/detectieve gedoe dat allemaal hetzelfde lijkt zijn mijn ding niet

*pulp fiction ,il ultimo bacio,goodfellas...zoiets zoek ik dus

Okee, nu ben je me helemaal kwijt.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Mja, ik snap het ook niet goed meer hoor. Hij spreekt zichzelf heel vaak tegen. Dat maakt het ons wel erg moeilijk. Je moet weten wat je wil hé.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Anarchist schreef:

beste mensen..ik zit met een probleem..

de meeste films die ik zie vallen me min of meer tegen..of soms zelfs zwaar tegen..ik heb het hier ook voornamelijk over films uit de top-250 die meeste mensen wel lijken goed te vinden(bv the big lebowski..a clockwork orange..enz)

ik ben op zoek naar films met een bepaalde sfeer en mooie beelden waar het werkelijk leuk om naar de kijken is(the beach of troy bv..dus niet dingen zoals a space odyssey)..en wat inhoudelijk echt boeit zonder geforceerd over te komen..niet zoals de staandaard-hollywoodfilms dan,en dat ook niet te traag gaat..liefst ook een beetje mysterieus..sexy..maar mag natuurlijk ook iets als goodfellas zijn

donkere films als the godfather,dat tarantino gedoe(geweld en bloed als entertaiment),de steriele emotieloze kubrickfilms(diepzinnig he)..of dat actie/detectieve gedoe dat allemaal hetzelfde lijkt zijn mijn ding niet

kzoek iets meer in de richting van het eerste half uur(?) van the beach of cidade de deus(begonnen beide in mijn ogen als een meesterwerk..later ging het bergaf)..of o diabo a qautro(die blijkbaar niemand gezien heeft)..vanilla sky vond ik ook goed

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ,alvast bedankt,

anarchist

the little buddha

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

djelle schreef:

(quote)

(quote)

(quote)

pulp fiction vond ik niet zoals de andere tarantinofilms,de film kon boeien,redelijke sfeer,goede soundtrack en niet veel van dat gore geweld

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

djelle schreef:

(quote)

(quote)

(quote)

nee..zie..

ik tracht een soort film te beschrijven dat ik zoek..o diabo a quatro is hier het beste voorbeeld van..

maar je kan niet die bepaalde elementen(dat het nergens speciaal naartoe gaat)op elke film toepassen...en zeker niet op een film als requiem for a dream die ons een schets tracht te tonen van de wereld van de junkie en drugs tracht te bekritiseren

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan je 'Bitter Moon' aanraden, anarchist.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Anarchist spreekt zichzelf inderdaad erg tegen, maar toch denk ik hem wel te begrijpen. Ik kan iig Big Fish en American Beauty aanraden. Big Fish is alleen niet echt mysterieus. Fight Club is wel een erg mysterieuze film trouwens die er ook mooi uitziet. Fantastische soundtrack ook. Donnie Darko is het allemaal. Mooi, mysterieus (HEEL mysterieus eigelijk). Ook The Truman Show kan ik aanraden. High Fidelity is trouwens ook een lekkere film die eigelijk nergens naar toe wil, dus die zou ik ook proberen. En misschien sluit Spirited Away ook wel een beetje aan bij wat je wil.

Als ik een beetje door heb naar wat voor een films je op zoek bent, dan kan ik je vertellen dat daar ook naar op zoek ben.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Hmmm, nu ik je stemmenlijst heb bekeken twijfel ik eraan of je deze wel goed zult vinden....

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik ingewikkelde criteria heb jij Anarchist. Ik noem heel voorzichtig Magnolia.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Arlington road misschien?

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Die vond hij net niet goed .

Ow... Dan wordt het moeilijk...

En die andere die ik aangeraden heb...?

Daar moet toch wel een film tussen zitten die hij goed zou (moeten) vinden...?

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik zou zeggen, kijk gewoon heel veel films en je komt vanzelf wel iets leuks tegen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pirates of the caribbean bevalt jou zeker wel.

Luchtige en goede film met mooie beelden.

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

pirates of the caribbean beviel me niet echt,mooie decors en een goed acterende johnny depp maar de film en het verhaal kwamen vrij infantiel over in mijn ogen

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Wat jij zoekt is de perfecte film. En die is er nu eenmaal niet. ik zou niet weten wat ik je zou moeten aanraden aangezien je toch in bijna alles een probleem ziet. Blijf zoeken zou ik zeggen maar volgens mij zit je jezelf gewoon gigantisch in de weg.

Anarchist

• 497 berichten
  • 607 stemmen

o diabo a quatro(die ik weliswaar niet helemaal van het begin heb gezien)is min of meer het prototype van het soort film dat ik zoek en tevens ook de meest perfecte film die ik zag..grappig..nergens geforceerd..mooie sfeer en mooie beelden met muziek die er perfect bij past..onvoorspelbaar..eigenaardige situaties..indrukwekkende personages en vol van die speciale momenten die een indruk laten..een aaneensluiting van gebeurtenissen(die weten te boeien)met interessante personages op een mooi decor..tevens ook sexy en een beetje mysterieus en langs de ene kant realistisch(gewone mensen..gewone dingen..geen explosies of UFO's)en langs de andere kant toch merkwaardig

het is een beetje moeilijk te omschrijven maar dat is het soort film dat ik zoek

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.