- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
Misschien is Mindhunters nog iets en 1 die ik je zeker niet wil onthouden...The Thing!
Idol
-
- 235 berichten
- 363 stemmen
o dan moet je absoluut de film: identity zien, die is echt geweldig en heeft een zeer verassend einde!
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Lost Highway
Mullholland Drive
11:14
Memento!!
EddieBowz-fan
-
- 34 berichten
- 0 stemmen
ik heb een vraagje.
kent iemand deze film: 'Hit the Dutchman (1992)'?
zoja, is die film leuk?
groetjes EddieBowz-Fan
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Ga maar gewoon Se7en kijken ja, dan zit je garant.
EddieBowz-fan
-
- 34 berichten
- 0 stemmen
Ga maar gewoon Se7en kijken ja, dan zit je garant.
die moet ik ook nog zien ja. met wie speelt er ook al weer in mee? brad pitt tog?
point break lijkt me ook cool. met keanu reeves
EddieBowz-fan
-
- 34 berichten
- 0 stemmen
The Pacifire (of hoe je dat ook schrijft) is ook cool!
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
The Pacifier bedoel je ?
Die heeft toch niet een onverwacht einde of zo 
EddieBowz-fan
-
- 34 berichten
- 0 stemmen
huh? wat bedoel je?
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Lees de allerallerallereerste post van dit topic....
annefloors
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > deur die niet opengaat:
hallo ik ben op zoek naar mediaproducten, waaronder films, waarin een passage zit waar de/het personage(s) op een cruciaal moment niet weg kunnen uit een ruimte door een probleem met de deur. denk bijvoorbeeld aan een deur die in het slot valt of een deurklink die afbreekt. ik sta open voor alle reacties, horror, comedy het maakt niet echt uit!
bedankt alvast
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Metropolis (1927). (Als Freder op zoek is naar Maria in het huis van Rotwang.)
Alexandra's project. (Hele film wel een beetje, met name begin en eind)
The Others. (Scene met de pianokamer, scene met de kleden.)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
The Godfather part III: De groep maffialeden die tijdens een vergadering plotseling door een helikopter wordt aangevallen. De deur waaruit ze proberen te ontsnappen is vanaf de andere kant op slot gezet met een ketting. Als je dit bedoelt?
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
the sixt sense
als het jochie bij een verjaardagfeestje boven in een soort gangkast gaat zitten
nightmare on elmstreet
als het jochie en het meisje saampjes in bed liggen,en er gekke dingen gaan gebeuren, hij dan probeert te ontsnappen
panic room
die hele film speelt zich eigenlijk af in een ruimte waarin de moeder en haar dochter er niet uit kunnen,en de dieven er niet in.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7936 stemmen
Maar moet het echt om een probleem met de deur gaan? Want in Panic Room is het juist de bedoeling dat die deur niet open kan en dus juist geen probleem met de deur.
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4038 stemmen
Mr. Hobbs (James Stewart) met Mrs. Emily Turner (Marie Wilson) opgesloten in de badkamer.
Capt. Henri Rochard (Cary Grant) met Lt. Catherine Gates (Ann Sheridan) opgesloten in de slaapkamer.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
National security :
Deur valt in het slot waardoor een politieagent z'n partner niet kan redden aan de andere kant.
Waar is dit eigenlijk voor als ik vragen mag?
Figo
-
- 124 berichten
- 778 stemmen
In Film > Algemeen > Help, ik zoek filmtitels met specifiek thema!:
Ik moet voor mijn studie (media en cultuur) een longlist creeeren met in totaal 25 titels. De films moeten het volgende thema hebben:
Er moet een moment in de film voorkomen waarbij een personage destructief wil handelen. Hij of zij wil zijn doel bereiken met geweld. Op het moment in kwestie moet een onschuldig kind een belangrijke rol in de relatie tussen de kijker en het personage spelen. Het kind komt in de weg te staan waardoor het personage zijn doel niet kan bereiken. Als het personage zijn handeling staakt omdat hij of zij het kind geen kwaad wil doen zal de kijker zich identificeren met het personage. Hij of zij krijgt dus sympathie. Zit het personage er echter totaal niet mee en laat hij het kind sterven, dan zal de kijker zich distantieren van het personage. Het moet dus een moment zijn in een film waarbij de karakters van de personages worden neergezet op deze manier. Het onschuldige kind speelt een cruciale rol.
De films die ik tot nu toe heb zijn:
- Scarface
- The Untouchables
- The Battleship Potemkin
- Face/Off
- Raiders of the Lost Ark
- Crash
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Gek wordt ik van al die opdrachten! Het kost me meer tijd dan mijn eigen huiswerk. 
! Munich (tweede liquidatie)
Road to Perdition (ik denk meerdere scenes, o.a. in wegrestaurant?)
C'era una Volta il West (Frank die met zijn bende het gezin uitroeit, flashback-scene bij het slotduel)
Heat ((1995) de vlucht na de bankoverval)
The Matrix Revolutions (het kind bij het orakel)
RupertPupkin
-
- 172 berichten
- 19 stemmen
Happiness, deze is erg wrang. Hier speelt het onschuldige kind wel een cruciale rol tov personage.
Figo
-
- 124 berichten
- 778 stemmen
Dank eRCee en RupertPupkin! Happiness dient hier alleen jammergenoeg niet omdat het juist het doel is van het personage om misbruik te maken van het kind. Het leed dat het kind wel of niet wordt aangedaan moet tussen het personage en het doel in staan, zoals in Scarface wanneer Tony en co. een persoon uit de weg moeten ruimen. Ze willen de auto waar hij in zit opblazen maar dan blijken zijn dochters ook in de auto te zitten. Het doel is om de man om te brengen. Tony weigert daarom de auto op te blazen. Hij schiet daarom de man neer die de auto wel wil opblazen. De kijker voelt zich daardoor betrokken bij Tony.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
The Killer (Na de bootvlucht vanwege de liquidatie)
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Léon is nog niet genoemd denk ik.
ninaa
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Misschien Kill Bill in het begin. Of is die te duidelijk?
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
beste mensen..ik zit met een probleem..
de meeste films die ik zie vallen me min of meer tegen..of soms zelfs zwaar tegen..ik heb het hier ook voornamelijk over films uit de top-250 die meeste mensen wel lijken goed te vinden(bv the big lebowski..a clockwork orange..enz)
ik ben op zoek naar films met een bepaalde sfeer en mooie beelden waar het werkelijk leuk om naar de kijken is(the beach of troy bv..dus niet dingen zoals a space odyssey)..en wat inhoudelijk echt boeit zonder geforceerd over te komen..niet zoals de staandaard-hollywoodfilms dan,en dat ook niet te traag gaat..liefst ook een beetje mysterieus..sexy..maar mag natuurlijk ook iets als goodfellas zijn
donkere films als the godfather,dat tarantino gedoe(geweld en bloed als entertaiment),de steriele emotieloze kubrickfilms(diepzinnig he)..of dat actie/detectieve gedoe dat allemaal hetzelfde lijkt zijn mijn ding niet
kzoek iets meer in de richting van het eerste half uur(?) van the beach of cidade de deus(begonnen beide in mijn ogen als een meesterwerk..later ging het bergaf)..of o diabo a qautro(die blijkbaar niemand gezien heeft)..vanilla sky vond ik ook goed
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
,alvast bedankt,
anarchist
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Probeer mijn top 10 eens, die is namelijk ge-wel-dig!!!!!!!