• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.982 gebruikers
  • 9.370.710 stemmen

Boeken die nog verfilmd moeten worden...

zoeken in:

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Damn, ik hoop dat ze dat boek nooit verfilmen! Anders verliezen miljoenen mensen hun beeld dat ze hebben over Holden Caulfield - dat is natuurlijk helemaal subjectief, beste MM-vrienden . Neenee, Holden Caulfield is een zaak tussen Salinger en mij. Da's pas egoïstisch, nietwaar?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Lijkt me erg moeilijk verfilmbaar.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

Zachery Glass schreef:

Neenee, Holden Caulfield is een zaak tussen Salinger en mij.

Jep, Salinger en wel meer lezers. Dat bedoelde ik ook met "er is weinig eer te behalen", de kans is groot dat een verfilming het beeld van velen zou verstoren.

Ik zou ook niet echt weten welke regisseur goed bij dit project zou passen. Al is Jake Gyllenhaal een naam die stel opkomt bij Holden. Anyway, het zal er voorlopig sowieso wel niet van komen... en ik weet inderdaad ook niet of ik het wel wil.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

De boeken van 'Snelle Jelle' verslond ik vroeger (ik lees ze nu nog ). Lijtk me wel leuk als dit verfilmd wordt in een serie of één of meerdere films.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Het zou fantastisch zijn mocht iemand proberen "De Baron in de Bomen" van Italo Calvino proberen te verfilmen.

pinky

• 373 berichten
  • 1999 stemmen

Het Gele Teken van Blake & Mortimer schreeuwt al een halve eeuw om verfilming. Alleen jammer dat iedereen al weet hoe het afloopt.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Verfilmd wordt:

Glamorama van Brett Easton Ellis.

Regie is van Roger Avary, de man achter Rules of Attraction. Hoofdpersoon Palakon wordt vertolkt door Robert Blake, de Mystery Man in Lost Highway. Nadien geen rol meer vertolkt!

Glamorama

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

gimli f schreef:

Nadien geen rol meer vertolkt!

Ik denk dat hij nu nog niet eens is bijgekomen van zijn creepy character in Lost Highway... brrr.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

huh, robert blake zit toch in de gevangenis?!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

yosemite44 schreef:

huh, robert blake zit toch in de gevangenis?!

(18 April 2002) Arrested and charged with the murder of his second wife

(imdb)

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

'God's wil of mafia' van David Yallop. Ik hoop dat dit boek ooit nog 'ns verfilmd gaat worden. Het zal waarschijnlijk een soort JFK kunnen worden (mits goed uitgevoerd e.d.) maar dan nog een stuk grimmiger.

Appeltje

• 56 berichten
  • 0 stemmen

Het is misschien iets heel anders, maar ik vind Spijt van Carry Slee een heel mooi boek...er zijn veel te weinig/geen films over mensen in die leeftijdsgroep zijn gemaakt in Nederland, ik ken geen enkele andere film die over dit onderwerp gaat (een jongen die wordt gepest en een uitweg zoekt) en het boek was een succes. Het wordt dan zeker geen vrolijke film, maar in het algemeen hou ik daar ook niet zo erg van.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

ik ben voor de ghormenghast trilogie! die boeken zijn gemaakt voor de film, zo superbeeldend! Verder lijken me de boeken van david eddings en katherine kerr wel leuk als film. de boeken van kafka kunnen ook en en en en en...

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Chuck "fight Club" Palahniuk's choke word verfilmd.

Lees meer

Had liever survivor verfilmd zien worden, maar Choke is ook goed

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Brave New World van A. Huxley.

Is al verfilmd, maar vraag niet hoe...

Of Cien Años de Soledad van G. G. Marquez. Het zou een soort Novecento kunnen worden, maar dan met een meer sprookjesachtige sfeer...

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Jennifer Government van Max Barry zal een kaskraker/uitdaging kunnen zijn.

En de Coen Brothers wil ik graag Vernon God Little van DBC Pierre zien verfilmen.

En vooruit, Life of Pi van Yann Martel (zonder computer-dieren aub).

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

KING SUCKERMAN van George Pelecanos zou ik graag verfilmd zien willen worden.

Korte inhoud van het boek:

We schrijven de jaren zeventig. De muziek van Captain Beefheart en Jimi Hendrix verovert het grote publiek. De nieuwe, trendy film King Suckerman, waar iedereen het over heeft, draait binnekort in de bioscoop. En Washington DC is een broeinest van drugs en raciale spanningen - een stad waar je gemakkelijk de hoek van een verkeerde straat om slaat en plotseling verzeild raakt in een hoop moeilijkheden. Dat overkomt Marcus Clay en Dimitri Karas wanneer zij het pad kruisen van een ex-crimineel en zijn bende van niets ontziende moordenaars.

Michael Mann mag de film regisseren, hij moet een budget van ongeveer $60.000.000 tot zijn beschikking hebben en de hoofdrollen zijn voor Lillo Brancato (Dimitri Karas) en Richard T. Jones (Marcus Clay). De film zou helemaal compleet zijn als Michael Rooker, Luis Guzmán en Sean Penn een bijrol zouden spelen.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14440 stemmen

Macmanus schreef:

Chuck "fight Club" Palahniuk's choke word verfilmd.

Lees meer

Had liever survivor verfilmd zien worden, maar Choke is ook goed

Ik geloof dat bijna al zijn boeken nu op het put staan te worden verfilmd.. Ik kan ook niet wachten totdat deze boeken, goed, verfilmd worden..

kijk: http://www.chuckpalahniuk.net/index.php

Nog meer boeken die verfilmd moeten worden:

Flyboy: Action Figure Comes With Gasmask door Jim munroe

Ryan is een student die de normale problemen heeft van een 22-jarige. Hij is verlegen, maagd, heeft vreemde klasgenoten, en is hevig verliefd op Cassandra, de locale serveerster. Plus hij kan zichzelf veranderen in een vlieg! Wanneer hij uiteindelijk het lef heeft om Cassandra uit te vragen, leert hij dat ze allebei meer gemeen hebben dan dat hij eerst dacht. Het blijkt namelijk dat Cassandra dingen kan laten verdwijnen.

Als zij voor het eerst hun geheimen met elkaar delen realiseren zij zich dat ze voor elkaar bedoelt waren, en dat het tijd wordt om hun krachten te bundelen en het kwaad te bevechten. Geinspireerd door Sailor Moon, worden zij een team om zo het kwaad in hun stad te bevechten, het opnemend tegen sigaretten bedrijven, rechtse kranten, en de locale politie.

Het boek leest als een mix tussen Douglas Coupland en Marvel, en zal het wel goed doen. Regie: Richard Kelly (Donnie Darko)

+ tegerlijkertijd ook maar wat boeken van Douglas Coupland verfilmen!!

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Ik zou De Donkere Kamer van Damokles graag verfilmd zien worden. Jochum ten Haaf in de hoofdrol en Anthony Kamerling als zijn alter ego. Ik ruik een oscar.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Yekezzez schreef:

Ik zou De Donkere Kamer van Damokles graag verfilmd zien worden.

Nog eens ? Hij is al verfilmd onder de titel: Als twee druppels water.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Ooit was er sprake van dat Maarten Treurniet het opnieuw zou doen, las ik ergens.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Vertraging van Tim Krabbé en hoe zit het met de verfilming van Nooit meer slapen?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Met Vertraging is Maarten Treurniet ook al een jaartje of tien bezig...

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Wouter schreef:

Met Vertraging is Maarten Treurniet ook al een jaartje of tien bezig...

Dat blijkt ook wel uit de titel.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ik heb het zlef niet gelezen, maar mijn boreor is nogal laaiend over The Dark Tower-serie van Stephen King. Dat speelt zich wel af in een hele complexe wereld, het verhaal is volgens hem veel meer uitgebouwd dan de verhalen die zich in Middle-Earth afspelen. Het is In ieder geval uitgebreider dan The Lord Of The Rings. Volgens hem dus.

Maar zoals ik het van hem hoor lijkt het me wel cool om daar een film van te zien. Je krijgt alleen hetzlefde probleem als met The Lord Of The Rings: je zult enorm in de verhaallijn moeten knippen!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik hoop geen spoilers over de rest van de Dark Tower serie te lezen hier (hint hint). Ben aan het eind van het derde boek. Vind het erg vermakelijk (wel een beetje wannabe-LOTR, maar goed dat geeft King ook een beetje toe in de inleiding). Maar hoe daar een film van gemaakt moet worden zie ik ECHT niet voor me...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

The Dark Tower serie is briljant. Ik lees er echt in een belachelijk tempo doorheen en zit nu met smart te wachten op het laatste deel.

Dat wannebe-LotR achtige vind ik wel meevallen. Het universum is echt totaal anders en erg bizar. Toch zijn er wel duidelijk elementen uit gebruikt maar King baseerde zijn verhaal ook op een oud Engels gedicht waarvan ik de naam even kwijt ben. De latere boeken worden steeds meer bizar en King stopt er ontzettend veel elementen in van huidige films en boeken, ook die van zichzelf. Sommigen mensen vinden het te ver gaan maar ik vind het erg vet.

Dit is trouwens de officiele site maar er zijn ongetwijfeld ook erg veel fansites op het net te vinden die teen en tander uitleggen.

Een verfilming lijkt mij ook vrij onmogelijk of er moet echt ongelofelijk veel geld tegenaan gesmeten worden en een getalenteerd regisseur aan het roer staan anders krijg je van die halfzachte verfilmingen zoals The Stand.

Het universum uit The Dark Tower is trouwens ook het centrum voor King. Zijn boeken spelen zich in feite allemaal af in dit universum en soms kruisen de verhalen elkaar. In Black House, Hearts in Atlantis en Insomnia komen ook elementen van The Dark Tower naar voren.

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Het lijkt me nu ook niet echt het moment om de Donkere Toren te gaan verfilmen. Er zijn al veel te veel van dit soort epische films op het moment (naar mijn mening). Het lijkt me beter dat ze een flink aantal jaren wachten en dan nog moeten ze eerst eens kijken of ze het allemaal wel kunnen realiseren. Zoals boordappel al zei, er zal gigantisch veel geld tegenaan gegooid moeten worden.

Wat betreft de boeken, het laatste deel vond ik echt een afknapper. Het middengedeelte (de lezers snappen denk ik wel welk gedeelte) had er van mij echt niet in gehoeven, het deed echt afbreek aan het verhaal vond ik.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Je bedoelt de liefdesgeschiedenis van Roland, Padd0? Dat vond ik een van de betere boeken.
En dat het laatste deel een afknapper is kan ik me voorstellen, de verwachtingen zijn natuurlijk enorm hoog gespannen zodat het alleen maar kan tegenvallen. Ik vraag me ook af hoe King hier een einde aan wil breien.

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Eh oeps, ik bedoelde het laatste deel dat hier in NL is uitgekomen, het voorlaatste deel dus , sorry voor het misverstand. Ik bedoelde trouwens het feit dat King zichzelf plaatst als de schepper van roland en co. Ik vond het ook zo'n flauwe ontwikkeling, dat ze allemaal geschreven waren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.