- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Boeken die nog verfilmd moeten worden...
Boeken die nog verfilmd moeten worden...
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
OK, ik ben niet de grootste filmkenner en ben evenveel boekliefhebber als filmfan. Ik heb waarschijnlijk minder films gezien dan de gemiddelde Hollander, maar gemiddeld des te meer boeken (al denk ik het zelf..).
En dan kom je dus op boeken die zo mooi zijn dat je ze wel eens op film zou willen zien.
Een erg goede tip zou zijn:
natuurlijk The Secret History van Donna Tartt (of is daar stiekem al een film van?).
Dat zou nu nog eens een mooie, spannende film opleveren, zoiets in de donkere, sobere stijl van Dead Poets Society, maar dan met meer spanning... Ik kijk er al naar uit!
Verder b.v.:
wat verfilmingen van boeken van Isabel Allende (er is zo en zo een film van Het huis van de geesten, maar dat schijnt behoorlijk minder te zijn dan het boek).
En zeker ook: een film over het leven van...Holden Caulfield! (The catcher in the rye).
Maar ik vrees dat het nog niet zo makkelijk zal worden om van bovenstaande boeken een verfilming te zien. J.D. Salinger (The catcher...) is een rare vogel, zo iemand die wellicht geen behoefte heeft om zijn boek verfilmd te zien. En Tartt is nu ook niet de persoon die zomaar ja zegt op een verfilming. Het lijkt me een perfectionist, die haar mooie boek niet zomaar in handen geeft van een Hollywood-producer (en terecht overigens, dat wel), om hem vervolgens dat verhaal te zien verkrachten tot niets meer dan een simpele film...
We zullen zien. Verder nog suggesties voor verfilmingen van de mooiste boeken?
Of suggesties voor TE LEZEN boeken (kan altijd bij mij)?
Let me know!
Tip: de uitgebreider, gedetailleerder, langer de boeken, de meer ik vaak geinteresseerd ben. Maar ze moeten natuurlijk wel kwaliteit hebben. Boeken van o.a. Tolkien, Martin Amis (a ja, "Money" moet natuurlijk verfimld worden, ARGH, daar kijk ik al naar uit zeg! Hilarisch gewoon!), Jonathan Coe, Allende, Jostein Gaarder (films van De wereld van Sofie/ Het geheim van de kaarten, HMMM) en nog een rits betere schrijvers...
Dus kom maar op!
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Ik wacht nog steeds op de verfilming van The Dark Tower saga.
Aangezien de laatste drie delen nog door King moeten worden uitgebracht kan dat nog wel even gaan duren.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
een Discworld-film zou wel leuk zijn, misschien nu ook een markt voor met de fantasy "revival"
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
laat ze alsjeblieft van de Discworld afblijven, ze kunnen het alleen maar verzieken voor me. Nu kan ik tenminste mijn eigen fantasie nog gebruiken voor iedereen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ach de spellen verpestten voor mij ook niets, in tegendeel
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Gwyneth Paltrow ging toch een Tartt verfilmen?
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Hm, The Dark Tower saga van King, is dat van Stephen King (zal wel)?. Ik ben toevallig niet zo'n (lees)fan van die King, alhoewel ik de films en mini-series van hem vaak wel goed vind. Deze saga heb ik dus nooit gelezen...
En wat lees ik nu: EEN FILM VAN HET BOEK VAN TARTT..? Als dat zo eens is....
HOUDT MIJ OP DE HOOGTE, BEVEELT MASTER DWARF!!!
Gwyneth Paltrow is trouwens wel een goede persoon voor zo'n film, lijkt me. Ze past wel in zo'n soort film, met die grimmige, maar toch soms verstilde, sfeer...
Bovendien, als dat zo is, speelt ze waarschijnlijk het enige en belangrijkste meisje van de vriendengroep, een rol die haar wel past...
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Wie zouden geschikt zijn voor de rollen van Bunny en Henry?
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Hm, geen idee...
Maar ik vind Dead Poets Society een erg mooie film; ik heb me een beetje zo'n film voor ogen, over elitaire studenten, met diezelfde sfeer als in DPS, maar dan natuurlijk wat donkerder en grimmiger...
En de hoofdpersoon van DPS, Robert Sean Leonard, lijkt me echt wat voor een film over "The secret history".
Misschien niet als speler van de hoofdfiguur, maar een van die jongens (waarschijnlijk de oudste jongen; om eerlijk te zijn weet ik niet meer precies wie wie was, het boek heb ik jaren geleden al gelezen) lijkt me een goede figuur voor Leonard...
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
O ja, de leraar Grieks! Dat is natuurlijk ook alleen maar weggelegd voor een markante, kleurrijke figuur...
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Ja. Zijn inmiddels 4 delen van uit (van de 7).
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Boeken die nog verfilmd moeten worden:
Nijntje, The Movie ?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
De geschiedenis van mijn kaalheid van Marek van der Jagt ( of Arnold Grunberg )
lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
Ik lees niet veel boeken, maar dit is er 1 die van mij wel verfilmd mogen worden 
The Life and Humor of Robin Williams 
NERD
-
- 1718 berichten
- 1429 stemmen
Alle boeken van Chuck Plahniuk de schrijver van Fight Club
Lullaby
http://64.176.54.36/lullaby.htm
Choke
http://64.176.54.36/choketeaser.htm
Survivor
http://64.176.54.36/survivor.htm
Invisible Monsters
http://64.176.54.36/monstersteaser.htm
Check www.ChuckPalahniuk.net[/url]
Vooral Lullaby en Survivor lijken me geweldig als film!
En uiteraard mogen Jim Uhls en David Fincher weer voor de verfilming zorgen 
Ben alleen bang om de boeken te lezen aangezien ik dan het verhaal van een eventuele film al ken 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Bedankt voor de links NERD, cool!! Ik moet snel 's zien te zorgen dat ik die andere boeken van Palahniuk in handen krijg.
Kent iemand hier toevallig z'n andere werk?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
volgens mij was NERD hier vrij compleet 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Blauwe Maandagen van Arnold Grunberg wil ik ook nog wel eens verfilmen... 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ik bedoel eigenlijk; kent iemand hier z'n andere werk en zo ja, wat vond je ervan? 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Boekentips, altijd zéér welkom! Ik zal ook eens achter deze meneer Plahniuk aan gaan.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
"Rosie, wraak van een getergde vrouw" van Stephen King mogen ze van mij verfilmen!
En natuurlijk "Dakwereld" van Christopher Fowler.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
nou die links waren allemaal zwaailichten 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Qua ongelooflijke verfilming stem ik trouwens voor Mason's "The great English nude". Of een heel erge artistieke lowbudget verfilming van "Franny & Zoeey".
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Gaaf Yak; ik zit te wachten op de verfilming van de Katjangs ( van J.B. Schuil)
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
[Yak pakt z'n 'te lezen'-lijstje er nog maar eens even bij]
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Jongens, ik stel voor dat we deze thread morgen eens even enorm gaan ombouwen tot een grote vergaarbak aan boekentips. Morgen? Ja, want nu ga ik pitten.

narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Dzjeesus, ik lees net op de site van Christopher Fowler dat ze idd binnenkort Roofworld/Dakwereld gaan verfilmen. Ben ik soms telepathisch? 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen

Hetzelfde had ik met Graham Swift's "Last orders". Weird, huh?