• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Boeken die nog verfilmd moeten worden...

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

haha daar dacht ik ook nog aan net echt zo'n woord dat ik verder nooit gehoord heb, echt een typisch Oorlogswinter-woord Zou een tegenvaller zijn als dat niet in de film zou zitten. En kan ie niet op de hei/bossen van Hilversum-zuid gefilmd worden?? Want dat is natuurlijk de plek waar het verhaal zich in mijn gedachten afspeelt

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

Dit jaar wordt er gestart met de voorbereiding van de verfilming van Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman. Dit klassieke verhaal over Dolf Wega, die met een tijdmachine terechtkomt in het jaar 1212 en belandt in een kinderkruistocht, wordt verfilmd door Kasanderfilm. De regie is in handen van Ben Sombogaart (o.a. bekend van Het zakmes, Abeltje en De tweeling). Hennie Vrienten, de vroegere zanger van Doe Maar, tekent voor de filmmuziek.

De film van Kruistocht wordt een grote internationale productie en daarom krijgt hij een Engelse titel: Crusade in Jeans. De film staat gepland voor kerst 2004.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Jordy schreef:

haha daar dacht ik ook nog aan net echt zo'n woord dat ik verder nooit gehoord heb, echt een typisch Oorlogswinter-woord

Heb zelf zo'n ding gehad toen ik klein was....

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Ja ik ook, was compleet van de wereld na deze roman, heb nog lang de spanning van het boek nagespeelt in bossen.... Ongelooflijk indrukwekkend boek. Hoop dat die bijna onmogelijk te verfilmen spanning in de film terugkomt (maar dit is meer gevoel naar aanleiding van het lezen van het boek)

offtopic

Ik hoor Balkenende tijdens het schrijven, wanneer kan die Clown weg ?

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

FisherKing schreef:

offtopic

Ik hoor Balkenende tijdens het schrijven, wanneer kan die Clown weg ?

ontopic:

Stuur 'm een kaartje voor perron 9 3/4

jester

• 806 berichten
  • 1245 stemmen

yosemite44 schreef:

Dit jaar wordt er gestart met de voorbereiding van de verfilming van Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman. De regie is in handen van Ben Sombogaart (o.a. bekend van Het zakmes, Abeltje en De tweeling). Hennie Vrienten, de vroegere zanger van Doe Maar, tekent voor de filmmuziek.

Dit ziet er in ieder geval al veelbelovend uit.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Stephan schreef:

ontopic:

Stuur 'm een kaartje voor perron 9 3/4

(afbeelding)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Wouter schreef:

Ja ik bedoelde ook niet dat dat "in het echt" niet zou bestaan, maar dat het een woord is dat ik altijd met Oorlogswinter associëer

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Oorlogswinter was vroeger één van favoriete boeken.

Sowieso las ik graag Terlouw.

Wanneer komt er eens een LotR-achtige film van Koning van Kantoren?

Het verhaal leent zich er volgens mij wel voor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik zou ook graag zien dat het boek 'Reis door de nacht' van De Vries verfilmd wordt. Dit is tot nu toe het mooiste boek dat ik gelezen heb. En ik denk ook wel dat het verfilmd kan worden.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Ik zou ook graag zien dat het boek 'Reis door de nacht' van De Vries verfilmd wordt. Dit is tot nu toe het mooiste boek dat ik gelezen heb. En ik denk ook wel dat het verfilmd kan worden.

Ja, dat was vroeger ook een van mijn favorieten.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

FisherKing schreef:

(quote)

Ja, dat was vroeger ook een van mijn favorieten.

Waar gaat dat over?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reis door de nacht:

Een Nederlandse familie wordt vanaf de eerste oorlogsdag met de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog geconfronteerd. De hoofdpersoon, een zestienjarige jongen, is vanaf het begin van de oorlog actief en komt later in het georganiseerde verzet evenals de andere gezinsleden. De vier delen waarin het boek verdeeld is, beschrijven de verschillende fasen van de oorlog. Er wordt veel nadruk gelegd op een zwartwitverhouding, waarbij b.v. de verzetsactiviteiten nooit mislukken en het gezin gedurende de hele oorlog geen sterfgevallen kent ondanks alle risico's die de gezinsleden hebben gelopen. Daardoor heeft het boek meer weg van een spannend jongensverhaal dan van een realistische beschrijving van een donkere periode uit onze geschiedenis.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Er wordt veel nadruk gelegd op een zwartwitverhouding, waarbij b.v. de verzetsactiviteiten nooit mislukken en het gezin gedurende de hele oorlog geen sterfgevallen kent ondanks alle risico's die de gezinsleden hebben gelopen.

Dat klopt maar wel met een spanning dat het wel eens fout kan lopen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat hoort ook zo, als je het boek voor de eerste keer leest (en de latere keren misschien ook) moet het toch spannend zijn he ?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Dat hoort ook zo, als je het boek voor de eerste keer leest (en de latere keren misschien ook) moet het toch spannend zijn he ?

Yep

jester

• 806 berichten
  • 1245 stemmen

Quido schreef:

Reis door de nacht:

Er wordt veel nadruk gelegd op een zwartwitverhouding, waarbij b.v. de verzetsactiviteiten nooit mislukken en het gezin gedurende de hele oorlog geen sterfgevallen kent ondanks alle risico's die de gezinsleden hebben gelopen. Daardoor heeft het boek meer weg van een spannend jongensverhaal dan van een realistische beschrijving van een donkere periode uit onze geschiedenis.

En dat is het natuurlijk ook: een spannend jongensverhaal. Er mislukt trouwens wel degelijk een actie, alleen daar is de hoofdpersoon zelf niet bij; hij wordt zelf ook neergeschoten tijdens een actie.

Ik heb het boek toevallig onlangs nog eens gelezen, en het blijft de moeite waard. Het is natuurlijk wel een jeugdboek, en zo moet je ook zien. Ik weet wel dat het heel veel indruk op me maakte toen ik het voor de eerste keer las.

Nog een boek dat verfilmd moet worden: De brief voor de Koning, van Tonke Dragt.

jester

• 806 berichten
  • 1245 stemmen

EmDee schreef:

Wanneer komt er eens een LotR-achtige film van Koning van Kantoren?

Het verhaal leent zich er volgens mij wel voor.

Het is overigens Koning van Katoren (hoewel kantoren natuurlijk ook had gekund ). Inderdaad ook een heel mooi boek.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

jester schreef:

En dat is het natuurlijk ook: een spannend jongensverhaal. Er mislukt trouwens wel degelijk een actie, alleen daar is de hoofdpersoon zelf niet bij; hij wordt zelf ook neergeschoten tijdens een actie.

Maar die actie mislukte niet...:P

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

jester schreef:

(quote)
Het is overigens Koning van Katoren (hoewel kantoren natuurlijk ook had gekund ). Inderdaad ook een heel mooi boek.
Sjezus, wat een enorme toupfyt.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Wat is die JK Rowling toch een naar mens ..(geworden ?)

Eist 100 miljoen Euro

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Al die zogenaamde relletjes horen volgens mij gewoon bij de aggressieve marketingstrategie. Vrachtwagens met boeken die gestolen zouden zijn.

Ze doen er alles aan om de mensen te doen geloven dat dit een bijzondere uitgave is.

Kijk, wij hebben het er nu ook weer over. Ondertussen weet iedereen dat dit boek gaat uitkomen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Kijk, wij hebben het er nu ook weer over. Ondertussen weet iedereen dat dit boek gaat uitkomen.

Je hebt gelijk. Doodzwijgen dan maar.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Waar gaat het over?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

sssttt.

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Ik zou héél graag een verfilming zien van "The man who walks" van Alan Warner, kan haast niet mislopen.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Had ik Golden's schitterende boek "Memoirs of a geisha" al genoemd? Levensverhaal, dus bij uitstek goed om te verfilmen.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Yak schreef:

Had ik Golden's schitterende boek "Memoirs of a geisha" al genoemd? Levensverhaal, dus bij uitstek goed om te verfilmen.

Rechten zijn gekocht. Was het nu Spielberg?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Wouter schreef:

Rechten zijn gekocht. Was het nu Spielberg?

Hmpf, zou niet mijn persoonlijke keuze geweest zijn.

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ik vraag me af of "catcher in the rye" ooit nog eens verfilmd wordt. er valt misschien weinig eer te behalen, maar ja dat dacht ook iedereen over tolkien's "lord of the rings"...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.