menu

Film / Algemeen / Invloed van American History X

zoeken in:
Vind wel dat je hierbij moet vertellen dat als het een gabber is die met die kleding artikelen aankomt het meestal WEL wat betekent. Dat is geen generalisatie van gabbers, gewoon de harde waarheid. Ik weet zeker dat oude gabbers (uit de jaren 90) dit met me eens zullen zijn.

Maar terug on topic.

Beter noem je ze 'wazi' of zo. Beetje lullig tegenover gabbers.

aSMoDeuS schreef:
Beter noem je ze 'wazi' of zo. Beetje lullig tegenover gabbers.

Beter doe ik dat idd.

Het is goed dat scholen aan sensibilisering doen, maar bepaalde kledij en veters gaan verbieden vind ik te ver gaan. Zoiets is én absurd én het werkt contraproductief. Alleen voorwerpen met een duidelijke link naar nazisme/fascisme/racisme moeten verboden worden, maar dan is het weer de vraag in hoeverre een symbool al dan niet racistisch is. De swastika bijvoorbeeld is, geloof ik, oorspronkelijk een Keltisch teken dat succes symboliseerde en door Nazi-Duitsland helemaal is verneukt. Lonsdale kledij is per definitie gewone sportkledij, het werd zelfs gepromoot door Muhammad Ali!! En een kale knikker hoeft niet altijd nazisme te impliceren...
Ik bedoel maar dat je moet oppassen met vooroordelen op basis van uiterlijk en kledij want zoiets keert vroeg of laat als een boomerang tegen je.

kos
Mja, het hakenkruis is zijn oorspronkelijke bedoeling inmiddels wel verloren denk ik .

Er zijn meerdere symbolen verboden bij de wet.
Andere symbolen moeten niet verboden worden. Nergens.

Materny schreef:
Maar op scholen wordt er ook al hard opgetreden tegen jongeren die in de 1e fase zijn van het transformeren in neo-nazi''s.

Zo zijn leger-kisten, ijzeren kruizen, en andere millitaire / nazi-symbolen verboden.
Nu vraag je je toch echt af of ze daar niet te ver mee gaan want 80% van alle mensen die leger-kisten aanheeft heeft daar verder geen racistische bedoelingen mee.

Echt enorm overdreven en ontzettend bevooroordeeld. Totale verkeerde aanpak van het 'probleem'. Ik draag bijna 4 jaar kisten en een ketting met een Duits U-bootembleem uit WOII over m'n trui. Nog nooit problemen mee gehad gelukkig. Maar mocht dit me ooit verboden worden op een school, dan stap ik serieus naar de rechter.

U-96 schreef:
(quote)

Echt enorm overdreven en ontzettend bevooroordeeld. Totale verkeerde aanpak van het 'probleem'. Ik draag bijna 4 jaar kisten en draag een ketting met een Duits U-bootembleem uit WOII over m'n trui. Nog nooit problemen mee gehad gelukkig. Maar mocht dit me ooit verboden worden op een school, dan stap ik serieus naar de rechter.

(Y), van jou weet ik ook dat het geen Nazi ideeën zijn.

Toch ga je het dan al snel denken. Ik denk dat als ik jou er zo zag bij lopen en ik kende jou niet, dat ik jou ook al gauw voor een neo-nazi aanzag. Van mij hoeft het trouwens zeker niet verboden te worden.

kos
U-96 schreef:
Ik draag bijna 4 jaar kisten en een ketting met een Duits U-bootembleem uit WOII over m'n trui.

.

maar hoeveel super-fanatieke Das Boot fans zijn er nu helemaal .

Maar zou je het uberhaupt kunnen begrijpen dat mensen het ietwat apart zouden vinden duits oorlogsmateriaal te promoten op je kleding? (just curious).

maar hoeveel super-fanatieke Das Boot fans zijn er nu helemaal

Niet veel helaas.

Maar zou je het uberhaupt kunnen begrijpen dat mensen het ietwat apart zouden vinden duits oorlogsmateriaal te promoten op je kleding? (just curious).

Ik kan begrijpen als mensen het apart zouden vinden, maar als men me gaat uitmaken voor nazi / neo-nazi dan haalt dat serieus het bloed onder m'n nagels vandaan. Gebeurde weleens op de middelbare school. Dom volk, ze wisten niet beter.

Ik word weleens aangesproken op die ketting, maar altijd positief. Altijd leuk om te vertellen dat mijn zuster daar uren aan gewerkt heeft. Niemand herkent het embleem echter. Ik draag het omdat het simpelweg iets van Das Boot is. Heb al langer plannen om een paar DB-truien te maken. Simpelweg ter promotie van de FILM, niet van de denkbeelden van het oude Duitsland.

Puur uit nieusgierigheid: Wil je ook bij de marine Rogier?

Puur uit nieusgierigheid: Wil je ook bij de marine Rogier?

Ja, dat wil ik ook al heel lang. Zo'n mooi bedrijf! Maar wegens de thuissituatie momenteel gaat het voorlopig niet door.

. Misschien dat ik je daar in de toekomst dan nog tegenkom. Ik wil namelijk graag bij het Korps Mariniers.

Gaaf man. Ik raad je aan alvast een paar infodagen te bezoeken en voordat je je laat keuren een paar maanden intensief trainen (hardlopen en opdrukken enzo). Veel succes iig.

Doe ik gelukkig al veel voor mijn sport. Dank je.

Goodfella_90 schreef:
. Misschien dat ik je daar in de toekomst dan nog tegenkom. Ik wil namelijk graag bij het Korps Mariniers.

Wat een meeting zullen we krijgen later .
Ik ga volgende week 3 weken op mariniers-stage in Den Helder .

Ben benieuwd in welke staat ik terug kom .

Maar wat die keuring betreft, das zwaar klote.
Voor te beginnen moet je cluster 4 hebben, en dat is al moeilijk voor te behalen.

Hey, vet tof! Nog eentje!

Het had in elk geval zoveel invloed, dat mijn humeur voor de rest van de avond danig verpest was.

Hoe bedoel je Alastor?

ik woon in Geldrop, Op nr 3 van de top 3 meest criminele dorpen. En echt sirieus ons dorp is ongeveer in 2 delen verdeeld, ik noem het zeg maar de achterstand buurt en de normale buurt. Bij de achterstand buurt wonen veel gezinnen waar het slecht mee gaat enzo je weet wel en die ehbben allemaal van die vervelende kinderen die allemaal lonsdale en hardcore enzo dragen. Ik zie zelf jongetjes van 6-7 die het dragen! dan denk ik echt van: Weten jullie wel waar jullie mee bezig zijn?

Bij ons op school is het nog erger. dan is het zo ongeveer "populair" om hardcore en lonsdale te dragen. Je word altijd vereerd. Verder wordt de hype als maar erger. En ik weet dat als je hardcore kleding gaat verbieden het niks op zal leveren. Maar goed een beetje off-topic.

hmmm...wel extreem dan.
Bij mij op school niets van te bekennen.

Van mij mogen ze zoveel Harcore-lonsdale dragen als ze willen, niks mis mee.
Maar als het geweld aanroept is het een andere zaak.

bij mij op school dragen ze ook gewoon hardcore en lonsdale,, maar de anti's en suri's enzo die gaan gewoon met ze om het is maar hoe je al die kleding bekijkt.
maarja waar ik nou woon daar moet je egt niet met lonsdale komen want dan ben je echt de lul,, je ziet zo hoe verschillende mensen van dezelfde cultuur op die kleding enzo kijken...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:45 uur

geplaatst: vandaag om 09:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.