- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Film die het meest impact/invloed op jou heeft gehad
Film die het meest impact/invloed op jou heeft gehad
kos
-
- 46281 berichten
- 8562 stemmen
Haha, mooi gezegd idd. Dat is nog eens een nuttige impact .
DrexlR.M.
-
- 45 berichten
- 0 stemmen
op me 6de jaws,op mijn 7de one flue over the cuckoos nest,toen ik 9 was samen met mams naar the godfather gekeken en sinds dien egt zwaar verslaaft maar mijn alltime favorite lijstje:
true romance*liefde is als een vuurgevecht het levert soms meer op dan enkelt een paar kogelgaten en wonden*
leon*een weirdo leert de liefde ook al is het niet gepast*
elke Alejandro Jodorowsky film*die films zijn gewoon te weird en snap sommige nog steedts niet*
fear and loathing in las vegas*leef je leven als of het de laatste is*
E.T.*gewoon zwaare tranen trekker kann hem niet zien zonder te janken*
en mijn absolute lifeturner:
lost highway*waarom vraag het me maar word anders een heel lang verhaal*
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Meeste impact: mijn nummer tien, Soylent Green (1973).
Ik heb deze film gezien op mijn 17de, in de bioscoop in juni of juli 1974 (kan het op één maand niet meer zeggen).
Het was een laatavondvoorstelling op een prachtige zaterdagavond (22.30). Ik had een enorme honger en we hadden afgesproken om samen met de vrienden na de voorstelling nog een hapje te gaan eten. Ongelooflijk maar waar, maar na het zien van deze film heb in niet meer gegeten tot de avond van de dag nadien. Ik denk bij honger bij mijzelf of in arme landen dikwijls aan Soylent Green. Ik denk altijd dat het in de toekomst kan gebeuren, én zonder dat wij er kennis van hebben. Echt waar. Wie de film gezien heeft zal mij begrijpen waarom...