• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.983 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.992 gebruikers
  • 9.371.086 stemmen

Filmboeken

zoeken in:

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

de foto's doen het em inderdaad, echt zo'n "coffee-table-book" wat mij betreft

maar wel een bijzondere

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

John Milton schreef:

Met dank aan Beavis (voor de tip) nu ook op mijn boekenplank:

(afbeelding)

Prachtig boek met geweldige foto's zo op het eerste gezicht!

Die boekenplank is toch al wat verstevigd mag ik hopen?

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Zelf vanmiddag mijn verlanglijstje even door gegaan.... ben nog erg geïnteresseerd in twee Rosenbaum boeken: Placing Movies en Movie Mutations, beiden uiteraard over filmkritiek; in een tijd waarin de distributie en daarmee ook de filmcanons ingrijpend zijn veranderd. In verband met belachelijke verzendkosten uit de US kan ik die nog steeds niet voor een normale prijs vinden...

weet iemand toevallig waar ze hier 2e hands te vinden kunnen zijn? (heb de website van de Slegte even bezocht, maar daar staan ze iig niet in de database)

andere suggesties voor soortgelijke (en misschien iets meer recente) boeken zijn ook welkom

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Haha Ja mijn boekenkast.... vol. de filmboeken van de afgelopen tijd staan op mijn bureau tot ik tijd heb om te herschikken.

Misschien vind je het leuk om even door mijn filmboekenlijstje gecombineerd met mijn filmboeken-wishlist te bladeren. Er staan op goodreads meer lijstjes met filmboeken, waaruit dit mijn persoonlijke selectie is:

JEROEN'S FILMBOEKEN

Wat ik vaak doe ivm met verzendkosten is boeken wishlisten en als ik een keer een financiele meevaller heb (zoals toen ik laatst de David Thomson boeken kocht) dan koop ik een batch in een keer, dat scheelt wel op de verzendkosten. Check ook altijd play.com, bookdepository.com en amazon.de (geen verzendkosten) en vergelijk bij tweedehands altijd alibris.co.uk met abebooks.co.uk.

verder heb ik eeeeeeeeeeindelijk sinds vanmiddag mijn laatste boek binnen wat ik bestelde toen Ebert nog boven de grond verkeerde (soms duurt het wel even):

(afbeelding)

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

zal amazon.de en abebooks nog even checken dan, dank voor die tips

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Indrukwekkende lijst van boeken Jeroen!!! Hoelang al bezig met uw verzameling?

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Hoi,

ik zou weleens een boek willen lezen over hoe een film gemaakt word. Van idee tot eindproduct.

Iemand een suggestie?

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

bv. deze kan ik voorstellen: Film maken

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Hoi Dimi,

Zoals boven het Linkje staat, het is gecombineerd wishlist en daadwerkelijk bezit he? Die staan niet allemaal hier (vooralsnog). Al gaat het zoals je in dit topic kunt zien redelijk hard!

Over filmmaken heb ik overigens weinig boeken...

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Is er iemand vertrouwd met het boek of de boeken film: a critical introduction? Zelf heb ik de recenste 3rd revised edition. Is het interessant om de vorige twee uitgaves ook in de collectie te hebben?

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

ik bezit geen van de 3 nog, al wil ik die derde wel graag hebben. Ik zou zelf zeggen dat dat alleen voor completisten interessant is, zal grotendeels overeen komen denk je niet? Staat er niet bij hoeveel er revised is aan die derde?

Ik zou graag de nieuwe Film Art en Film History van Bordwell hebben maar die zijn te duur om steeds weer opnieuw te kopen.

Ik vind 85$ ook geen stuntaanbieding moet ik zeggen, heb jij hem voor een dergelijk bedrag gekocht? Ik heb Understanding Movies laatst wel betaalbaar op de kop weten te tikken.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Op het boek staat 28 pond vermeld, wel voor Film: a critical introduction (third edition), maar ik heb hem in de Fnac aangekocht dus daar is hij wat duurder, ik dacht iets minder dan 50 euro.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

das alsnog wel te doen. Ik heb voor de Bordewell boeken meer betaald denk ik...

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

John Milton schreef:

Close-up: Wereldgeschiedeni...

de eerder in dit dit topic door MM-ers aangeraden Close-Up: wereldgeschiedenis van de film van Mark Cousins is nu nog net niet gratis hardcover bij BOl.com voor 7,95.

Absolute aanrader voor elke filmfiefhebber !

Cousins maakt veel links tussen films, bijvoorbeeld nooit geweten dat de diepte-focus fotografie van Gregg Toland zoveel invloed heeft gehad op latere noirs zoals Double Indemnity of The Maltese Falcon. Onmiddellijk zin om te herzien

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Hey zijn ze er weer? Laatst waren ze op... en alleen maar tweedehands voor 15-20 euro... Get them while you can boys.

Glad you liked it.... Ik moet hem maar weer eens oppakken, had hem op ongeveer de helft oid opzij gelegd en nooit van gekomen om verder te lezen. Heb je de door hem gemaakte docuserie van het boek ook gezien?

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

Nee nog niet, alles op z'n tijd......

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Badalamenti schreef:

(quote)

Absolute aanrader voor elke filmfiefhebber !

Cousins maakt veel links tussen films, bijvoorbeeld nooit geweten dat de diepte-focus fotografie van Gregg Toland zoveel invloed heeft gehad op latere noirs zoals Double Indemnity of The Maltese Falcon. Onmiddellijk zin om te herzien

Ik heb deze net besteld.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Kun je geen spijt van krijgen voor dat bedrag

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Iemand nog tips voor goede boeken in het horror-kader? Boeken over horrorfilmgeschiedenis, horrorregisseurs of achtergrond verhalen van horrorfilms of weet ik veel wat...

Andere tips over goede filmboeken zijn ook welkom overigens.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Als je dit topic even doorneemt kun je al een mooie lijst samenstellen.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Zou idd gewoon even er doorheen bladeren...

Hier de boeken die ik zelf nog op mijn verlanglijstje heb staan wat horror betreft... Misschien is dat iets in je richting?

En ik zou Hier even gluren

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Thanks

En inderdaad ga ik dit topic even doorspitten, logisch ook, al had ik er op het moment van posten geen tijd voor...

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ondanks dat ik alleen wat verfilmde boeken heb staan, wil ik nu toch beginnen aan wat boeken over film zelf. Vandaar onderstaande aangeschaft:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Nice man, makes me a bit greedy too

leuke selectie.

Laat je je mening over die boeken als je ze gelezen/bekeken hebt even horen?

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Kim Newman schrijft altijd erg leuk en heeft zeer veel kennis op dit gebied, goede keuze lijkt me

In de laatste Sight &Sound geeft hij (in het kader van de release van Byzanthium) een overzichtje van vrouwelijke vampieren in de cinema van 0 tot nu, in één pagina vangt hij gelijk alle films en namen die er toe doen en ondanks dat ik 99% al wist heb ik er toch wéér iets van opgestoken, briljant zo'n man.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

John Milton schreef:

Nice man, makes me a bit greedy too

leuke selectie.

Laat je je mening over die boeken als je ze gelezen/bekeken hebt even horen?

Jazekers! En nogmaals bedankt voor goodreads.com, enorm handige site

beavis schreef:

Kim Newman schrijft altijd erg leuk en heeft zeer veel kennis op dit gebied, goede keuze lijkt me

Ja, ben zeer benieuwd naar dat boek. Lees er alleen maar goede dingen over, een beetje de horrorfilm-bijbel als ik het zo mag geloven.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Vandaag Close -up van Marc Cousins ontvangen, ik ben benieuwd naar deze.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik hoop niet dat je per gram moest betalen voor verzending, want het is een loeizwaar boek.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik hoop niet dat je per gram moest betalen voor verzending, want het is een loeizwaar boek.

Enkel verzendingskosten omdat ik niet boven 20 euro zat bij men bestelling.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Al enkele hoofdstukken ver in het boek van Marc Cousins en wat eigenlijk toch wat opvalt is dat er heel wat fouten in de Nederlandse vertaling zijn geslopen. Je hebt dit wel meer maar dit viel mij toch wat meer op.

Verder wordt dit weer een schitterend en informatief boek.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.