menu

Film / Algemeen / Welke strips/tekenfilms zou jij graag zien verfilmd worden?

zoeken in:
Nou ik ben echt benieuwd naar een film van Donald Duck, lijkt me wel grappig.
En Storm is sowieso een goed verhaal.

Als Trondheim en Sfar het zelf doen, zou ik wel eens een tekenfilm van Donjon willen zien. Of van de geniale Mister O.

Misschien is het wel leuk om de rattenstrips van Ptiluc met echte ratten te verfilmen, maar dan krijgen ze vast de dierenbescherming over zich heen. (Voor wie ze niet kent: dat zijn geniaal pessimistische strips over ratten die elkaar uitmoorden of zelfmoord plegen of elkaar toch minstens zoveel mogelijk pijn doen. Althans, het grootste deel van de ratten, het zou oneerlijk zijn om die enkele idealisten te vergeten die dan door de rest met gigantische spijkers onthoofd worden of zo Bloederige prentjes heb ik niet gevonden, maar dit is zo het genre van humor:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/FP19016K2Z1R/p.jpeg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kijkert
Flipman schreef:
(quote)

Tim Burto? Nou, respect voor Tim Burton (HEEL VEEL zelfs, aangezien hij mijn favoriete regisseur is), maar ik denk niet dat dit zijn soort film is!

Tim Burton zou weer geschikt zijn voor een album van De Duistere Steden. De Toren lijkt me wel wat.

Ik heb GVD Tim Burton, de Grootmeester, verkeerd geschreven! Ik schaam mij zeer diep...

Tim Burton zou inderdaad voor De Duistere Steden geschikt zijn! Ik heb er maar twee albums van gelezen, maar er zit zoveel fantastische fantasie (eh, da's een beetje dubbelop) in, dat is Burton op het lijf geschreven!

Tim Burton zou korte stop-motion filmpjes van The Melancholy Death of Oyster Boy moeten maken vind ik. (of ja, maken.. regiseren, produceren bedoel ik daar eigelijk mee, t liefst de eerste)

Voor mensen die willen weten wat The Melancholy Death of Oyster Boy is, kunnen kijken op http://homepage.tinet.ie/~sebu... . Er zijn al animatie-filmpjes van verschenen genaamd The world of Stain Boy:
http://atomfilms.shockwave.com...

Maar ik zou er graag Stop Motion filmpjes van willen zien, dat lijkt me echt geweldig

Ik vertel dit nu vooral omdat ik anders commentaar naar mijn hoofd krijg geslingerd over dat het allang verfilmd is en dergelijken

Ik zeg Johan en Pierewiet.

RanX

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.zilverendolfijn.nl/ser1-htm/ranx/1-nl-v.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Tim Burton die een film maakt over Dirk-Jan met JP Balkenende in de hoofdrol. Dat moet een belevenis zijn.

Het verhaal gaat (hoewel het ook wordt tegengesproken door Herge's weduwe) dat Spielberg lang geleden de rechten voor Kuifje heeft verworven en van plan was De Scepter van Ottocar te verfilmen. Ik denk dat hij de enige is die het juiste gevoel voor avontuur gecombineerd met humor in een onderhoudende maar makkelijk toegankelijke film op de juiste Kuifje-wijze zou kunnen realiseren. Maar eigenlijk heeft hij dat al gedaan met Indiana Jones (waarvoor hij overigens weer zegt te zijn geinspireerd door de Donald Duck verhalen van Carl Barks - een scene uit "de 7 steden van Cibola" zit er vrijwel letterlijk in), zodat hij wellicht ook Donald Duck nog wel aan zou kunnen.

Ik heb altijd BLUEBERRY gezien als prima film-object, maar datis al gedaan.

En ja, Ptiluc's ratten zou geweldig zijn - ik stel Dario Argento voor als regisseur, dat is volgens mij de enige die de zaken zo zwartgallig in beeld kan brengen en het er net zo stylistisch uit kan laten zien als de albums zijn.

Mag ik het onderwerp iets ruimer nemen en een GAME nomineren? Het lijkt me dat Grand Theft Auto (vooral Vice City) zich prima zou lenen, mits de humor nietwordt afgezwakt.

Ik lees hier nog nergens een suggestie voor een film over de marvelhero Silver Surfer. Wellicht dat ik hier wat subjectief in ben, maar deze comic brengt alles wat een verfilming zou moeten brengen. Liefdesverhaal, moralen, aktie, intrige, en vooral spektakel.

Een setting dat naar mijn mening nog nooit vertoond is. Exotische planeten en de galaxy als speelveld met aan het roer een halfgod als Galactus.

Mochten de special effects nu dusdanig ver reiken, dan zou ik deze comic naar voren schuiven met iemand als Cameron of Spielberg als regisseur. Smullen!

Eesrt ranx doen? door tarantino?

Ranx?!

Kennen jullie die niet? dat gaat over een robot die opgebouwd is uit kopieermachine-onderdelen. die woont samen met zijn 13 jarige liefje en is zwaar aan de dope. En hij beleeft de geweldadigste avonturen. kritische strip voornamelijk over cultuur en ook kunst.

Doe mij maar Silver Surfer

En Eternity; De cosmische vader van Galactus of zo.
Ik heb nog een ouwe comic van de F4. Reed werd aangeklaagt door een buitenaardse rechtbank omdat hij het leven van Galactus had gered. Coole strip van John Byrne.

Dat verhaal is een meesterwerk Mikey. Dat verhaal transcendeert echt van een 'comicje' tot een zeer filosofisch discussiepunt. Alhoewel dit super zou zijn om als verfilming te zien denk ik dat je bij de Silver Surfer toch gewoon bij de oorsprong moet beginnen.

Ik snap zowiezo niet waarom er in de marvelfilms niet nauwkeuriger gewerkt wordt naar een consistente dimensie daarin. Ik noem een fictief voorbeeld: Jonah Jameson krijgt (in de spidermanfilm) van een reporter een stuk aangereikt waarin heel kort de X-men worden aangehaald, of een Prof. X die heel kort bekijkt of dat Spiderman een mutant is. Naar mijn mening kan je hiermee bruggen bouwen naar een 3-dimensionale marveluniversum wat voor de studiobazen financieel heel erg interessant kan zijn. In de eerste plaats vooral voor ons natuurlijk!

Ja die strip heb ik volgens mij. die is van jack kirby (RIP). dat gaat over een surf dude die op aarde gaat kijken of hij wel lekker genoeg is voor galactus. maar hij kreeg warme gevoelens voor die nietige mensjes of zo. coole strip. geniaal getekend.

U got the job. En mocht de film Fantastic Four een succes worden, dan is dit natuurlijk een heel mooi platform om hun (net als in de comic) erbij te betrekken. Ik ruik een monsterproductie!

nog een verfilming van olie b bommel.

en heel misschien maus, maar daar zou ik wel erg over twijfelen of ik er heen zou gaan of niet.

Cloud9 schreef:

Ik ruik een monsterproductie!

Nou, daar maak je me niet echt gelukkig mee, hoor. met monsterprodukties.

Bommel hadden ze naar mijn mening van hoogstaande verhaalstructuur uit de boeken afgezwakt tot een lullig kinderfilpje - daar moeten ze verder maar van af blijven vind ik. De beer en de poes leker op die uit de stripverhalen, maar kwa sfeer en diepgang kon het nergens in de schaduw staan.

Maus zou een geweldige film opleveren indien door Terry Gilliam ofzo gemaakt.
Maar in de verkeerde handen kan dat erg gevaarlijk zijn. Het zou (en MOET) een bijzonder naargeestige film worden.

Cloud9:
Naar mijn mening kan je hiermee bruggen bouwen naar een 3-dimensionale marveluniversum wat voor de studiobazen financieel heel erg interessant kan zijn. In de eerste plaats vooral voor ons natuurlijk!

Ik ben meer van de DC - dat wil zeggen al mijn hele leven een Batman fan - maar ik moet juist zeggen dat ik vind dat ze met die hele Universes waarin al die verschillende series aan elkaar gelinkt worden de boel behoorlijk verziekt hebben. Als ik Batman lees interesseert het me helemaal niet wat the Flash ergens anders doet, bijvoorbeeld. Af en toe een grappige verwijzing (zoals krantenbericht wat je noemt) is wel aardig, maar daar moet het echt bij blijven.

Bijna nog erger vind ik CONTINUITY.
Alles moet zo worden gewikt en gewogen of het wel klopt met eerder vertelde dingen en met andere tegelijkertijd uitgegeven verhalen (zelf dus uit andere reeksen) dat het vertellen van gewoon een goed verhaal er niet of nauwelijks meer bij is.

Ik hou wel van die lekkere ouderwetse Comic Book Inconsistencies.

Maus door Gilliam klinkt zo bombastisch. Ik ben geen fan van beide. maar van mij mogen ze hoor. Al je begrijpt wat ik bedoel.

Kabukiman schreef:

Ik ben meer van de DC - dat wil zeggen al mijn hele leven een Batman fan - maar ik moet juist zeggen dat ik vind dat ze met die hele Universes waarin al die verschillende series aan elkaar gelinkt worden de boel behoorlijk verziekt hebben. Als ik Batman lees interesseert het me helemaal niet wat the Flash ergens anders doet, bijvoorbeeld. Af en toe een grappige verwijzing (zoals krantenbericht wat je noemt) is wel aardig, maar daar moet het echt bij blijven.

Bijna nog erger vind ik CONTINUITY.
Alles moet zo worden gewikt en gewogen of het wel klopt met eerder vertelde dingen en met andere tegelijkertijd uitgegeven verhalen (zelf dus uit andere reeksen) dat het vertellen van gewoon een goed verhaal er niet of nauwelijks meer bij is.

Ik hou wel van die lekkere ouderwetse Comic Book Inconsistencies.

Ik begrijp je punt volledig. Ik ben zelf ook een fan van de DC-comics. Komop the JLA. Meesterlijk. Maar zeg nou eerlijk: een kleine verwijzing in een batmanfilm naar superman (voorbeeld) geeft je toch een heel realistisch gevoel in dat universum. Kleine moeite groot gebaar.
Stel je daarna een Batman vs. Supermanfilm-film (die Batman wint!!!) voor.....nou dan ga je toch uit je dak?

Kennen jullie dan ook die LOBO strips van DC?

Offcorso! Alleen heb ik daarbij het gevoel dat het dan een hellboy-achtige verfilming zou worden. Nix mis mee, maar zeker ook niet spectaculair denk ik.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.lausd.k12.ca.us/Kennedy_HS/students/fall_99/Calvin&Hobbes.jpg

Casper (cq. Calvin) en Hobbes?

Ik denk dat ik maus liever als een soort tekenfilm zou zie. Soort van canon fodder uit Memories.

Maar vooral donker en grauw!

Spider-woman wil ik wel verfilmd zien worden....

Art
Firewoman en Iceman zouden wat mij betreft ook eens een keer een rol moeten krijgen in een vervolgdeel van Spider-Man. Ik was vroeger een fan van die tekenfilms.

M.A.S.K lijk me ok wel leuk
transformers word al gedaan dus daar ben ik zeer blij en benieuwd naar

Gast
geplaatst: vandaag om 10:49 uur

geplaatst: vandaag om 10:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.