• 13.714 nieuwsartikelen
  • 171.463 films
  • 11.376 series
  • 32.351 seizoenen
  • 633.966 acteurs
  • 197.105 gebruikers
  • 9.221.741 stemmen

Welke strips/tekenfilms zou jij graag zien verfilmd worden?

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 30827 berichten
  • 5356 stemmen

G.I. Joe zou ook wel een leuke actiefilm opleveren.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3049 stemmen

HBO schijnt bezig te zijn met PREACHER, wat mij betreft de beste graphic novel ooit. (Hou mijn hart vast) Sommig ander werk van Ennis is ook erg verfilmbaar.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3049 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Nou ik ben echt benieuwd naar een film van Donald Duck, lijkt me wel grappig.

Ehhh... die was eerst een film en toen pas een strip, hoor.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3049 stemmen

En jammer dat Blueberry verklooid werd.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2726 stemmen

Earthboy Jacobus

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

HBO schijnt bezig te zijn met PREACHER, wat mij betreft de beste graphic novel ooit. (Hou mijn hart vast) Sommig ander werk van Ennis is ook erg verfilmbaar.

Hou ik ook mijn hart voor vast. Sommige graphic novels kunnen maar beter nooit verfilmd worden (zoals Watchmen).

Hoewel ik toch een beetje benieuwd ben hoe ze de Saint of Killers gaat neerzetten ;p

Als HBO dan toch bezig is met comics, kunnen ze ook een serie gaan maken van 100 Bullets. Wat mij betreft de beste (crime) comic ooit.

soom

• 24886 berichten
  • 2723 stemmen

Lucky Luke! Ik hou helemaal niet van westerns, maar als er een film over Lucky Luke zou komen.. Dat zou ik echt super tof vinden, omdat ik benieuwd ben hoe dat er zou uit komen te zien.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Full feature van Invader Zim lijkt me erg gaaf.

En een nieuwe South Park zou ik ook wel zien zitten.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Phoenix schreef:

Dirk Jan! Of misschien Guust Flater. En een film van Invader Zim lijkt me ook erg gaaf.

Maar dat had ik al gezegd.

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

Trigie/Storm

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2726 stemmen

Trondheim's Lapinot zou geweldige tekenfilms op kunnen leveren

sinterklaas

• 11748 berichten
  • 3282 stemmen

I.R.S. , Vlad, Meerdere strips van Bilal.

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

Gizzmann schreef:

Trondheim's Lapinot zou geweldige tekenfilms op kunnen leveren

Zal juist de strip verminderen.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2726 stemmen

Huh? Nee hoor, niet als ze er een Franse animatieproductie van maken in dezelfde tekenstijl, dat zou juist geweldig zijn en in Frankrijk gelijk een hit worden die Trondheim dan gelijk wat meer bekendheid zou geven in de rest van de wereld. Daarnaast heeft elk album een andere sfeer en zou je zo een hele filmreeks kunnen maken die alle genres af gaan.

Van Astrix & Obelix zijn toch ook films gemaakt, sommige scoren hier zelfs best laag. Maakt dat de strips ineens slechter?

Justice4All

• 2152 berichten
  • 457 stemmen

soom schreef:

Lucky Luke! Ik hou helemaal niet van westerns, maar als er een film over Lucky Luke zou komen.. Dat zou ik echt super tof vinden, omdat ik benieuwd ben hoe dat er zou uit komen te zien.

Lucky Luke is al verfilmt gespeeld door Terence Hill

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

Southpark xD

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

N811 schreef:

Trigie/Storm

Ik wilde het net zeggen!

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

Justice4All schreef:

(quote)
Lucky Luke is al verfilmt gespeeld door Terence Hill

en ook aanwezig in de franse film 'les dalton'

thundercats lijkt mij wel een mooie cgi film waard

Justice4All

• 2152 berichten
  • 457 stemmen

deTuinman schreef:

(quote)

en ook aanwezig in de franse film 'les dalton'

thundercats lijkt mij wel een mooie cgi film waard

jaja je gaat niet geloven maar is ook in turks uitgekomen

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

heb je daar een link van?

m'n droom komt iig uit!

It was announced on June 5, 2007, that Warner Brothers is making a CGI-animated feature film of ThunderCats. The script has been written by Paul Sopocy and will be produced by Spring Creek Productions. It is set for a summer 2010 release.

stephan73

• 6239 berichten
  • 14283 stemmen

Ik zou graag een verfilming zien van de Metabaronnen! Mag meteen degene die verantwoordelijk is voor het verhaal (Alejandro Jodorowsky) de regie gaan voeren!

N811

• 1459 berichten
  • 913 stemmen

Gizzmann schreef:

Huh? Nee hoor, niet als ze er een Franse animatieproductie van maken in dezelfde tekenstijl, dat zou juist geweldig zijn en in Frankrijk gelijk een hit worden die Trondheim dan gelijk wat meer bekendheid zou geven in de rest van de wereld. Daarnaast heeft elk album een andere sfeer en zou je zo een hele filmreeks kunnen maken die alle genres af gaan.

Van Astrix & Obelix zijn toch ook films gemaakt, sommige scoren hier zelfs best laag. Maakt dat de strips ineens slechter?

Een animatieproductie klinkt heel aantrekkelijk...

Trigoo

• 65 berichten
  • 34 stemmen

Deze 2 zijn zeker de moeite om te verfilmen, maar dan liefst in de animatiesfeer

1. Trigie.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

2. Storm.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

cucciolo

• 491 berichten
  • 1086 stemmen

Justice4All schreef:

(quote)
Ja man, dat lijk me echt cool.

Dat zou dit jaar gebeuren! Maar aan de site van NL film te zien hebben ze het toch nog even uitgesteld.. ;-( Kennelijk zien ze meer animo in 'Jan Jans en de kinderen'.

cucciolo

• 491 berichten
  • 1086 stemmen

Quote is niet te zien. Ik refereerde naar Joop Klepzeiker.

beavis

• 6610 berichten
  • 14400 stemmen

Grappig dat ik dit topic tegen het lijf loop, heb altijd ook wel een paar favoriete stripboeken die me perfecte storyboards lijken voor unieke film, en wel de volgende:

met post-apocalyptische setting weer helemaal in de mode zou deze zeer goed verfilmd kunnen worden

(afbeelding)

dit verhaal uit hetzelfde comic book universum vind ik nog sterker, heel cinematisch, heel Europees (gemaakt door twee Joegoslavische artiesten met de Balkan-oorlog als duidelijke referentie)

(afbeelding)

Een van mijn favoriete Comes albums

(afbeelding)

vooral de interactie met de kat zou ik wel in een film willen zien, al is iets dergelijks al eens gedaan in een Japanse jeugdfilm waarvan ik nu even niet op de titel kom... iets met een miniatuur samurai op een kat

en deze

(afbeelding)

zit vol met zulke prachtige surrealistische visioenen... zal misschien iets te weinig verhaal zijn voor een lange film... maar zou hoe dan ook geweldig zijn op het grote scherm, in de vroege jaren 70 gemaakt had de film dan een missing link tussen 2001 en the Holy Mountain kunnen zijn, trippy.

En, zoals Onderhond al jaren geleden aangaf (en er is ooit een anime short ding van gemaakt dat niet echt impressive was)

(afbeelding)

combineert surrealistische visioenen met een post-apocalyptische roadmovie feel op een cosmische schaal. Geweldig voor in de bios, maar ook deze film moet dan wel echt grOOts (duur ) gedaan worden, en het publiek is waarschijnlijk alleen cUlt (klein )

alexspyforever

• 21322 berichten
  • 2328 stemmen

Een live action film van She-Ra: Princess of Power zou ik wel zien zitten. Andere mogelijkheden eentje van de Filmation Ghostbusters (dat duo met de gorilla en dus niet die 4 snullen uit de jaren 80 films).

Tekenfilm en/of live action van Sophie van Jidéhem!

Bakelandt zou ook wel leuk zijn zowel als tekenfilm als live action zolang het maar KNT is haha. Natasja de stewardess al twijfel ik of dat iets leuks zou opleveren. Yoko Tsuno zou leuke sci-fi kunnen opleveren.

Brix en baspls hebben jullie nog dromen in die zin?

Brix

• 19557 berichten
  • 4927 stemmen

alexspyforever

Ik denk dan vooral aan Blake & Mortimer als live action film(s)

De aanzet is er al vaker geweest, maar het is er nooit van gekomen.

Dat zou een pracht van een serie kunnen worden, met vele mogelijkheden.

Film Pegasus (moderator films)

• 30827 berichten
  • 5356 stemmen

De Blauwbloezen lijkt me wel een heerlijke filmreeks (of tv-serie) en er is nog geen verfilming van Nero!

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Brix schreef:

Ik denk dan vooral aan Blake & Mortimer als live action film(s)

Dat zou ik ook erg graag willen zien!

alexspyforever schreef:

Brix en baspls hebben jullie nog dromen in die zin?

Ik zou zelf graag nog eens een écht goede Kuifje-verfilming willen hebben. Of echt een goede verfilming van een album of een origineel avontuur. Ik vond - hoewel ik er destijds van genoten heb - de Spielberg-film toch een beetje tegenvallen, voornamelijk door een aantal tamelijk bizarre verhaalkeuzes.

Andere stripreeksen die ook eens op het witte doek mogen van mij zijn:

- Storm / Trigië (al lijkt me dat knap lastig)

- Tristan of een andere goede middeleeuwse strip

- Maus eventueel, al ziet de maker dat zelf niet zo zitten

Brix

• 19557 berichten
  • 4927 stemmen

baspls schreef:

Ik zou zelf graag nog eens een écht goede Kuifje-verfilming willen hebben. Of echt een goede verfilming van een album of een origineel avontuur. Ik vond - hoewel ik er destijds van genoten heb - de Spielberg-film toch een beetje tegenvallen, voornamelijk door een aantal tamelijk bizarre verhaalkeuzes.

Ja, ook mijn idee

Wat ik persoonlijk nog eens graag verfilmd zou willen zien, zijn de Douwe Dabbert strips: De poort naar oost, De schacht naar Noord, De weg naar west, en de zee naar zuid, eventueel deze vier strips in 1 film, het blijven fantastische verhalen !!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.