- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Welke strips/tekenfilms zou jij graag zien verfilmd worden?
Welke strips/tekenfilms zou jij graag zien verfilmd worden?

Film Pegasus (moderator films)
-
- 30827 berichten
- 5356 stemmen
G.I. Joe zou ook wel een leuke actiefilm opleveren.

Wouter
-
- 18698 berichten
- 3049 stemmen
HBO schijnt bezig te zijn met PREACHER, wat mij betreft de beste graphic novel ooit. (Hou mijn hart vast) Sommig ander werk van Ennis is ook erg verfilmbaar.

Wouter
-
- 18698 berichten
- 3049 stemmen
Ehhh... die was eerst een film en toen pas een strip, hoor.

Wouter
-
- 18698 berichten
- 3049 stemmen
En jammer dat Blueberry verklooid werd.

JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
HBO schijnt bezig te zijn met PREACHER, wat mij betreft de beste graphic novel ooit. (Hou mijn hart vast) Sommig ander werk van Ennis is ook erg verfilmbaar.
Hou ik ook mijn hart voor vast. Sommige graphic novels kunnen maar beter nooit verfilmd worden (zoals Watchmen).
Hoewel ik toch een beetje benieuwd ben hoe ze de Saint of Killers gaat neerzetten ;p
Als HBO dan toch bezig is met comics, kunnen ze ook een serie gaan maken van 100 Bullets. Wat mij betreft de beste (crime) comic ooit.

soom
-
- 24886 berichten
- 2723 stemmen
Lucky Luke! Ik hou helemaal niet van westerns, maar als er een film over Lucky Luke zou komen.. Dat zou ik echt super tof vinden, omdat ik benieuwd ben hoe dat er zou uit komen te zien.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3223 stemmen

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Full feature van Invader Zim lijkt me erg gaaf.
En een nieuwe South Park zou ik ook wel zien zitten.

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Dirk Jan! Of misschien Guust Flater. En een film van Invader Zim lijkt me ook erg gaaf.
Maar dat had ik al gezegd.

Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2726 stemmen
Trondheim's Lapinot zou geweldige tekenfilms op kunnen leveren

sinterklaas
-
- 11748 berichten
- 3282 stemmen
I.R.S. , Vlad, Meerdere strips van Bilal.

N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Trondheim's Lapinot zou geweldige tekenfilms op kunnen leveren

Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2726 stemmen
Huh? Nee hoor, niet als ze er een Franse animatieproductie van maken in dezelfde tekenstijl, dat zou juist geweldig zijn en in Frankrijk gelijk een hit worden die Trondheim dan gelijk wat meer bekendheid zou geven in de rest van de wereld. Daarnaast heeft elk album een andere sfeer en zou je zo een hele filmreeks kunnen maken die alle genres af gaan.
Van Astrix & Obelix zijn toch ook films gemaakt, sommige scoren hier zelfs best laag. Maakt dat de strips ineens slechter?

Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Lucky Luke! Ik hou helemaal niet van westerns, maar als er een film over Lucky Luke zou komen.. Dat zou ik echt super tof vinden, omdat ik benieuwd ben hoe dat er zou uit komen te zien.

Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Trigie/Storm
Ik wilde het net zeggen!

deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
en ook aanwezig in de franse film 'les dalton'
thundercats lijkt mij wel een mooie cgi film waard

Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
en ook aanwezig in de franse film 'les dalton'
thundercats lijkt mij wel een mooie cgi film waard

deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
heb je daar een link van?
m'n droom komt iig uit!
It was announced on June 5, 2007, that Warner Brothers is making a CGI-animated feature film of ThunderCats. The script has been written by Paul Sopocy and will be produced by Spring Creek Productions. It is set for a summer 2010 release.

stephan73
-
- 6239 berichten
- 14283 stemmen
Ik zou graag een verfilming zien van de Metabaronnen! Mag meteen degene die verantwoordelijk is voor het verhaal (Alejandro Jodorowsky) de regie gaan voeren!

N811
-
- 1459 berichten
- 913 stemmen
Huh? Nee hoor, niet als ze er een Franse animatieproductie van maken in dezelfde tekenstijl, dat zou juist geweldig zijn en in Frankrijk gelijk een hit worden die Trondheim dan gelijk wat meer bekendheid zou geven in de rest van de wereld. Daarnaast heeft elk album een andere sfeer en zou je zo een hele filmreeks kunnen maken die alle genres af gaan.
Van Astrix & Obelix zijn toch ook films gemaakt, sommige scoren hier zelfs best laag. Maakt dat de strips ineens slechter?
Een animatieproductie klinkt heel aantrekkelijk...

Trigoo
-
- 65 berichten
- 34 stemmen
Deze 2 zijn zeker de moeite om te verfilmen, maar dan liefst in de animatiesfeer
1. Trigie.
2. Storm.

cucciolo
-
- 491 berichten
- 1086 stemmen
Dat zou dit jaar gebeuren! Maar aan de site van NL film te zien hebben ze het toch nog even uitgesteld.. ;-( Kennelijk zien ze meer animo in 'Jan Jans en de kinderen'.

cucciolo
-
- 491 berichten
- 1086 stemmen
Quote is niet te zien. Ik refereerde naar Joop Klepzeiker.

beavis
-
- 6610 berichten
- 14400 stemmen
Grappig dat ik dit topic tegen het lijf loop, heb altijd ook wel een paar favoriete stripboeken die me perfecte storyboards lijken voor unieke film, en wel de volgende:
met post-apocalyptische setting weer helemaal in de mode zou deze zeer goed verfilmd kunnen worden
dit verhaal uit hetzelfde comic book universum vind ik nog sterker, heel cinematisch, heel Europees (gemaakt door twee Joegoslavische artiesten met de Balkan-oorlog als duidelijke referentie)
Een van mijn favoriete Comes albums
vooral de interactie met de kat zou ik wel in een film willen zien, al is iets dergelijks al eens gedaan in een Japanse jeugdfilm waarvan ik nu even niet op de titel kom... iets met een miniatuur samurai op een kat
en deze
zit vol met zulke prachtige surrealistische visioenen... zal misschien iets te weinig verhaal zijn voor een lange film... maar zou hoe dan ook geweldig zijn op het grote scherm, in de vroege jaren 70 gemaakt had de film dan een missing link tussen 2001 en the Holy Mountain kunnen zijn, trippy.
En, zoals Onderhond al jaren geleden aangaf (en er is ooit een anime short ding van gemaakt dat niet echt impressive was)
combineert surrealistische visioenen met een post-apocalyptische roadmovie feel op een cosmische schaal. Geweldig voor in de bios, maar ook deze film moet dan wel echt grOOts (duur ) gedaan worden, en het publiek is waarschijnlijk alleen cUlt (klein
)

alexspyforever
-
- 21322 berichten
- 2328 stemmen
Een live action film van She-Ra: Princess of Power zou ik wel zien zitten. Andere mogelijkheden eentje van de Filmation Ghostbusters (dat duo met de gorilla en dus niet die 4 snullen uit de jaren 80 films).
Tekenfilm en/of live action van Sophie van Jidéhem!
Bakelandt zou ook wel leuk zijn zowel als tekenfilm als live action zolang het maar KNT is haha. Natasja de stewardess al twijfel ik of dat iets leuks zou opleveren. Yoko Tsuno zou leuke sci-fi kunnen opleveren.

Brix
-
- 19557 berichten
- 4927 stemmen
Ik denk dan vooral aan Blake & Mortimer als live action film(s)
De aanzet is er al vaker geweest, maar het is er nooit van gekomen.
Dat zou een pracht van een serie kunnen worden, met vele mogelijkheden.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 30827 berichten
- 5356 stemmen
De Blauwbloezen lijkt me wel een heerlijke filmreeks (of tv-serie) en er is nog geen verfilming van Nero!

baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Ik denk dan vooral aan Blake & Mortimer als live action film(s)
Dat zou ik ook erg graag willen zien!
Ik zou zelf graag nog eens een écht goede Kuifje-verfilming willen hebben. Of echt een goede verfilming van een album of een origineel avontuur. Ik vond - hoewel ik er destijds van genoten heb - de Spielberg-film toch een beetje tegenvallen, voornamelijk door een aantal tamelijk bizarre verhaalkeuzes.
Andere stripreeksen die ook eens op het witte doek mogen van mij zijn:
- Storm / Trigië (al lijkt me dat knap lastig)
- Tristan of een andere goede middeleeuwse strip
- Maus eventueel, al ziet de maker dat zelf niet zo zitten

Brix
-
- 19557 berichten
- 4927 stemmen
Ik zou zelf graag nog eens een écht goede Kuifje-verfilming willen hebben. Of echt een goede verfilming van een album of een origineel avontuur. Ik vond - hoewel ik er destijds van genoten heb - de Spielberg-film toch een beetje tegenvallen, voornamelijk door een aantal tamelijk bizarre verhaalkeuzes.
Ja, ook mijn idee

Frere Renard
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Wat ik persoonlijk nog eens graag verfilmd zou willen zien, zijn de Douwe Dabbert strips: De poort naar oost, De schacht naar Noord, De weg naar west, en de zee naar zuid, eventueel deze vier strips in 1 film, het blijven fantastische verhalen !!