- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmclichés
Filmclichés
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Personages met een Nederlandse achternaam spelen bijna altijd een Bad Guy 
en meestal zijn het dan nog onbestaande namen, ze nemen "Van" en zetten er gewoon iets achter en dan denken ze dat ze een Nederlandse of Vlaamse naam hebben ...
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ja, zoals Ludwig VAN in 'a clockwork orange'. Die dreef Alex ook tot zijn daden! 
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Haha, da's waar. Ze nemen "van" en als achternaam of zelfstandig naamwoord bijvoorbeeld "Windmill" of "Johnson".
Van Johnson, dzjeez 
Stuff
-
- 103 berichten
- 0 stemmen
Haha, da's waar. Ze nemen "van" en als achternaam of zelfstandig naamwoord bijvoorbeeld "Windmill" of "Johnson".
Van Johnson, dzjeez 
Johnson....doet me denken aan The Big Lebowski
.
Ontopic: weet niet of hij al is genoemd maar dat een schurk vlak voordat de held bijna sterft nog even zijn complete masterplan vertelt. Waarna de held alsnog vrij komt en de dag/aarde/mooie vrouw redt.
(Mooie satire hierop in Dogma!
)
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Slechterig gaat de pijp uit, goederik kijkt even of hij wel echt dood is, en HOPPA! Daar komt de slechterik nog éénmaal tot leven om wederom wild om zich heen te trappen. Maar natuurlijk delft hij uiteindelijk op spectaculaire wijze het onderspit.
Droopy
-
- 357 berichten
- 406 stemmen
Zijn de telefoonnummers in amerikaanse films al genoemd ?
555 ....
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Dat is om dat 555- een prefix is die in de VS (tot voor kort) uitsluitend gereserveerd was voor films en tv-programma's, opdat geen echte nummers gebruikt hoeven te worden.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Het eerste wat ík dus doe als ik mijn huis binnenkom is: het licht aan. Suffe actrices.
LOL
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Als mensen in films 'snachts hun licht uitdoen gaat er buiten vaak ineens een maan schijnen.
Als mensen wakker worden van een avond wilde sex staan ze altijd op met de lakens om zich heengeslagen.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Als mensen wakker worden van een avond wilde sex staan ze altijd op met de lakens om zich heengeslagen.
Dat doet toch iedereen 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ja, en hun onderbroek kunnen ze gewoon makkelijk terugvinden 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ja, en hun onderbroek kunnen ze gewoon makkelijk terugvinden
Ik vind dat die mensen in films altijd ineens heel erg preuts zijn geworden sochtends. Maar ja aan de andere kant. Ze 'doen' t ook altijd onder de lakens, zodat ze elkaar maar niet hoeven te zien.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ik vind dat die mensen in films altijd ineens heel erg preuts zijn geworden...
Heb ik dus rekening mee gehouden
(sorry... kon het niet laten)
Droopy
-
- 357 berichten
- 406 stemmen
Dat is om dat 555- een prefix is die in de VS (tot voor kort) uitsluitend gereserveerd was voor films en tv-programma's, opdat geen echte nummers gebruikt hoeven te worden.
Weer wat geleerd. Dank
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
Een undercoveragent die niet meer weet wat goed en fout is en zich gaat gedragen als de criminelen die hij juist probeert te pakken.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Als mensen in films 'snachts hun licht uitdoen gaat er buiten vaak ineens een maan schijnen.
En als dat in Nederlandse films niet gebeurt hoor je 'Daar gaan ze weer...'
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
weet niet of het al genoemd is, maar in veel films hebben ze nieuwe geweren en pistolen uitgevonden. Van het soort dat je nooit hoeft te herladen.
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
-Vaders zitten altijd uitgezakt in hun stoel,(het liefst met een biertje) naar een footballwedstrijd te kijken.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Hoeveel ontsnappingen via de ventilatieschacht hebben we niet al gezien? Het grappigst vond ik die van Obi-Wan en Qui-Gon in Phantom Menace, waar ze zelfs niet langer de moeite namen om de ontsnapping in beeld te brengen.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
-Vaders zitten altijd uitgezakt in hun stoel,(het liefst met een biertje) naar een footballwedstrijd te kijken.
dat is toch ook zo 
pinky
-
- 373 berichten
- 1999 stemmen
Als de grote held vlak voor het einde van de film een verschrikkelijke ontdekking doet legt hij altijd het hoofd in de schouders en verkondigt op luide toon "NOOOOOOOOOOOO!". (Altijd "No", nooit eens Yes of GVD of Shit of zo.) En de nagalm mag hierbij natuurlijk niet ontbreken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
En de nagalm mag hierbij natuurlijk niet ontbreken.
En het liefst nog in slow motion ook.
mr.Frielink
-
- 744 berichten
- 0 stemmen
...En vervolgens natuurlijk overschakelen naar een shot waarbij de hele stad te zien is, om te benadrukken dat hij écht hard schreeuwt..
pinky
-
- 373 berichten
- 1999 stemmen
Zat er nog eens over te denken: volgens mij is Superman (The Movie) hiermee trendsetter geweest. Of weet er iemand nog oudere voorbeelden?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Zat er nog eens over te denken: volgens mij is Superman (The Movie) hiermee trendsetter geweest. Of weet er iemand nog oudere voorbeelden?
Pfoe. veel ouder. kan me zwart wit beelden herinneren.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
niet echt cliché, maar toch wel grappig IMO :
zowel Superman als Zorro worden nooit herkend (ook niet door hun naasten, collega's en vrienden) in het dagelijkse leven hoewel ze slechts een bril afzetten (Superman) en een oogmasker en hoed (Zorro) dragen en natuurlijk een ander kostuum aantrekken.
Wat ook nooit iemand opvalt, is dat wanneer Zorro of Superman de held komen uithangen, Don Diego of Clark Kent daar net op dat moment niet is.
Mza
-
- 356 berichten
- 1924 stemmen
niet echt cliché, maar toch wel grappig IMO :
zowel Superman als Zorro worden nooit herkend (ook niet door hun naasten, collega's en vrienden) in het dagelijkse leven hoewel ze slechts een bril afzetten (Superman) en een oogmasker en hoed (Zorro) dragen en natuurlijk een ander kostuum aantrekken.
Dit wordt erg mooi op de hak genomen in Mystery Men.
Mr. Furious: That's because Lance Hunt *IS* Captain Amazing
The Shoveler: Don't start that *again*. Lance Hunt wears glasses. Captain Amazing *doesn't* wear glasses!
Mr. Furious: He takes them off when he transforms.
The Shoveler: That doesn't make any sense, he wouldn't be able to see.
Ralfke
-
- 764 berichten
- 2075 stemmen
Op politiebureaus zitten/hangen/lopen altijd massa's troittoirprostituées...