• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.894 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.282 stemmen

Filmclichés

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

En computers bliepen en piepen de godganse tijd, je zou er als gebruiker totaal gestoord van worden. Als je vervolgens op enter drukt, log je niet in zonder eerst door wat idiote animaties te moeten worstelen. Waarom compu's in films altijd extra spectaculair moeten zijn, is me een raadsel.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

En computers hebben altijd letters voor slechtzienden.

pinky

• 373 berichten
  • 1999 stemmen

In films nemen mensen altijd net een slokje als ze het verschrikkelijke nieuws horen en er is er nog nooit eentje geweest die zich dan NIET verslikte.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

of bij massale vechtpartijen, dat ´de held´ maar door een iemand tegelijk wordt aangevallen. er staan tien man om hem heen, wanneer ´de held´ de eerste heeft neergemept, volgt de tweede, waarna de derde etc.

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

Het is toch altijd, vrouw heeft sex, vrouw is zwanger?

Het enige juiste is:

man ontdekt vrouw en vindt sex uit

vrouw ontdekt sex en vindt het huwelijk uit

(ik heb net een waslijst van dergelijke ontdekkingen en uitvindingen van mannen en vrouwen binnengekregen en ik vond deze wel van toepassing)

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

- Uitzoomen, zodat je uiteindelijk een groot deel van de stad te zien krijgt.

- Na uit de hand gelopen ruzies gooit mevrouw altijd dr drankje over dr man heen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Leuke cliché's in filmgeluid:

http://www.filmsound.org/cliche/

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Autisten kunnen altijd iets speciaals. Dr is dr geen een in een film die maar een beetje voor zich uit loopt te kwijlen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Sling Blade? Billy Bob heeft niet echt superkrachten toch? En in One Flew over the Cuckoo's nest zitten er toch echt een paar die alleen maar een beetje voor zich uit lopen te kwijlen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

En computers bliepen en piepen de godganse tijd, je zou er als gebruiker totaal gestoord van worden. Als je vervolgens op enter drukt, log je niet in zonder eerst door wat idiote animaties te moeten worstelen. Waarom compu's in films altijd extra spectaculair moeten zijn, is me een raadsel.

is dit niet omdat men anders rechten moet betalen voor het laten zien van een bestaand programma? Als men zelf wat in elkaar knutselt hoeft dat niet. Of zit ik er nu naast? Dat is de enige reden die ik kan bedenken namelijk.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

Kinderen zijn vaak erg bij de hand en/of intelligent!

Stuff

• 103 berichten
  • 0 stemmen

Da Jando schreef:

Kinderen zijn vaak erg bij de hand en/of intelligent!

Cliché of life

Spider

• 324 berichten
  • 1063 stemmen

Sylvia Kristel die haar kleren uittrekt.

Spider

• 324 berichten
  • 1063 stemmen

Shannon Tweed die haar kleren uittrekt.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

tovenaar schreef:

is dit niet omdat men anders rechten moet betalen voor het laten zien van een bestaand programma? Als men zelf wat in elkaar knutselt hoeft dat niet. Of zit ik er nu naast?

Maar knutsel dan iets in elkaar wat er werkbaar uitziet, in plaats van dat een FBI-dossier moet worden opgehaald met een interface die helemaal moet worden opgebouwd (met geluid, natuurlijk) en in beeld vliegende foto's van de verdachte en zijn vingerafdrukken. Om even iets te noemen.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

BoordAppel schreef:

Autisten kunnen altijd iets speciaals. Dr is dr geen een in een film die maar een beetje voor zich uit loopt te kwijlen.

Je zegt 't! Toevallig heb ik gisteren nog naar 'Cube' zitten kijken, en hallee: de autist is een rekenwonder.

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

geronimo schreef:

Men wordt net wakker en dan gaan ze zoenen! Poets toch eerst je tanden, mensen!

Sex (dus ook zoenen) is toch veel lekkerder (want lomer) 's ochtends, Geronimo. Dan zie je elkaar weer opnieuw in het frisse ochtendlicht... en dan komt van het één het ander.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Nouja, met sex hoef je niet te merken dat je partner zijn tanden nog niet gepoetst heeft... Da's toch wel even anders, vind ik.

Verder zie ik in Hollywoodfilms altijd alleen maar post-coïtale sex (ik dacht, laat ik er eens een moeilijk woord tegen aan slingeren).

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

herman78 schreef:

Nouja, met sex hoef je niet te merken dat je partner zijn tanden nog niet gepoetst heeft...

Jij zoent dus niet als je sex hebt, of jij schaart zoenen niet onder sex? Wonderlijk.

Verder zie ik in Hollywoodfilms altijd alleen maar post-coïtale sex (ik dacht, laat ik er eens een moeilijk woord tegen aan slingeren).

Grappig, ik zie juist veel pro-coïtale sex in Hollywoodfilms, en dan draait de camera decent weg van de actie.

Stuff

• 103 berichten
  • 0 stemmen

Grappig, ik zie juist veel pro-coïtale sex in Hollywoodfilms, en dan draait de camera decent weg van de actie.

Ik neem aan dat je PRE-coïtale sex bedoelt ?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

renske schreef:

Jij zoent dus niet als je sex hebt, of jij schaart zoenen niet onder sex? Wonderlijk.

's Ochtends niet nee. Alhoewel, ik weet eigenlijk niet. Denk haast van wel, stiekem. Gaat meestal toch vanzelf. Maar als er niet gesext wordt, dan ook niet gezoend. Hooguit als de een eerder uit bed gaat dan de ander, bij wijze van afscheidskus.

Ja, dat klopt eigenlijk wel. En na afloop zie je ze dan samen een peuk roken? Alhoewel, dat mag tegenwoordig niet meer met de nieuwe regelgeving.

[sorry als deze reactie te openbarend of te onsamenhanged is. op dit tijdstip ben ik niet meer helemaal toerekeningsvatbaar. ]

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Stuff schreef:

(quote)

Ik neem aan dat je PRE-coïtale sex bedoelt ?

LOL. Voor anti-coïtale sex moet je waarschijnlijk ook weer in heel andere streken wezen.

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

Fuck, ja, pre bedoel ik. Ik zocht het nog op in mijn woordenboek maar Latijnse voorzetsels zijn niet mijn sterkste punt. Woorden met een ij/ei trouwens ook niet.

Ik ben trouwens wel pro-pre-coïtale sex.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

is mischien al gezegd:

de verbinding wordt verbroken wat gevolgd wordt door het meermalen tikken op de haak en herhaledn 'hallo' te roepen...ooit iemand een film gezien waar de verbinding ook weer terug kwam?

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

Deze is misschien ook al gezegd:

dat mensen (meestal vrouwen in thrillers ofzo) hun huis binnenkomen 's avonds en dan minutenlang van alles doen in dat donkere huis totdat de Grote Crimineel uit een hoekje opduikt. God wat een verrassing.

Het eerste wat ík dus doe als ik mijn huis binnenkom is: het licht aan. Suffe actrices.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Bij een bedscene altijd.....de camera 'sluipt'het huis in en observeert langzaamaan de uitgetrokken kleren en het ondergoed om uiteindelijk bij de naakte mensen in bed aan te belanden. Bah!

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Als er jongeren zijn die per se vrouwen willen scoren lukt het ook altijd

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Behalve wanneer het nerds zijn, dan weet je al precies wanneer en hoe het gaat mislopen.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Personages met een Nederlandse achternaam spelen bijna altijd een Bad Guy

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Dat er in elke hollywood-film tegenwoordig een fransman moet zitten (heb ik me ook aan geergerd bij Reloaded).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.