- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Van welke game moeten ze een film maken?
Van welke game moeten ze een film maken?

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3047 stemmen
Burton heeft met Corpse Bride en Night Before Christmas qua stijl al een stapje in de goede richting gedaan dus van mij mag hij zich nu wel wagen aan een Grim Fandango verfilming
Bioshock lijkt me ook ideaal en dan ben ik vooral benieuwd naar het ontwerp van Rapture.
Mass Effect heeft een perfect universum voor een hele reeks films.
Monkey Island lijkt me ook geschikt voor een film met een heerlijke vakantiegevoel. Zon, zee, strand en natuurlijk lots of droge humor en verwijzingen naar andere games en films.
Duke Nukem hoop ik ook nog steeds op al is degene die Duke moet spelen alles bepalend.

daxclusive
-
- 2552 berichten
- 2148 stemmen
Hopelijk komen een van deze games ooit uit op de film markt.
-Alan Wake
-Saints Row
-Yakuza
Ik kan ook wel zeggen een verfilming van Soldier Front of Ghost Recon 2, maar er zijn al veel goede oorlogs/schiet films.
De Sims kan intressant wezen, maar dan krijg je toch een standaard real-life filmpje te zien, omdat de Sims daar ook op gebasseerd is. Het is gewoon je eigen virtual life, daar kan je dus geen verfilming mee maken (dan kom je op het standaard film niveau terug).

daxclusive
-
- 2552 berichten
- 2148 stemmen
Fatal Frame (Kiyoshi Kurosawa/Hideo Nakata))
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Peter Jackson)
Tomb Raider (Jon Turteltaub/Steven Spielberg)
Tomb Raider is al jaren geleden 2 maal verfilmd.
Lara Croft: Tomb Raider (2001)
Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life (2003)

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2797 stemmen
In Film > Algemeen > Games die verfilmd moeten worden!:
Ervan uitgaand dat het op een goede wijze gebeurt, welke games moeten verfilmd worden? Vermeld ook even of het een film of een serie moet worden

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3047 stemmen
-Yakuza
Je hebt geluk, die is ook al verfilmd en behoort toevallig tot mijn favoriete gameverfilming ooit, geregisseert door überheld Takashi Miike. Ben zelf ook een groot fan van de Yakuza-reeks.

Diceplayer
-
- 4 berichten
- 1 stemmen
Uncharted schreeuwt om verfilmd te worden.
Als het er ooit van komt hoop ik dat ze dezelfde kwaliteit aanhouden als de games.
Bij gebrek aan goede westerns de laatste jaren zou Read Dead Redemption ook niet slecht zijn.

jazzzz
-
- 579 berichten
- 865 stemmen
- Age of Mythology
- Red Alert 2
- GTA
- Call of Duty

dapledo
-
- 12 berichten
- 282 stemmen
zie al een aantal zoals rdr die ik wel graag zou willen zien en daar wil ik halo aan toevoegen.

stfuympos
-
- 13328 berichten
- 718 stemmen
Niet zozeer een game maar Noughty Dogg mag van mij wel een film maken.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sony heeft de titel Last of Us dus gereserveerd. Pretty fucking sweet.Heel goed nieuws, echt een game die een film verdient.

horizons
-
- 5449 berichten
- 2187 stemmen
Niet zozeer maken maar wel eindelijk overal toegeven dat Pirates of the Carribean zwaar geinspireerd is door the Secret of Monkey Island.
Dan dus een verfilming van Monkey Island II.
Space Quest is ook wel cool om te verfilmen. I tm IV ofzo.
It Came from the Desert (oh wacht dat is een game gebaseerd op '60 b-films )
Quest for Glory I
Lemmings... hoe een ras opeens hun normaal gedrag ging aanpassen door "God-hand"

horizons
-
- 5449 berichten
- 2187 stemmen
Maniac Mansion: Day of the Tentacle
Ja, die ook.