- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Van welke game moeten ze een film maken?
Van welke game moeten ze een film maken?
irene83
-
- 57 berichten
- 1 stemmen
Van welke computergame moeten ze een film maken? Ik vind Splinter Cell wel een goede 
De Vries
-
- 97 berichten
- 1778 stemmen
baldur's gate.....of final fantasy
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
lol... worms 
Ja! Geweldig idee.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Sokoban
.
Liever zie ik geen films van games. Gaat altijd verkeerd. Neem nou Doom. Deze wordt geregisseerd door de regisseur van Cradle 2 The Grave.... 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Dat is toch nog niet zeker mag ik hopen? Van Wolfenstein moet ook een film gemaakt worden. Nazi Zombies afknallen is altijd leuk.
Kyra
-
- 285 berichten
- 93 stemmen
Ja, inderdaad van (Return to Castle) Wolfenstein en ook van Quake en Diablo 2. En natuurlijk van Carmagaddon 
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Het lijkt me compleet zinloos om van al die shooters een film te maken.
Wat is daar nou de meerwaarde van: het plot, de vormgeving...?...nah...
Metal Gear Solid is natuurlijk dé game om te verfilmen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
RtCW gespeeld? Kan een hele sfeervolle film worden, leuk verhaaltje ook. Van Quake lijkt het me dan weer geen goed idee, vanwege een compleet gebrek aan plot.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Eh nee, RtCW heb ik dan niet gespeeld. 
Maar over het algemeen is het plot van een FPS in twee zinnen te vertellen.
De grap van zo'n game is natuurlijk dat je zelf achter de controls zit, maar om nou anderhalf uur naar zo'n knallende b-acteur te zitten koekeloeren.... nee dank U...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Als het goed uitgevoerd is zeg ik ja, Predator en Aliens bijvoorbeeld. Helaas is het gros van dat soort films idd erg belabberd.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Een van die oude Sierra spellen, m.n. Leisure Suit Larry, fantastische humor!
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Tjah, op verfilmingen van FPS'ers zit ik inderdaad niet bepaald te wachten. Het verhaal van Doom en Quake gaat niet verder dan 'je bent ergens terechtgekomen waar heel veel monsters zitten, overal liggen guns verstopt, je staat er alleen voor en je moet alles afknallen wat je ziet'. Plus: je hebt niet eens een zichtbare hoofdpersoon.
Kyra
-
- 285 berichten
- 93 stemmen
Misschien zou GTA Vice City het ook leuk doen als film.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Counter-strike. En dan soort als the running man
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind het inderdaad onbegrijpelijk dat er nog nooit een Prince of Persia film is gemaakt.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik vind het inderdaad onbegrijpelijk dat er nog nooit een Prince of Persia film is gemaakt.
Maar Prince Of Persia, tenminste de Amiga-versie die ik ken, is plotgewijs toch ook verre van interessant?