- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Kijkwijzer (leeftijd en films)
Kijkwijzer (leeftijd en films)
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Nou, dat was bepaald niet mijn gevoel na die film...
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
Nou, dat was bepaald niet mijn gevoel na die film...
Ik ben blij omdat ik niet 16 ben en hem toch in de bios heb kunnen zien vandaar gelukt.
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
Koop een taart en ga het vieren
.
Zal ik doen?
n00r
-
- 669 berichten
- 1069 stemmen
Je zou het maar durven hoor naar een 16+ film gaan als je nog geen 16 bent. Knap van je gast!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Kijkwijzer internationaal vergeleken
"De resultaten van een recente internationale vergelijking van twaalf films.
De classificatie van Kijkwijzer wordt hierin vergeleken met de filmclassificatie van zes andere Europese landen."
Opvallend dat de kijkwijzer in Frankrijk veel soepeler is. Bijna alle geselecteerde films krijgen AL aanduiding.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Haha, heerlijk. Lekker met een 4-jarige koter naar 'Widows' in de bioscoop. In elk land is die zo ongeveer 16-jaar en ouder. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Daarom bestaan er sites in Frankrijk zoals Tous Publics, vraiment? (oftewel: "Alle Leeftijden, echt waar?")
De Franse kijkwijzer neemt daar volgens mij niemand serieus. 
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
in ieder geval 1 reden om naar Frankrijk te verhuizen.
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Hallo ben reuze stephen king fan ben 14 jaar welke films van hem zijn geschikt kijkwijzer klopt vaak niet ben nu IT en the stand aan het lezen het mogen oude en nieuwe films zijn
Die jullie denken dat ze geschikt zijn groet geralt of rivia
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Critters 3. Met (een toen 17jarig)e Leonardo DiCaprio. Best leuk en uitermate geschikt voor 14jarige filmliefhebbers.
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Critters 3. Met (een toen 17jarig)e Leonardo DiCaprio. Best leuk en uitermate geschikt voor 14jarige filmliefhebbers.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik zou beginnen met de shining en carrie. Want dat zijn qua cinema hoogtepunten
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat we nog bij The Gremlins zaten....
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
+ The Dead Zone / The Fury / Creepshow / Silver Bullet / Misery / Christine
Allemaal geschikt.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Salem's Lot, oorspronkelijk een tweedelige tv film, is ook makkelijk te doen en behoorlijk goed. Je kent hem misschien als boek onder de titel Bezeten stad.
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Salem's Lot, oorspronkelijk een tweedelige tv film, is ook makkelijk te doen en behoorlijk goed. Je kent hem misschien als boek onder de titel Bezeten stad.
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Ik zou beginnen met de shining en carrie. Want dat zijn qua cinema hoogtepunten
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Hopelijk zijn dat de sequels/remakes/reboots?
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Hopelijk zijn dat de sequels/remakes/reboots?
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
Hallo ben reuze stephen king fan ben 14 jaar welke films van hem zijn geschikt kijkwijzer klopt vaak niet ben nu IT en the stand aan het lezen het mogen oude en nieuwe films zijn
Die jullie denken dat ze geschikt zijn groet geralt of rivia
Als jij tegen horror en gore enzo kan is alles eigenlijk wel geschikt. Ik raad the shining aan, ik vond hem wel vet. (Ben het wel met je eens over kijkwijzer, klopt inderdaad niet hoe het daar in elkaar steekt.)
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Als jij tegen horror en gore enzo kan is alles eigenlijk wel geschikt. Ik raad the shining aan, ik vond hem wel vet. (Ben het wel met je eens over kijkwijzer, klopt inderdaad niet hoe het daar in elkaar steekt.)
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand vanaf welke leeftijd child,s play 1988 is kijkwijzer is 16 maar ik betwijfel of dat klopt heb net IT 1990 en gremlins gezien is deze dan ook geschikt groet geralt of rivia
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
Weet iemand vanaf welke leeftijd child,s play 1988 is kijkwijzer is 16 maar ik betwijfel of dat klopt heb net IT 1990 en gremlins gezien is deze dan ook geschikt groet geralt of rivia
Ja hoor, ik denk van wel. Als je eentje wil zien die wat minder geschikt is raad ik je à l'intérieur aan 
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Ma en mij en mijn suiker oompje houden zo,n een keer per week film avond nu hadden ze glass gekocht ben 14 is dit een geschikte film is het superhelden thriller of horror vorige film split was volgens mijn oom een verschrikelijke horrorfilm is deze film wel sf actie of ook weer een horror als het horror is kunnen we weer terug naar de winkel om hem interuilen graag snel reacties wabt dan kunnen we hem weer snel inruilen groet geralt of rivia
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Ja hoor, ik denk van wel. Als je eentje wil zien die wat minder geschikt is raad ik je à l'intérieur aan
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
Heb hem zelf nooit helemaal gezien, maar het is volgensmij inderdaad grappig en griezelig ja. Je kan natuurlijk als je het zeker wil weten het nog eventjes op internet opzoeken.
nathaniel177
-
- 574 berichten
- 2725 stemmen
Ma en mij en mijn suiker oompje houden zo,n een keer per week film avond nu hadden ze glass gekocht ben 14 is dit een geschikte film is het superhelden thriller of horror vorige film split was volgens mijn oom een verschrikelijke horrorfilm is deze film wel sf actie of ook weer een horror als het horror is kunnen we weer terug naar de winkel om hem interuilen graag snel reacties wabt dan kunnen we hem weer snel inruilen groet geralt of rivia
Glass is vergeleken met de andere 16 plus films in Nederland erg mild, er komt niet veel bloed in voor. Split ook niet al te erg, misschien wat spannender dan glass is, maar beide zijn mild voor een 16+ film.