• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.370.997 stemmen

Kijkwijzer (leeftijd en films)

zoeken in:

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Nou, dat was bepaald niet mijn gevoel na die film...

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

skinny_tie schreef:

Nou, dat was bepaald niet mijn gevoel na die film...

Ik ben blij omdat ik niet 16 ben en hem toch in de bios heb kunnen zien vandaar gelukt.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Koop een taart en ga het vieren .

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

Kondoro schreef:

Koop een taart en ga het vieren .

Zal ik doen?

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

Je zou het maar durven hoor naar een 16+ film gaan als je nog geen 16 bent. Knap van je gast!

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

Haha op naar john wick 3!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Kijkwijzer internationaal vergeleken

"De resultaten van een recente internationale vergelijking van twaalf films.

De classificatie van Kijkwijzer wordt hierin vergeleken met de filmclassificatie van zes andere Europese landen."

Opvallend dat de kijkwijzer in Frankrijk veel soepeler is. Bijna alle geselecteerde films krijgen AL aanduiding.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Haha, heerlijk. Lekker met een 4-jarige koter naar 'Widows' in de bioscoop. In elk land is die zo ongeveer 16-jaar en ouder.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Daarom bestaan er sites in Frankrijk zoals Tous Publics, vraiment? (oftewel: "Alle Leeftijden, echt waar?")

De Franse kijkwijzer neemt daar volgens mij niemand serieus.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

in ieder geval 1 reden om naar Frankrijk te verhuizen.

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Hallo ben reuze stephen king fan ben 14 jaar welke films van hem zijn geschikt kijkwijzer klopt vaak niet ben nu IT en the stand aan het lezen het mogen oude en nieuwe films zijn

Die jullie denken dat ze geschikt zijn groet geralt of rivia

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Critters 3. Met (een toen 17jarig)e Leonardo DiCaprio. Best leuk en uitermate geschikt voor 14jarige filmliefhebbers.

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

Critters 3. Met (een toen 17jarig)e Leonardo DiCaprio. Best leuk en uitermate geschikt voor 14jarige filmliefhebbers.

dat is niet van stephen king

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik zou beginnen met de shining en carrie. Want dat zijn qua cinema hoogtepunten

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Geralt of rivia schreef:

(quote)
dat is niet van stephen king

Ik dacht dat we nog bij The Gremlins zaten....

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

+ The Dead Zone / The Fury / Creepshow / Silver Bullet / Misery / Christine

Allemaal geschikt.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Salem's Lot, oorspronkelijk een tweedelige tv film, is ook makkelijk te doen en behoorlijk goed. Je kent hem misschien als boek onder de titel Bezeten stad.

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Ik dacht dat we nog bij The Gremlins zaten....

vind gremlins en stephen king allebei leuk maar gremlins is toch een beetje kinderachtig maar wel grappig

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

thunderball schreef:

Salem's Lot, oorspronkelijk een tweedelige tv film, is ook makkelijk te doen en behoorlijk goed. Je kent hem misschien als boek onder de titel Bezeten stad.

ja het boek ligt nog op de kast om gelezen te worden

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Ik zou beginnen met de shining en carrie. Want dat zijn qua cinema hoogtepunten

dat zijn de twee stephen king,s samen met misery en pet sematary die bij mijn moeder op de zwarte lijst staan

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Hopelijk zijn dat de sequels/remakes/reboots?

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Hopelijk zijn dat de sequels/remakes/reboots?

nee de boeken en alle films ende series van carrie de shining misery en pet sematary voor de rest mag ik alle boeken van king lezen

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

Geralt of rivia schreef:

Hallo ben reuze stephen king fan ben 14 jaar welke films van hem zijn geschikt kijkwijzer klopt vaak niet ben nu IT en the stand aan het lezen het mogen oude en nieuwe films zijn

Die jullie denken dat ze geschikt zijn groet geralt of rivia

Als jij tegen horror en gore enzo kan is alles eigenlijk wel geschikt. Ik raad the shining aan, ik vond hem wel vet. (Ben het wel met je eens over kijkwijzer, klopt inderdaad niet hoe het daar in elkaar steekt.)

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

nathaniel177 schreef:

(quote)

Als jij tegen horror en gore enzo kan is alles eigenlijk wel geschikt. Ik raad the shining aan, ik vond hem wel vet. (Ben het wel met je eens over kijkwijzer, klopt inderdaad niet hoe het daar in elkaar steekt.)

net IT 1990 gezien vond ik wel grappig en griezelig tegelijkertijd.

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Weet iemand vanaf welke leeftijd child,s play 1988 is kijkwijzer is 16 maar ik betwijfel of dat klopt heb net IT 1990 en gremlins gezien is deze dan ook geschikt groet geralt of rivia

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

Geralt of rivia schreef:

Weet iemand vanaf welke leeftijd child,s play 1988 is kijkwijzer is 16 maar ik betwijfel of dat klopt heb net IT 1990 en gremlins gezien is deze dan ook geschikt groet geralt of rivia

Ja hoor, ik denk van wel. Als je eentje wil zien die wat minder geschikt is raad ik je à l'intérieur aan

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Ma en mij en mijn suiker oompje houden zo,n een keer per week film avond nu hadden ze glass gekocht ben 14 is dit een geschikte film is het superhelden thriller of horror vorige film split was volgens mijn oom een verschrikelijke horrorfilm is deze film wel sf actie of ook weer een horror als het horror is kunnen we weer terug naar de winkel om hem interuilen graag snel reacties wabt dan kunnen we hem weer snel inruilen groet geralt of rivia

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

nathaniel177 schreef:

(quote)

Ja hoor, ik denk van wel. Als je eentje wil zien die wat minder geschikt is raad ik je à l'intérieur aan

is child,s play ook grappig en griezelig tegelijker tijd of is dit echt horror

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

Geralt of rivia schreef:

(quote)
is child,s play ook grappig en griezelig tegelijker tijd of is dit echt horror

Heb hem zelf nooit helemaal gezien, maar het is volgensmij inderdaad grappig en griezelig ja. Je kan natuurlijk als je het zeker wil weten het nog eventjes op internet opzoeken.

nathaniel177

• 574 berichten
  • 2725 stemmen

Geralt of rivia schreef:

Ma en mij en mijn suiker oompje houden zo,n een keer per week film avond nu hadden ze glass gekocht ben 14 is dit een geschikte film is het superhelden thriller of horror vorige film split was volgens mijn oom een verschrikelijke horrorfilm is deze film wel sf actie of ook weer een horror als het horror is kunnen we weer terug naar de winkel om hem interuilen graag snel reacties wabt dan kunnen we hem weer snel inruilen groet geralt of rivia

Glass is vergeleken met de andere 16 plus films in Nederland erg mild, er komt niet veel bloed in voor. Split ook niet al te erg, misschien wat spannender dan glass is, maar beide zijn mild voor een 16+ film.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.