- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
franki
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film, die denk ik in de afgelopen 15 jaar is uitgekomen. Het gaat over astronauten die naar mars gaan, en daar komt iedereen behalve 1 om door een misterieuze storm. Als er later astronauten heen worden gestuurd, horen ze van de ene overlevende dat ze een raar gebouw zagen. De 1e groep astronauten stuurden een radiosignaal naar ze toe, waardoor er een storm uitbrak, die hun kamp vernietigde. Later sturen de 2e groep astronauten het DNA van mensen, naar ze toe, waarna de poorten van het gebouw openen.
Klinkt allemaal een beetje vaag, maar de kern ervan zit hem erin dat de astronauten het menselijk DNA-patroon naar "de aliens" sturen.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Ik zoek een film waarin ik me het volgende herinner: Enkele 6-10 jarige kinderen die in een gebouw opgesloten zitten met als hoofd enkele jongeren (15-18j). Ik herinner me nog dat wie 16 of 18 jaar bloed moet afgeven aan een of andere jezuspop. Volgens mij hebben ze ook heel het dorp uitgemoord ofzo, maar die ene ouders zijn nog in leven en weten hun kinderen nog te redden.
Children of the Corn?
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Ik zoek een film, die denk ik in de afgelopen 15 jaar is uitgekomen. Het gaat over astronauten die naar mars gaan, en daar komt iedereen behalve 1 om door een misterieuze storm. Als er later astronauten heen worden gestuurd, horen ze van de ene overlevende dat ze een raar gebouw zagen. De 1e groep astronauten stuurden een radiosignaal naar ze toe, waardoor er een storm uitbrak, die hun kamp vernietigde. Later sturen de 2e groep astronauten het DNA van mensen, naar ze toe, waarna de poorten van het gebouw openen.
Klinkt allemaal een beetje vaag, maar de kern ervan zit hem erin dat de astronauten het menselijk DNA-patroon naar "de aliens" sturen.
Mission to Mars ???
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Ik Moest ieman het weten, ook van die oude thrillers met een opvallende soundtrack en een kasteel op de achtergrond.
Is dit in code of zo?
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ha, ik hoef niks meer te plaatsen. Dat is toevallig de film die ik zoek!
franki
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Mission to Mars ???
Ja, bedankt!
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
ehm, Baggerman bedoelde dus dat de omschrijving zo summier is dat dit wel honderden films kunnen zijn. Enige nuttigere informatie zou welkom zijn voordat er tig man zo maar wat titels gaan roepen.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
ehm, Baggerman bedoelde dus dat de omschrijving zo summier is dat dit wel honderden films kunnen zijn. Enige nuttigere informatie zou welkom zijn voordat er tig man zo maar wat titels gaan roepen.
Ja zelf weet ik er niet veel meer over. Ik kan de soundtrack nu wel gaan zingen en een tekeningetje maken van het kasteel maar ja...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Hoe klinkt de soundtrack en hoe ziet het kasteel er uit....? Met uitgebreidere info is 't gemakkelijker natuurlijk ipv dit summier geneuzel. Nu is de info net zo als "Ik zoek een oude film waar een man dood gaat in de VS". Tja.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Ik zoek nog 4 filmtitels
Een oude Tarzanfilm met Johnny Wissemuller waarin Tarzan gevangen genomen wordt ...
.
Misschien deze ?
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Wat vind jij een oude thriller? (ik vind dat een thriller van voor 1960, maar misschien dat jij een film van voor 2000 al oud vindt?)
Misschien de Addams Family
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen idee waar de film over gaat, ik weet alleen een stukje uit de film wat me heeft geraakt:
"It's not what we feel or say that makes us, it's what we do. Or fail to do."
Ik ben nog niet zo ervaren met MovieMeter / IMBD, dus misschien heb ik nog niet genoeg gezocht.
Ik weet in ieder geval dat ik deze film laatst heb gezien en dat de film zeker niet oud was.
Je kunt toch wel wat meer over die film vertellen als je hem gezien hebt dan alleen een quote?
Bijvoorbeeld wie erin mee speelt...
Is het actie,drama,science-fiction?
Je zegt deze film LAATST gezien te hebben maar je hebt GEEN idee waar de film over gaat,dat is echt heel apart,geen enkel idee dus?
Hmmmm 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Quote komt me in elk geval bekend voor, maar iets meer info zou welkom zijn.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Quote komt mij ook bekend voor ja.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Oh ze heeft haar bericht gewist,ook handig...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
google biedt vaak uitkomst. Komt uit Sense & Sensibility
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Die heb ik niet eens gezien. En toch ken ik die quote ergens van...
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Lol,ik ken die quote ook maar heb em niet gezien
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Dat boek is ook al heeeeeeeeeeeeeeeel oud (en is klaarblijkelijk de bekendste quote). Zal wel verbasterd zijn in het Engels ondertussen.
of zo
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik heb Batman Begins vandaag gezien, en het lijkt me dat de quote inderdaad uit deze film komt.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zoek nog 2 filmtitels
Moest ieman het weten, ook van die oude thrillers met een opvallende soundtrack en een kasteel op de achtergrond. Hiervan waren er meerdere films.
Een film over een heel ongelukkige en oudere vrouw die lijdt aan een ziekte. Als de pillen gepakt heeft is ze ongelukkig, zo niet is ze weer gelukkig. Haar zus is veel betrokken met de situatie en probeert haar op te peppen. Dan op het einde heeft ze nieuwe pillen... Ik heb al op die pagina gezeten maar juist toen ik niet ingelogd was, het is een nogal onbekende film dus eentje met weinig stemmen.
Harschi
-
- 7 berichten
- 71 stemmen
In Film > Overige films > Hoe heet die film ook al weer?:
Ik heb in de jaren 80-90 op TV gedeelten van een film gezien, die mij intrigeerden. Ik zou deze film graag in zijn geheel willen zien, maar ik weet de titel niet.
Het was een western met thrillerelementen. Ik meen dat Charles Bronson of Burt Reynolds de hoofdrol had. Een groep van 4-5 mannen en een vrouw trokken door het ruige Amerikaanse land. Onderweg werden enkele van mannen vermoord. De hoofdpersoon kwam er uiteindelijk achter dat de vrouw de dader is.
In de Imdb heb ik onder Bronson en Reynolds niets kunnen vinden.
Wie o wie weet de titel van deze film?
Ik heb mijn hersens de afgelopen dagen wat gepijnigd en ik denk dat de film Breakheart Pass van Tom Gries is.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Moest ieman het weten, ook van die oude thrillers met een opvallende soundtrack en een kasteel op de achtergrond.
Nogmaals: wat vind jij een oude thriller? Hoe oud? Jaren dertig, 40, 50, 60, 70, 80, 90?
Kasteel op de achtergrond? De hele film lang? Of alleen tijdens het intro?
Opvallende soundtrack? Klassieke muziek? Jazz? Pop/Rock?
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Welke Tarzanfilm was het nou???
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Hallo!
Om iemand een vreselijk plezier te doen ben ik op zoek naar een filmscene waarin het volgende gebeurd:
Vrouw wil bad-guy neerschieten maar durft dit toch niet en doet het ook niet. Ze wordt er een beetje trillerig/emotioneel van.
Ik zou zweren dat ik meerdere films met zo'n scene gezien heb, maar ik kan toch niet op een titel komen! Kan iemand mij helpen?
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Enough ?
A, Perfect Murder ?
Terminator 2 ?
pffffffffffffffff
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
ik herinner me nog een film maar het is een beetje vaag
ik weet dat hij veel lijkt op legally blonde maardat is hem niet
een meisje wil haar vriendje terug winnen
er is eenscene ( net als legally blonde) dat ze naast de auto loopt geloof ik maar ze stapt niet in de auto rijdt weg en niet lang erna wordt het meisje overvallen
en k geloof dat het meisje verliefd word op de jongen die altijd haar vriend was (?)
er is ook een scene op de trap dat ze aan het spelen is met haar haar en de jongen staart naar haar nek
ik herinner me ook nog een scene waar het meisje en haar beste vriendin binnen naar de tuin kijken waar de jongens bezig zijn de beste vriendin wil geloof ik samen zijn met die jongen (van dezelfde van de trap) en het meisje zegt nee (als uitbarsting)
ik weet dat het vaag is maar als er iemand de titel van de film zou weten zou het me enorm helpen
Leyton
-
- 3 berichten
- 48 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een oudere film met deze beschrijving:
Het gaat over een jongen die iets gaat halen (videotheek, nachtwinkel..) ik weet het niet precies. Dan wordt deze zaak overvallen en laten ze de jongen een zure drank drinken. Omdat zijn ouders vinden dat hij lang weg blijft is zijn vader hem gaan zoeken, hij ziet hoe zijn zoon dit drinkt.
Het is een film die al oud is. Meer kan ik hier niet over zeggen omdat ik hem nog niet heb gezien maar iemand dat ik ken wel, ik zou hem graag vinden dus als iemand een film kent die aan deze beschrijving voldoet laat me dan alsjeblieft iets weten !
Bedankt !
Dorien_22
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek de titel van een bepaalde film:
Ik ben op zoek naar de titel van een film die gaat over een familie, vermoedelijk levend rond de jaren 50, 60, onder de grond. Ze hebben daar een heel huis gebouwd, met een kas en andere voedselvoorziening. Ze voorzien zichzelf volledig in voedsel en alles wat ze nodig hebben. De familie bestaat uit een vader, moeder en zoon. 1x per jaar gaat iemand naar boven met een lift om wat dingen te halen die nodig zijn. De zoon mag op zijn 18de verjaardag mee naar boven en komt in de wereld. Hij wil graag boven blijven en er komt een heel media circus op gang. Het verhaal doet me denken aan de film Truman. Weet iemand hoe deze film heet?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.