- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Hallo,
Bij het RTL Programma Jensen was een vrouw op bezoek met 7 persoonlijkheden. Hier ben ik erg in geintereseerd. De vrouw heet Helen en veranderd in: Adam, William, Karl, Brenda en nog een paar. Er word besproken dat haar vriendin een documantaire over haar heeft gemaakt. Ik zou erg graag de titel willen. Iemand enig idee?
Hier de aflevering:
http://www.rtl.nl/components/shows/jensen/miMedia/2007/week38/vr_gasten20sept.avi_plain.xml
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Ik zoek nog de titels een aantal films die als kind ooit zag.om te becijferen of eventueel toe te voegen.
1) Deze moet wel op de site staan! Wellicht makkelijk, maar ik kan hem niet vinden. Amerikaanse zwartwitfilm. Jongen vindt een Bambi-achtig hertje en voedt die op. Maar later moet het hert worden geslacht of iets dergelijks. Old-Yeller-achtige jankfiilm, dus...
2) Tsjechische film ergens in de vroege jaren tachtig gezien. Jongen kloont zichzelf, ik weet niet meer hoe (bliksem of zo?). Hij bedenkt zich dat hij de kloon wel naar school kan sturen, zodat hij lekker kan spelen. Volgens mij maakt hij later nog meer klonen van zichzelf om alle rotklusjes te doen, maar die gaan al gauw protesteren en hun eigen gang.
3) Italiaanse film? Volgens mij Bud Spencer gaat een Italiaans American footbal team trainen om tegen een team van een legerbasis te spelen. Ik kan hem zo snel onder Bud Spencer niet vinden!
4) Noorse (?) film, eind jaren zeventig begin jaren tachtig. Een (wees)meisje moet bij één of andere dominee o.i.d. wonen. Volgens mij wordt ze daar opgesloten en kijkt ze door het zolderraampje naar de buurtkinderen waar ze niet mee mag spelen. Volgens mij ontsnapt ze uiteindelijk.
Alvast dank voor jullie expertise!
starbright boy (moderator films)
-
- 22439 berichten
- 5132 stemmen
1) Deze moet wel op de site staan! Wellicht makkelijk, maar ik kan hem niet vinden. Amerikaanse zwartwitfilm. Jongen vindt een Bambi-achtig hertje en voedt die op. Maar later moet het hert worden geslacht of iets dergelijks. Old-Yeller-achtige jankfiilm, dus...
Zelf nooit gezien, maar ik vermoed dat dat weleens Yearling, The (1946) zou kunnen zijn. Beroemd Amerikaans jeugdboek, Nederlandse titel is Jody en het Hertenjong. In de jaren '80 was er tekenfilmserie van op TV.
Strijdhagen
-
- 7 berichten
- 210 stemmen
Hallo allemaal!
Ik zoek een film die ik een behoorlijk aantal jaar geleden heb gezien.
Het gaat over een man en een vrouw en een aantal jonge gasten op een boot. Geen flauw idee meer hoe die heet maar dit weet ik nog:
-1 van de jongens krijgt aids of een of andere soa van een prostituee
- Op het einde moet de man zijn vrouw achter laten omdat ze onder een stuk glas zit en verdrinkt ze
- Ik geloof dat zo ook nog lang nederland komen?
alvast bedankt!
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Hallo allemaal!
Ik zoek een film die ik een behoorlijk aantal jaar geleden heb gezien.
Het gaat over een man en een vrouw en een aantal jonge gasten op een boot. Geen flauw idee meer hoe die heet maar dit weet ik nog:
-1 van de jongens krijgt aids of een of andere soa van een prostituee
- Op het einde moet de man zijn vrouw achter laten omdat ze onder een stuk glas zit en verdrinkt ze
- Ik geloof dat zo ook nog lang nederland komen?
alvast bedankt!
Geen idee,maar klinkt goed dus ik wil de titel nu ook weten.. 
Strijdhagen
-
- 7 berichten
- 210 stemmen
Ik heb geen flauw idee welk genre het is
Het is zo lang geleden.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Zelf nooit gezien, maar ik vermoed dat dat weleens Yearling, The (1946) zou kunnen zijn. Beroemd Amerikaans jeugdboek, Nederlandse titel is Jody en het Hertenjong. In de jaren '80 was er tekenfilmserie van op TV.
Dat is hem, starbright boy! Bedankt!
Harschi
-
- 7 berichten
- 71 stemmen
In Film > Overige films > Hoe heet die film ook al weer?:
Ik heb in de jaren 80-90 op TV gedeelten van een film gezien, die mij intrigeerden. Ik zou deze film graag in zijn geheel willen zien, maar ik weet de titel niet.
Het was een western met thrillerelementen. Ik meen dat Charles Bronson of Burt Reynolds de hoofdrol had. Een groep van 4-5 mannen en een vrouw trokken door het ruige Amerikaanse land. Onderweg werden enkele van mannen vermoord. De hoofdpersoon kwam er uiteindelijk achter dat de vrouw de dader is.
In de Imdb heb ik onder Bronson en Reynolds niets kunnen vinden.
Wie o wie weet de titel van deze film?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Bedankt.
Friday the 13 th
-
- 2559 berichten
- 2029 stemmen
Ik zoek een actiefilm.
Iets met een boot waar vluchtelingen zich onopgemerkt verschuilen (negers), ze worden opgemerkt en worden één voor één afgemaakt. OP het laatste blijft er nog ene over. Ze worden ergens ingeduwd en per twee geroepen en dan worden ze neergeschoten door die crew.
Iemand een idee?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Kan iemand me de link geven van WAZ. Ik denk wel dat hij op de site staat maar misschien onder een andere naam of zo. WAZ lijkt ook een beetje op SAW. Het is ook niet hostel .
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Kan iemand me de link geven van WAZ. Ik denk wel dat hij op de site staat maar misschien onder een andere naam of zo. WAZ lijkt ook een beetje op SAW. Het is ook niet hostel .
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Danku.
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
Ik zoek een film die ik eens een keer in 2000 op tv heb gezien. Weet daarom ook bijna niet meer waar hij over gaat maar wat ik er wel uit kan halen en me kan herinneren is dat het een soort: politieke oorlogsfilm is of iets in die richting.
Er is dan een scene waarbij de hoofdrol speler in een restaurant cynisch een muntje naar iemand werpt en zegt: koop maar een lolie.
Het middendeel speelt zich grotendeels af in Joegoslavie tijdens de oorlog.
En het eindigt in Den Haag kon ik me herinneren. In een een of ander ambassade of rechtzaal.
HELP!!!!
Niemand? 
Friday the 13 th
-
- 2559 berichten
- 2029 stemmen
Ik zoek nog altijd een moeilijk te vinden kerstfilm in tekenfilmstijl. Het gaat over een kerstbol die valt van de boom en die dan door de stad rondzwerft als geest. Je ziet ze ook terug opgebergd worden en dan zijn ze natuurlijk verdrietig.
Iemand een idee?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik zoek nog altijd een moeilijk te vinden kerstfilm in tekenfilmstijl. Het gaat over een kerstbol die valt van de boom en die dan door de stad rondzwerft als geest. Je ziet ze ook terug opgebergd worden en dan zijn ze natuurlijk verdrietig.
Iemand een idee?
Als het een ster mag zijn, dan denk ik Lauras Stern (2004)
Friday the 13 th
-
- 2559 berichten
- 2029 stemmen
Neen helaas Erwinner, ik denk dat hij veel ouder is. Ik heb hem zoiezo al eind jaren 90 gezien, maar hij zag er veel ouder uit.
nandypiep
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
In Filmdragers > Algemeen > ik zoek al heel lang een oorlag/drama/muziek:
Wie o wie kan mij helpen,
Ik heb aantal jaren geleden(misschien wel 6 jaar geleden) een film op rtl 4 gezien.
Hij ging over een vrouw die een concentratie kamp probeert te overleven door muziek te maken.
alvast bedankt voor de moeite
Nandy
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
In Filmdragers > Algemeen > ik zoek al heel lang een oorlag/drama/muziek:
Wie o wie kan mij helpen,
Ik heb aantal jaren geleden(misschien wel 6 jaar geleden) een film op rtl 4 gezien.
Hij ging over een vrouw die een concentratie kamp probeert te overleven door muziek te maken.
alvast bedankt voor de moeite
Nandy
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
Goed, ik zoek een bepaalde film, maar ik heb niet veel informatie.
Ik weet niet eens zeker of die info klopt, want ik heb de film zo'n 7 a 8 jaar geleden in de Plaza Futura gezien...
Dus als niemand het weet, jammer, maar ik ga tioch een poging wagen.
Het is een Russische soort van arthouse film, met in de hoofdrol een meisje van rond de 10 jaar en haar stiefzusje (zelfde vader) van rond de 15 jaar. Hun vader zit volgens mij in de problemen, althans hij wordt achterna gezeten door criminelen, die daarna achter de twee halfzusjes gaan.
Eén scène kan ik me nog redelijk goed herinneren, dat is namelijk als de twee meisjes in de trein zitten en het kleine meisje iets wil eten... zij haalt bij de treincatering een hete aardappel en volgens mij een meloen (of een ander groot stuk fruit).
Op het einde van de film weten de criminelen de twee meisjes te achterhalen, en komt er een 'ontmoeting' op een afgelegen terrein (volgens mij een klein eilandje midden in een meertje), waar een hutje op staat.
Heeft iemand een idee?
nandypiep
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
hoi dragon,
het lijkt er wel op ik ga kijken of ik hem kan vinden
groeten nandy
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Goed, ik zoek een bepaalde film, maar ik heb niet veel informatie.
Ik weet niet eens zeker of die info klopt, want ik heb de film zo'n 7 a 8 jaar geleden in de Plaza Futura gezien...
Dus als niemand het weet, jammer, maar ik ga tioch een poging wagen.
Het is een Russische soort van arthouse film, met in de hoofdrol een meisje van rond de 10 jaar en haar stiefzusje (zelfde vader) van rond de 15 jaar. Hun vader zit volgens mij in de problemen, althans hij wordt achterna gezeten door criminelen, die daarna achter de twee halfzusjes gaan.
Eén scène kan ik me nog redelijk goed herinneren, dat is namelijk als de twee meisjes in de trein zitten en het kleine meisje iets wil eten... zij haalt bij de treincatering een hete aardappel en volgens mij een meloen (of een ander groot stuk fruit).
Op het einde van de film weten de criminelen de twee meisjes te achterhalen, en komt er een 'ontmoeting' op een afgelegen terrein (volgens mij een klein eilandje midden in een meertje), waar een hutje op staat.
Heeft iemand een idee?
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
Zo, jij bent goed... dank. 
Niet op dvd te verkrijgen, toch?
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ik zoek nog 4 filmtitels
Een oude Tarzanfilm met Johnny Wissemuller waarin Tarzan gevangen genomen wordt ...
Moest ieman het weten, ook van die oude thrillers met een opvallende soundtrack en een kasteel op de achtergrond.
Ook nog een oorlogsfilm van wat kinderen in een gevangeniskamp. Ze weten te ontsnappen , gaan naar een ruimte waar de ouders de kinderen weer te zien krijgen.
Een film over een heel ongelukkige en oudere vrouw die lijdt aan een ziekte. Als de pillen gepakt heeft is ze ongelukkig, zo niet is ze weer gelukkig. Haar zus is veel betrokken met de situatie en probeert haar op te peppen. Dan op het einde heeft ze nieuwe pillen... Ik heb al op die pagina gezeten maar juist toen ik niet ingelogd was, het is een nogal onbekende film dus eentje met weinig stemmen.
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Een komische kerstfilm. Herinner me nog het volgende. Die vader was constant bezig met de verlichting en hij had enorm veel lichtjes geplaatst rond het huis. Toen de familie en vrienden er was probeerde hij het aan te steken maar het lukte niet wegens problemen met elektriciteit. Daarna lukte het eventjes ofzo.
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2513 stemmen
Een oorlogsfilm van wat kinderen in een gevangeniskamp. Ze weten te ontsnappen , gaan naar een ruimte waar de ouders de kinderen weer te zien krijgen.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
National Lampoon's Christmas Vacantion is allesinds juist. Rabbit-Proof- Fence waarschijnlijk niet (trailer zegt me niks)
Bedankt
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.