- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Dat lijkt me wel, maar 'nieuw' is wel een relatief begrip dan.
Rancid
-
- 600 berichten
- 881 stemmen
Bedankt, dit zal 'm inderdaad wel zijn, al twijfel ik nog wel een klein beetje.
Wat het 'nieuw' betreft denk ik dat ik dan iets heb gehoord over de nieuwe dvd-versie die onlangs is verschenen.
Ik ga dit zeker kijken!
Rancid
-
- 600 berichten
- 881 stemmen
Hehe, wel grappig trouwens dat ik, als dit hem is, het woord 'shaven' in de titel blijkbaar heb onthouden door kaalheid, baard en sik als ezelsbruggetje haha.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Er is inderdaad net een NL-se release, ik meen op het Filmfreak label. Zijn film Keane was even daarvoor al verschenen. Beide aanraders trouwens.
Mescaline
-
- 7103 berichten
- 3334 stemmen
Iemand een idee waar deze film te vinden is??
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ik heb in de FRS een animatiefilm zien liggen, maar de volgende dag vond ik hem niet meer en de naam wist ik niet.
Op het hoesje stond een groen, soort van haloachtig mannetje. En er stond ook de maker van Appleseed op, maar dat kan niet kloppen.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ik zag een hele tijd geleden een film over een soldaat die in de eerste wereldoorlog vecht voor de Amerikanen en verwond wordt door een granaat die de vijand in een loopgraf gooide. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij was hij gewond aan zijn been. Hij moet dan naar een militair ziekenhuis en wordt verliefd op de verpleegster die hem verzorgt. Ik ben vrij zeker dat het een verfilming van een boek van Hemingway is, ik dacht "A Farewell to Arms", maar de film kan nooit zo oud geweest zijn. Kan iemand me helpen?
PascalM
-
- 41 berichten
- 939 stemmen
Ik zag een hele tijd geleden een film over een soldaat die in de eerste wereldoorlog vecht voor de Amerikanen en verwond wordt door een granaat die de vijand in een loopgraf gooide. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij was hij gewond aan zijn been. Hij moet dan naar een militair ziekenhuis en wordt verliefd op de verpleegster die hem verzorgt. Ik ben vrij zeker dat het een verfilming van een boek van Hemingway is, ik dacht "A Farewell to Arms", maar de film kan nooit zo oud geweest zijn. Kan iemand me helpen?
Bedoel je Cold Mountain?
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ik denk niet dat het Cold Mountain was omdat het geen boek is van Hemingway, maar ik ben er niet zeker van.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Nee, ik dacht wel dat het dat boek was, maar zo oud was de film zeker niet.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Anders kun je eens zoeken op Boekmeter? Daar staat er nog genoeg van Hemingway + links naar films op MovieMeter.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nee, ik dacht wel dat het dat boek was, maar zo oud was de film zeker niet.
Probeer In Love and War uit 1996 eens. Film van Richard Attenborough met een keigoede Sandra Bullock en Chris O'Donnell als Ernest 'Ernie' Hemingway. 
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Die is het! Bedankt, Speedy
. Dat is gewoon een verfilming van A Farewell to Arms maar dan met een andere titel.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Die is het! Bedankt, Speedy
. Dat is gewoon een verfilming van A Farewell to Arms maar dan met een andere titel.
Graag gedaan. Ik denk zelfs dat dit vergeten 'pareltje' zelfs een nominatie gekregen heeft voor de Gouden Beer op het filmfestival van Berlijn.
leefeyenoord
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Hallo allemaal,
ik en een paar vrienden hebben zon jaar of 2 geleden een film gezien op toen nog canal + volgens mij maar we willen erg graag weten hoe deze film heet.
Het gaat over 2 broertjes in de 2e wereld oorlog. Het ene jongentje heette toivi ofzo en wilt joods zijn. Zijn broertje wilt dit vermijden omdat hij anders met de andere joden mee moet naar autswitz of zon soort kamp. Op het eind van de film springt dat jongentje die joods wilt zijn toch op de trein.
weet iemand welke film ik bedoel ? alvast hardstrikke bedankt!
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8300 stemmen
Hallo allemaal,
ik en een paar vrienden hebben zon jaar of 2 geleden een film gezien op toen nog canal + volgens mij maar we willen erg graag weten hoe deze film heet.
Het gaat over 2 broertjes in de 2e wereld oorlog. Het ene jongentje heette toivi ofzo en wilt joods zijn. Zijn broertje wilt dit vermijden omdat hij anders met de andere joden mee moet naar autswitz of zon soort kamp. Op het eind van de film springt dat jongentje die joods wilt zijn toch op de trein.
weet iemand welke film ik bedoel ? alvast hardstrikke bedankt!
Volgens mij 'Edges of the Lord' met William Dafoe.....
YoG
-
- 95 berichten
- 406 stemmen
Ik heb een jaar of tien geleden een komedie gezien dat ging over een criminele familie die leeft van bankovervallen enzo.. de humor gaat een beetje richting Young Einstein..
gaat er al bij iemand een lampje branden?
Volgens mij speelt het zich af zo begin 20e eeuw, in de VS.. ze worden constant opgejaagd door de politie en het loopt dacht ik slecht met ze af..
iemand? 
Bubblez
-
- 2072 berichten
- 2541 stemmen
Ik heb een jaar of tien geleden een komedie gezien dat ging over een criminele familie die leeft van bankovervallen enzo.. de humor gaat een beetje richting Young Einstein..
gaat er al bij iemand een lampje branden?
Volgens mij speelt het zich af zo begin 20e eeuw, in de VS.. ze worden constant opgejaagd door de politie en het loopt dacht ik slecht met ze af..
iemand?
Misschien Big Bad Mama I of Big Bad Mama II?
YoG
-
- 95 berichten
- 406 stemmen
Bedankt maar dit zijn ze hoogstwaarschijnlijk niet.. de cover ziet er ook veel te serieus uit..
De moeder was al een oud kreng en ze had een paar zoons die het werk deden.. Film dateert dacht ik van eind jaren 80 - begin jaren 90
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ik ken wel een film die er op lijkt, maar is zwart wit, dus lijkt me sterk dat die het is.
mischien de dalton films is checken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Bloody Mama van Roger Corman? Is wel wat ouder. Met een piepjonge Robert DeNiro dan wel weer... Plotomschrijving hier op de site is minimaal.
Deerect2007
-
- 127 berichten
- 1197 stemmen
ik zoek een film, heb em een hele tijd geleden gezien.
weet nog een scene dat een gozer sex heeft met een vrouw (denk prostituee of stripper) in een badkamer. ze hebben nogal wilde sex tegen de muur aan waardoor de vrouw per ongeluk een handdoekenhaakje in dr hoofd krijgt en dood is.. weet iemand welke film ik bedoel?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4146 stemmen
ik zoek een film, heb em een hele tijd geleden gezien.
weet nog een scene dat een gozer sex heeft met een vrouw (denk prostituee of stripper) in een badkamer. ze hebben nogal wilde sex tegen de muur aan waardoor de vrouw per ongeluk een handdoekenhaakje in dr hoofd krijgt en dood is.. weet iemand welke film ik bedoel?
YoG
-
- 95 berichten
- 406 stemmen
Bloody Mama van Roger Corman? Is wel wat ouder. Met een piepjonge Robert DeNiro dan wel weer... Plotomschrijving hier op de site is minimaal.
Helaas, dat is 'm ook niet.. het is een behoorlijk komische film.. de stijl van Naked Gun maar dan wat milder.. ik weet niet of 'Mama' in de filmtitel voorkomt, maar zij neemt dacht ik niet zo'n prominente plaats in als de hier genoemde titels.. de focus ligt meer op de familie en het constant ontglippen van de smeris.
Ik heb nog een film waarvan ik de titel niet ken (nieuwe ronde nieuwe kansen)
Alleen het einde kan ik mij herinneren: Het speelt zich dacht ik af op Madagascar, waar een paar blanke mensen een mierenkolonie proberen te bestrijden.. 't is bepaald geen kinderfilm.
Die mieren teisteren een groot gebied en weten ze uiteindelijk te met een dambreuk om zeep te helpen..
Is dacht ik van midden jaren 80..
Typisch zo'n film die als kind in m'n achterhoofd is blijven zitten vanwege wat enge scenes.. ik wil 'm graag weer opniew zien om mijn jeugdtraumas te verwerken 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.